• 1
  • 2
2024-03-09, 08:38
Medlem
pimlicopassports avatar
Svenska folket fick som bekant inget att säga till om när det gällde inträdet i NATO.

Nu är det snart EU val (vilket jag vet inte har med NATO att göra trots att båda har huvudkvarter i Bryssel) är det första möjligheten att göra sin röst hörd.

Jag vill använda min röst som protest mot svenskt medlemskap i NATO och rösta på en kandidat som delar min åsikt. Finns det en sådan? Helst en borgerlig men är beredd att rösta på kandidat från ytterparti för denna saks skull.

Vore såklart trevligt om fler här på FB som går i liknande tankar (där, enligt omröstning, en majoritet var emot NATO inträde) röstade på samma kandidat så att det blev någon effekt.
Senast redigerad av pimlicopassport 2024-03-09 kl. 08:44.
Citera
2024-03-09, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pimlicopassport
Jag vill använda min röst som protest mot svenskt medlemskap i NATO och rösta på en kandidat som delar min åsikt. Finns det en sådan? Helst en borgerlig men är beredd att rösta på kandidat från ytterparti för denna saks skull.
Har dålig koll, men V och MP var de som var emot Nato-medlemskap.
Citera
2024-03-09, 09:02
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Svenska folket fick som bekant inget att säga till om när det gällde inträdet i NATO.

Nu är det snart EU val (vilket jag vet inte har med NATO att göra trots att båda har huvudkvarter i Bryssel) är det första möjligheten att göra sin röst hörd.
Om du tycker att du gör din röst hörd genom att rösta på ett Natofientligt parti i Europaparlamentsvalet, varför tycker du inte att du gjorde din röst hörd genom att rösta på ett Natofientligt parti i senaste riksdagsvalet? Det var ju trots allt riksdagen som mars 2023 röstade för att Sverige skulle gå med i Nato, utifrån det mandat de fick från väljarna september 2022.
Citera
2024-03-09, 09:03
Medlem
Room531s avatar
Att man inte får rösta i sakfrågor utan behöver välja ett stort paket av ideer från någon del av en köpt åttaklöver gör ordet "demokrati" till ett skämt.
Senast redigerad av Room531 2024-03-09 kl. 09:08.
Citera
2024-03-09, 09:11
Medlem
OtherBarrys avatar
V eller MP, så du får välja mellan NATO och okontrollerad MENA invandring.
Citera
2024-03-09, 09:44
Medlem
Nachoalistens avatar
Kommer rösta på Klaus Bernpaintner till EU valet.

Att röstat på någon inom de traditionella partierna är en bortkastat röst. De har samma mål ändå, mer makt till EU.
Senast redigerad av Nachoalisten 2024-03-09 kl. 09:47.
Citera
2024-03-09, 09:47
Medlem
Citat:

Vore såklart trevligt om fler här på FB som går i liknande tankar (där, enligt omröstning, en majoritet var emot NATO inträde) röstade på samma kandidat så att det blev någon effekt.

Varför rösta baserat på en fråga som inte ligger på EU-parlamentets bord?
Citera
2024-03-09, 09:57
Medlem
Lundamannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Har dålig koll, men V och MP var de som var emot Nato-medlemskap.

Ja och det är två partier man ALDRIG skulle rösta på ändå!
Citera
2024-03-09, 09:58
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic
Varför rösta baserat på en fråga som inte ligger på EU-parlamentets bord?

Klart att det inte gör "wink wink"...

Du borde vid det här laget lärt dig hur geopolitik och kontroll av massorna egentligen fungerar
Citera
2024-03-09, 10:00
Medlem
MittMalmoes avatar
Dags att omvärdera "demokrati" på riktigt.. rösta fram kontroversiella partier som utmanar de ingrodda unkna karriärister som kallar sig politiker men lyder under "främmande makt" ex WEF, EU, ANTU, USA etc.

Nästa röst går till Nyans så etablissemanget sätter morgonkaffet i halsen
Citera
2024-03-09, 10:02
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nachoalisten
Kommer rösta på Klaus Bernpaintner till EU valet.

Att röstat på någon inom de traditionella partierna är en bortkastat röst. De har samma mål ändå, mer makt till EU.

Vem är det?
Citera
2024-03-09, 10:07
Medlem
Citat:

Finns nog inget tydligt alternativ. Inget anti-nato parti som folk vet namnet på åtminstone.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in