2024-03-23, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hishhish
Men ingen av dom tjänar på att ha två hushåll och att FV betalar underhåll istället.

Jag tror faktiskt att man kan ha bostadsbidrag om man äger en bostadsrätt, jag tror man kan äga hus också. Förutsättningen är att man bor billigare än i en hyresrätt för att inte tvingas sälja, men kan förvisso ha fel i dagsläget. Men förr gick det bra även om man så att säga ägde sitt boende.

FV verkar ju varit snäll och trevlig mot alla enligt chefen som gett upplysningar, så varför skulle han behövt flyga under radarn tänker du?

Såg många svar och många där sedan du skrev då jag svarade
Senast redigerad av 2an 2024-03-23 kl. 06:36.
Citera
2024-03-23, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
Kora*shi är "fint" och H*shime är från profeten själv och ännu "finare". De kanske tycker de borde hetat H*shime istället och därför använder de det på Facebook.

Så kan det förstås vara, att de bara vill framstå som lite finare
Citera
2024-03-23, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Jag tänkte bara att de både är lättare komma in i länder och inte fel med två identiteter, men i detta fallet har de bara funkat i teorin då bo hittades snabbt och polis va dom på spåret direkt..
Ja de hade nog inte räknat med att de skulle vara dom på spåren så snabbt eftersom lillebrodern fick bråttom till Tyskland efter besök av polisen.
Citera
2024-03-23, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
Så enkelt är det inte. När brodern blir 18 år gäller andra krav. Har han barn här kan han dock få stanna.

Såg den teorin tidigare i tråden men är inte insatt i hur det fungerar med regler kring invandring. Men nu verkar det ju väldigt rimligt och det skulle kunna förklara varför SW och WK inte har fått några straff för detta?
Citera
2024-03-23, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Såg många svar och många där sedan du skrev då jag svarade

Fast nu ville jag ju ha dina svar på varför han skulle behöva flyga under radarn? Om det bara var något du slängde ur dig utan en tanke så förstår jag det.
Citera
2024-03-23, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Båda barnen är födda inom ”äktenskapet” och FV är far till båda barnen.
Men tack vare att det inte är registrerat i Sverige kan någon annan ta på sig faderskapet.
I detta fall FVs lillebror SW som sen helt avsäger sig vårdnaden, då får mamman överta all betald föräldraledighet även pappa månaden.
Även 1 extra underhållsbidrag och bostadstillägget beräknas faktiskt annorlunda, då ett barn är särkullbarn räknas moderns % av bostadskostnaden på en högre nivå
Barnen registreras här i Sverige om de föds på sjukhus i Sverige. De får svenska personnummer vid födseln om modern har det. Sedan är de statslösa till dess föräldrarna lyckas gå och registrera ett medborgarskap på ambassaden, men Skatteverket registrerar att de har moderns medborgarskap ändå. Som jag förklarade i ett annat inlägg kan man gå till socialtjänsten och registrera pappa innan barnet föds också. Jag är ganska säker på att detta är en överenskommelse under bordet mellan bröderna och detta kanske är för att brodern ska få stanna i Sverige.
Senast redigerad av Meadowsheart 2024-03-23 kl. 08:34. Anledning: Felskrivning
Citera
2024-03-23, 08:39
Medlem
Citat:
Men oj då betyder det att det finns ett domstolsbeslut ang vårdnaden. I normala fall där partnerna är överens så behöver man ju inte domstolsbeslut.
Det tror jag inte det finns.Man ansöker om gemensam vårdnad. Gör man inte det finns det ingen gemensam vårdnad.
Citera
2024-03-23, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Ja, det syftar definitivt inte på MGM iaf i och med genuset på spindeln.

Notera att svarta änkor i naturen äter upp partnern som befruktade henne (enligt Wikipedia). Vet inte om det är denna typ av symbolik som polisen anspelar på, att hon "snärjt" både BO och MGM och "käkat upp dem" med lögner och manipulation?

Jag tror att det kan vara smädligt att WK ville lämna FV och att det är därför hon fick kontakt med AA pga att hon sökte lägenhet och att AA gjorde det åt WK för att FV inte skulle ana något. Det skulle förklara hur AA och WK kontakt började. Om den utvecklades till en nära relation eller om AA bara var orolig för WK i onödan eller om FV eller hennes bror på något sätt var ett hot mot WK pga deras regions lagar att en kvinna inte ska lämna sin man, återstår att se.
Anmälningar om våldtäkt och misshandel och därefter kontaktförbud kan varit ett sätt att skrämma AA att inte kontakta WK mer, för att hjälpa AA och det hade nog motsatt efffekt för en rättskaffens man som AA verkar varit och han blev nog ännu mer orolig och ville hjälpa WK?

Allt är möjligt men det är inte så troligt att AA hade en sexuell relation med WK om WK lever med såna här lagar mot sin strupe?
Citera
2024-03-23, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Till den som påstått att barnet/barnen är oäktingar, menar man att barnen skulle vara från brottsoffret? Maken skulle isåfall åven ha dödat frugan och inte rymt med henne

Jag påstår att MGM 2 är far till båda barnen och att släkten vet det. Enligt Skatteverket är MGM 3 registrerad som far till barn nummer 2. Att BO skulle vara pappa faller på att de ej hade träffats då.

Socialtjänsten borde kalla hela familjen och nätverket när sånt här sker. Detta att registrera en annan pappa på barnet är enbart fusk för att få brodern att få stanna i Sverige och att få ut bidrag.
Senast redigerad av Meadowsheart 2024-03-23 kl. 09:25. Anledning: Felskrivning
Citera
2024-03-23, 08:54
Medlem
Citat:
Fast nu ville jag ju ha dina svar på varför han skulle behöva flyga under radarn? Om det bara var något du slängde ur dig utan en tanke så förstår jag det.
Lillebror behöver flyga under radarn för broderns frus familj OM det skulle ligga någon sanning i att han är biologisk pappa. Jag tror det är en överenskommelse och att alla vet. Annars skulle hennes storebror ha dödat både henne och lillebror och barnet.
Citera
2024-03-23, 09:06
Medlem
Citat:
Såg den teorin tidigare i tråden men är inte insatt i hur det fungerar med regler kring invandring. Men nu verkar det ju väldigt rimligt och det skulle kunna förklara varför SW och WK inte har fått några straff för detta?
Enligt Afghanistans sedvänjor hade det ju varit haram, men allt i sedvänjor bygger på vad omgivningen vet och alla problem i familjen löses inom familjen. Att de inte har fått straff tyder på att faderskapet är en papperskonstruktion och att familjen vet och har godkänt, alternativt att bara maken, brodern och modern har kommit överens i hemlighet. Med tanke på hur sedvänjorna ser ut och att det till 80% är familjens överhuvud som är ansvarig för kvinnorna så tyder allt på att det är S*yed Kor*shi som är hjärnan bakom allt detta som har hänt. Han har problem i familjen och slutar jobbet på dagen. Vilken "normal" svensk/assimilerad invandrare gör så? Det tyder på att familjen följer sitt lands sedvänjor. Nu vet ni det, nästa gång er arbetskollega ska lösa ett familjeproblem - ring polisen direkt.
Senast redigerad av Meadowsheart 2024-03-23 kl. 09:07. Anledning: Felskrivning
Citera
2024-03-23, 09:24
Medlem
Citat:
Jag tror att det kan vara smädligt att WK ville lämna FV och att det är därför hon fick kontakt med AA pga att hon sökte lägenhet och att AA gjorde det åt WK för att FV inte skulle ana något. Det skulle förklara hur AA och WK kontakt började. Om den utvecklades till en nära relation eller om AA bara var orolig för WK i onödan eller om FV eller hennes bror på något sätt var ett hot mot WK pga deras regions lagar att en kvinna inte ska lämna sin man, återstår att se.
Anmälningar om våldtäkt och misshandel och därefter kontaktförbud kan varit ett sätt att skrämma AA att inte kontakta WK mer, för att hjälpa AA och det hade nog motsatt efffekt för en rättskaffens man som AA verkar varit och han blev nog ännu mer orolig och ville hjälpa WK?

Allt är möjligt men det är inte så troligt att AA hade en sexuell relation med WK om WK lever med såna här lagar mot sin strupe?

Om det nu är MGM 4 som är hjärnan bakom mordet och MGM 1 kallas svarta änkan för att hon lurat BO in i sitt nät trots att hon vet faran? De båda - BO och MGM 1 - finns i jobbsökargruppen på facebook. Om MGM 1 gör som afghanska kvinnor gör i sitt hemland skriver hon ett privat meddelande till BO enbart om att hon söker jobb och ber om hjälp att få komma på en intervju eller liknande. Den första kontakten sker alltså inte öppet i någon dating grupp eller genom vänskap utan i syfte att lämna sin familj = redan här begår då MGM 1 brottet "försök till zina". Att de sen har träffats blir ju ännu värre "försök till zina". Om BO sedan försöker hjälpa henne att lämna sin familj är det ju han som begår brottet "försök till zina". Även om de bara var vänner och inte ens hade sex så är de dödsdömda. Nu var BO kär och trodde nog i sin naiva förälskelse att man kan umgås med afghanska kvinnor i Sverige. Frivilligt sex utanför äktenskapet för MGM 1 betyder döden för henne..Våldtäkt existerar inte. Att anmäla något till myndigheter och tro att svenska myndigheter kontaktar familjen och löser problemet är att inte veta hur Sverige fungerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in