2024-03-11, 11:47
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Hon kan ju ha väntat ett tag... Jag vet inte detaljer. Jo, hon väntade, födde barnen, står i artikeln. Fattar inte varför den tidning jag läste DÅ kallade barnen för foster.

https://www.expressen.se/nyheter/har-ar-den-31-ariga-mammans-berattelse-om-tragedin-ord-for-ord-9/
Ja, det blir ju helt fel att prata om foster.
Om man själv framkallar abort på ett foster så är det inte olagligt.
Det är olagligt att assistera vid abort - men en kvinna kan själv helt lagligt framkalla sen abort eftersom ofödda foster inte räknas som liv och man inte kan mörda ett foster enligt svensk lag.
Citera
2024-03-11, 11:47
Medlem
mitutoyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Om det skulle vara gängrelaterat så kan det ju handla om att man vill skicka ett budskap till andra, man vill att id:n skall bli känd.

Läs tråden alternativt eller i alla fall någon artikel så vet du att det inte är gängrelaterat.
Citera
2024-03-11, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitutoyo
Jag säger inte att de fått något resultat med drönare, däremot flögs det med drönare. Jag säger bara att det inte är troligt att de drar fram en drönare om väskan låg på insidan av stängslet.
Yes, sedan så sökte dom säkert av området på andra sidan vägen också där det finns fler öppna ytor. Några av de lokala rövarna bor ju i dom här skogarna också.
Citera
2024-03-11, 11:48
Medlem
mitutoyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Global.nedkylning
Enligt polisen var det inte gängrelaterat. Är det för övrigt fastställt att ID-handlingar till offret hittades eller är det bara spekulation?

100% spekulation. Ingen har gått ut med information om hur de fastställt identiteten. Varken Polis eller media.
Citera
2024-03-11, 11:50
Avslutad
Antar att hela mannen med väska är flyttad till platsen
Mannen har förmodligen dött någon annanstans.
Därav griftefridsbrott rubriceringen.
Citera
2024-03-11, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vipeholmskola
Usch.

Hvem er det så i bagen..

Terje?

Kanske det ja. Men förmodligen inte.
Citera
2024-03-11, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trongen
Ja det va ju nån dokumentär om henne på svenska fall om jag inte minns fel. Har för mig GW kommenterade om att det ändå är relativt vanligt att nä folk styckmördas är det just för att det är lättare att frakta kroppen så.

I huvudet på en mördare, avsnitt 4, säsong 1.
Hon hade tydligen varit som alla andra innan själva brottet. Jag kommer ihåg någon intervju med GW där han påstår att rent statistiskt så 'finns inte Jonna' eftersom kvinnliga styckmördare är så pass ovanligt, speciellt i hennes unga ålder. Tydligen hade det aldrig tidigare i svensk kriminalhistoria förekommit, förutom kvinnan från Rumänien/Bulgarien som styckade sin äldre partner, men hon var mycket äldre och inte uppvuxen i Sverige, vilket även det var i stort sett var helt främmande.
Citera
2024-03-11, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Antar att hela mannen med väska är flyttad till platsen
Mannen har förmodligen dött någon annanstans.
Därav griftefridsbrott rubriceringen.

Antagligen. Har dödsorsaken fastställts ännu?
Citera
2024-03-11, 11:57
Avstängd
Citat:
Jag menar när ärendet avslutas, inte när det pågår. Bodenfallet är uppmärksammat för att det är så vidrigt, med kroppsdelar liggandes utplacerade och GM som än idag hävdar sin oskuld trots de överväldigande bevisen. Tror inte det kommer dyka upp särskilt mycket i media under utredningen för att om GM går fri kan de hålla sig undan mer effektivt med infon polisen går ut med till hands.

Jag tror att detta kommer bli uppmärksammat efter för det är ett styckmord, sker inte många styckmord i Sverige, varje gång ett sådant uppklaras rättsligt blir det hus i helvete. Om jag minns rätt blev Anders frihetsberövad tidigt i utredningen och på då sätt hade de redan sin GM, därav inga problem med att gå ut i media med info.

Sant. Tycker ändå att Anders makabra styckmord också borde ha blivit mer uppmärksammat.
Citera
2024-03-11, 11:58
Medlem
Eoppoyzs avatar
Kan det ha varit att t ex armar och/eller ben låg i väskan och resten av kroppen låg i närheten?
Citera
2024-03-11, 11:58
Medlem
Citat:
I huvudet på en mördare, avsnitt 4, säsong 1.
Hon hade tydligen varit som alla andra innan själva brottet. Jag kommer ihåg någon intervju med GW där han påstår att rent statistiskt så 'finns inte Jonna' eftersom kvinnliga styckmördare är så pass ovanligt, speciellt i hennes unga ålder. Tydligen hade det aldrig tidigare i svensk kriminalhistoria förekommit, förutom kvinnan från Rumänien/Bulgarien som styckade sin äldre partner, men hon var mycket äldre och inte uppvuxen i Sverige, vilket även det var i stort sett var helt främmande.

Ja en kvinnlig styckmördare är ovanligt. Inte det jag syftar på dock utan själva tillvägagångssättet.
Citera
2024-03-11, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trongen
Ja en kvinnlig styckmördare är ovanligt. Inte det jag syftar på dock utan själva tillvägagångssättet.

Det har han säkert sagt, bara att jag inte kommer ihåg det. Lösningen att förflytta saker och ting som är för stora är väl att dela upp i mindre bitar, oavsett om det är en kropp eller något annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in