2024-03-10, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollset
När och vart hittades bålen? Aldrig hört att något mer än huvud hittats.
Wilmas bål är inte hittad. Det enda som hittats är hennes huvud i en kabinväska.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen
Det låter som en klassisk transportstyckning. Platsen är nog inte så dumt vald om jag minns rätt hur det ser ut där ute. Jag gissar att man kommit på Värmdöleden från Nackahållet och sen dumpat så tidigt som möjligt när det börjar bli lite ödsligt. Folk som kan Värmdö känner säkert till bättre platser att dumpa på.

Det matchar dåligt med hur gängmord ser ut idag. Jag gissar på att det är missbrukare vi har att göra med.
Ja, efter brandstationen och vid gamla brisak i skogen där var ju en kropp hittad av någon. Kommer du ihåg det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilaTulpanen
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/dod-person-antraffad-i-vattnet-i-centrala-stockholm

Kanske var det han då som blev hittad?

Alexander på Ingarö försvann 2:a januari och du har länkat till en artikel från augusti 2023.
Citera
2024-03-10, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maggie72
Alexander på Ingarö försvann 2:a januari och du har länkat till en artikel från augusti 2023.
Jag menade den andra Alexander från Saltsjö-Boo. Iallafall. Nu är ju tråden om någon annan och vi får ju inte röra om det mer ju 🫢
Citera
2024-03-10, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enotroligkille
Lousie Wester ??
Det är ju en man!?
Citera
2024-03-10, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilaTulpanen
Jag menade den andra Alexander från Saltsjö-Boo. Iallafall. Nu är ju tråden om någon annan och vi får ju inte röra om det mer ju 🫢

Den andra Alexander har inte återfunnits. Är ff försvunnen hos Missing People. Var dessutom 41 så varför skulle polisen inte säga 40-årsåldern då?

Ja, dåliga gissningar är tröttsamma
Citera
2024-03-10, 23:22
Medlem
Citat:
Det låter som en klassisk transportstyckning. Platsen är nog inte så dumt vald om jag minns rätt hur det ser ut där ute. Jag gissar att man kommit på Värmdöleden från Nackahållet och sen dumpat så tidigt som möjligt när det börjar bli lite ödsligt. Folk som kan Värmdö känner säkert till bättre platser att dumpa på.

Det matchar dåligt med hur gängmord ser ut idag. Jag gissar på att det är missbrukare vi har att göra med.

Angående gängmord och gängkriminalitet skriver Aftonbladet följande:

"[Polisens presstalespersson] säger att polisen inte kopplar dödsfallet till den senaste tidens våldsvåg i Stockholm.

– Just nu ser vi inga direkta kopplingar till gängkriminalitet
."

Källa: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/mQXox0/polisen-undersoker-vaska-skogsomrade-avsparrat

Och TV4 Nyheterna skriver följande om den avlidne, offret och omständigheterna kring händelsen:

"Mannen ska inte vara känd av polis sedan tidigare.

– Den här mannen, vi ser inga kopplingar till skjutvapenvåld, den senaste våldsvågen eller gängkriminalitet, säger Stockholmspolisen.
"

Källa:
https://www.tv4.se/artikel/7k0HdNPxvLYRhhRqIZQmPx/polisen-utreder-vaeska-med-okaent-innehall
Citera
2024-03-10, 23:29
Medlem
Citat:
Den andra Alexander har inte återfunnits. Är ff försvunnen hos Missing People. Var dessutom 41 så varför skulle polisen inte säga 40-årsåldern då?

Nä, dåliga är de inte. Innan ålder och kön misstänkte många och det var inte en dålig gissning. Bättre än Louise, som inte har koppling till Värmdö som de andra två Alexander skulle kunna ha.

Iallafall. Bra gissningar var det. Men tröttsamt för att ingen av er ännu kunnat lösa det 😉
Citera
2024-03-10, 23:32
Avslutad
Citat:

Hur långt har de färdats i från Nacka då ?
Citera
2024-03-10, 23:32
Medlem
Citat:

Dessutom är det många gånger polisen inte har skrivit ut åldern helt rätt, kanske för att inte avslöja? Inte första gången den blivit fel direkt. 40-års ålder kan lika gärna betyda 49 år också. Medan 30-35 års ålder också kan betyda 39 år. De skriver ju suspekt själva!
Citera
2024-03-10, 23:36
Medlem
Har en känsla av att det här kommer bli ett mordfall som ’skakar hela Sverige’ och som kommer skrivas om länge .. GW kommer utan tvekan att bli frågad om kommentar
Citera
2024-03-10, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Global.nedkylning
Har en känsla av att det här kommer bli ett mordfall som ’skakar hela Sverige’ och som kommer skrivas om länge .. GW kommer utan tvekan att bli frågad om kommentar

Likt Anders Eberhardts mord?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in