2024-03-21, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
Detta är troligen bilder på honom

https://www.facebook.com/photo?fbid=...62966757424044

https://ibb.co/K73RXPV

Tack så mycket. Det är lite svårt att se FVs ögonfärg på en mobiltelefon.
Citera
2024-03-21, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Varför hålla på med sådant? Det kan man väl behålla för sig själv om man misstänker vem som har det nicknamnet mm.

Ja men lite smidig kan man vara så slipper man ta några smällar.

Det brukar ändå förr eller senare komman fram i FUP om någon MGM varit inne i tråden och skrivit och isf under vilket nic.
Citera
2024-03-21, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Misstänker också att lägenheten redan var tömd och det som fanns var en egengjord extra reservnyckel, de till lägenheten hörande nycklarna hade nog redan överlämnats till mäklaren.
Glöm inte att WJs flygbiljett redan innan var bokad och hennes avresa skulle ske den 8e.
Ganska givet varför de 2 småbröderna befann sig i Stockholm flytt, bär och skjutshjälp.
Den 25årige brodern slutade väl sitt jobb och gick på dagen, exakt i samma veva FV flyttade till annan adress och lägenheten lämnades till en mäklare för försäljning?
W fick sin del av handpenningen efter att mäklararvodet dragits av och banken ska ha resten.
FV flyttade tillbaka sin adress direkt han fick veta att lägenheten sålts, men fick ändå inte någon del av handpenningen och fick höra att W lämnat över den till en väninna som placerat pengarna.
Så ja, är det en svart änka eller en muslimsk kvinna som försökte fly, men både älskaren och kvinnan straffades enligt sharialagarna om otrohet.
Det luktar hedersmord om det här och för att kvinnan ska undkomma sin egen död, tvingas hon att hugga och skända sin döde älskares kropp efter att hennes man/fader/broder dräpt honom.

Jag tänker också att det finns ett hedersmotiv i det här. Tyvärr är nog inte våra poliser så skarpa så de ser till att få dem åtalade för det.
Citera
2024-03-21, 22:41
Medlem
Vad hade ako för nationalitet?
Citera
2024-03-21, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EIgiganten
Jag tror att jag läst här i tråden att han var från Iran
Citera
2024-03-21, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hishhish
Jag tror att jag läst här i tråden att han var från Iran
Irak har det stått.
Citera
2024-03-21, 23:05
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
Aftonbladet rapporterar från BOs begravning:https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/y6LJ4x/ako-37-hittades-mordad-pa-varmdo

Lär väl läggas bakom betalvägg snart, men inte mycket matnyttig info ändå.

Begravningsceremonin hölls i kapellet på Norra Begravningsplatsen i Solna, vilket tydligt framgår av AB:s bilder.

Ako var dock ett underligt namn på en iranier - kan det verkligen stämma?
Citera
2024-03-21, 23:31
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Begravningsceremonin hölls i kapellet på Norra Begravningsplatsen i Solna, vilket tydligt framgår av AB:s bilder.

Ako var dock ett underligt namn på en iranier - kan det verkligen stämma?

Han var irakier, kurd
Citera
2024-03-21, 23:49
Avslutad
Va dessa pakistanier
Citera
2024-03-22, 00:46
Medlem
smickras avatar
Det känns som mördarna lyckats komma undan.
Jag tror inte vi lär se dessa i Sverige igen.
Hoppas jag har fel.
Citera
2024-03-22, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EIgiganten
Framgick att han är från irak.
Men hans namn är kurdiskt... Han fick även en kristen begravning, så känner mig förvirrad. Gibetvis finnsndet kristna irakier men hans namn ako är typiskt kurdiskt. 🙄
Citera
2024-03-22, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ja men lite smidig kan man vara så slipper man ta några smällar.

Det brukar ändå förr eller senare komman fram i FUP om någon MGM varit inne i tråden och skrivit och isf under vilket nic.
Jag har varit off idag så inte hängt med i tråden. Men en av personerna som har outat ett nick outade inte någon MGM iaf. Men vet inte om det är fler som outat folk..

Edit, har läst ikapp. Det är inte MGM som någon har outat.

Edit2, förstår inte varför vissa verkar tycka att det är bra att nicket inte skrivit något mer efter att blivit ev outad. Personen bidrog ju med meningsfull information.
Senast redigerad av Yaric 2024-03-22 kl. 02:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in