Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-03-09, 18:52
  #1
Medlem
Exempel. Om jag har en aktiv jobbtelefon S23 och en aktiv S20 privat. Så vill jag byta mellan dessa två, är det möjligt??

Alltså behålla allting på båda.

(Ej bara smartswitch som vid ny mobil)
Citera
2024-03-09, 19:10
  #2
Medlem
Jobbtelefoner brukar vara kopplade/registrerade i företagets AD så tveksamt att det fungerar.
Citera
2024-03-09, 19:18
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Jobbtelefoner brukar vara kopplade/registrerade i företagets AD så tveksamt att det fungerar.


Och om vi säger att jag vill skifta telefon med frugan. Båda vill behålla datan.?
Möjligt?
Citera
2024-03-09, 21:28
  #4
Medlem
borguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrjean
Och om vi säger att jag vill skifta telefon med frugan. Båda vill behålla datan.?
Möjligt?

Jag gör nåt liknande och byter mellan två olika mobiler. Det mesta funkar, utom Swish. Där måste jag aktivera Swish på den aktuella mobilen var gång jag byter.
Citera
2024-03-09, 22:42
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borgus
Jag gör nåt liknande och byter mellan två olika mobiler. Det mesta funkar, utom Swish. Där måste jag aktivera Swish på den aktuella mobilen var gång jag byter.

Ok, du har en extra telefon som du mellanlagrar på? Eller hur gör du?
Citera
2024-03-10, 06:15
  #6
Medlem
Raggarspinns avatar
Går det inte att göra en säkerhetskopia på en android-mobil som man kan använda på en annan mobil?
Hur gör ni med android om mobilen går sönder eller blir stulen?
Citera
2024-03-10, 09:30
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raggarspinn
Går det inte att göra en säkerhetskopia på en android-mobil som man kan använda på en annan mobil?
Hur gör ni med android om mobilen går sönder eller blir stulen?
Återställer från backup från Google Drive.

Det är TS som är inte fattar hur man gör, trots att det är automagiskt.
Citera
2024-03-10, 13:42
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av warsmann
Återställer från backup från Google Drive.

Det är TS som är inte fattar hur man gör, trots att det är automagiskt.


Förklara gärna eller länka.
Aldrig använt mig av Drive på mina mobiler. Och det är ej auto-magiskt.
Citera
2024-03-10, 13:49
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrjean
Förklara gärna eller länka.
Aldrig använt mig av Drive på mina mobiler. Och det är ej auto-magiskt.
Är du inloggad på Google-konto? Då görs som standard backups på din mobil till Google Drive.

För mer info, googla.
Citera
2024-03-10, 22:56
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av warsmann
Är du inloggad på Google-konto? Då görs som standard backups på din mobil till Google Drive.

För mer info, googla.


Jag klickar aldrig i drive.
Vill inte ha all min data tillgängllig för allt o alla. Önskar det fanns säkrare sätt.
Citera
2024-03-11, 00:10
  #11
Medlem
Jag hade velat ha så att exakt samma saker finns på två olika telefoner och att det uppdateras dagligen, men det går väl inte? Samma appar, samma anteckningar i appar osv osv. Två dubletter.
Citera
2024-03-11, 07:39
  #12
Medlem
Raggarspinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrjean
Jag klickar aldrig i drive.
Vill inte ha all min data tillgängllig för allt o alla. Önskar det fanns säkrare sätt.
Det finns andra sätt men det verkar inte som om du vill.
Du kan välja samsung Cloud, Google drive och smart switch. Fördelen med smart switch är att du kan använda minneskort och/eller dator. Ska även fungera med att koppla ihop två mobiler med usb-kabel.
Google gör profit på din data så vill du inte att din data ska vara tillgänglig för allt och alla så bör du välja bort Google.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback