• 5
  • 6
2024-03-10, 08:27
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic
Enligt vilken foliehattteori? Men nej, jag är inte stor fan av foliehattar så jag tycker det är slöseri med tid att gräva ner mig i deras tokigheter...

mmm. där kommer det igen.. foliehatt.

Det är inte foliehattarna det är fel.. de får oftast rätt.. däremot är fårskallarna som ställer til en mass eländen genom att vår ointresserade, oinsatta, lydiga och stora till antalet.
Citera
2024-03-10, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
mmm. där kommer det igen.. foliehatt.

Det är inte foliehattarna det är fel.. de får oftast rätt.. däremot är fårskallarna som ställer til en mass eländen genom att vår ointresserade, oinsatta, lydiga och stora till antalet.

Ja, du kan ju ta och presentera din foliehattsteori om du vill. Har en känsla av att den kommer skjuta rätt snett på målet oavsett ändå.

Men visst även en blind höna kan hitta ett korn, men att därifrån påstå att de oftast hittar rätt tycker jag är att ta i.
Citera
2024-03-10, 17:37
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Hur många procent tror du Afs får i EU-valet?

Det är svårt att säga, då EU-valet är annorlunda. Om alla som röstade på AFS i riksdagsvalet går och röstar i EU-valet, samt många EU-motståndare som är sura på SD, röstar på AFS i juni, så finns det möjligheter att få allt från 0,5-1,0% eller t o m ännu mer, beroende på hur det går i valkampanjerna. Jag tror alltså inte att partiet tar mandat i år, men jag hoppas på det i alla fall. Vad tror du själv?
Citera
2024-03-11, 10:17
Citat:
Ursprungligen postat av pimlicopassport
Jag hoppas kunna skicka en demokratiskt signal. Vad är det som är så fel med det?

Du och ett hundratal andra alternativa antivaxxare tänker skicka etablissemanget en signal, ok varsågoda. Tro inte att ni förändrar mer politiskt med det än när jag dricker en kopp kaffe här hemma bara så är det helt ok.

Och nej det det finns ingen lämplig kandidat.

Citera
2024-03-11, 10:20
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Room531
Att man inte får rösta i sakfrågor utan behöver välja ett stort paket av ideer från någon del av en köpt åttaklöver gör ordet "demokrati" till ett skämt.

Hur då menar du? Vi har representativ demokrati, inte direktdemokrati.
Citera
2024-03-11, 13:16
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
AfS.
Det är inte ens en fråga.

De förespråkade/ar istället en nordisk försvarsallians och har sedan dag 1 varit emot en NATO-anslutning.
Citera
2024-03-11, 13:24
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starii
De fick 0,26% i riksdagsvalet 2022 så jag gissar att det blir runda slängar 0,05 - 0,10 % i EU-valet. Deras väljarbas består väl av ett 100-tal användare på Flashback.

Fast vi som är pålästa och röstar på sakpolitik kan i alla fall berätta för våra barnbarn att vi gjorde det vi kunde och dö en dag utan skuldkänslor.

Pss, jag "slängde även bort" min röst på SD 2006 när de fick 2.93%.

En röst är aldrig bortslängd. Punkt.
Citera
2024-03-11, 15:55
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahbrah
Hur då menar du? Vi har representativ demokrati, inte direktdemokrati.
Vilket är ett skämt. Kan lika gärna kalla det pajasdemokrati?
Citera
2024-03-11, 15:59
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Room531
Vilket är ett skämt. Kan lika gärna kalla det pajasdemokrati?

Där står vi enade.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in