2024-09-08, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smullis
Det finns många speciella hästkvinnor har jag märkt som hästintresserad...
Det faktumet är nog bidragande till att mitt intresse inte blivit så stort.

Något som utmärker rätt många hästkvinnor är de alltid tycker sig kunna och veta bäst. Finns inte plats för något nytänkande. De gillar att styra och ställa med både folk och hästar.
En hel del har en hård yta och kan ha en barsk ton om det inte passar men finns trevliga hästkvinnor också.

Inte ovanligt att det blir prat bakom ryggen med en grupp hästkvinnor. Det är iofs kanske inget specifikt drag för hästkvinnor utan kvinnor i allmänhet.

Min bror var ihop med en väldigt domderande och egocentrerad kvinna som höll på med jetski. Så det är absolut inte unikt för hästhobbyn.
Citera
2024-09-08, 12:34
Medlem
detektiven789s avatar
Vi kan ju ta Tidningen Ridsport som exempel. Kolla vilka som jobbar på redaktionen. Finn 14 fel. Helt sanslöst att det är tillåtet med denna könsfördelning. Vad säger lagen?

https://www.tidningenridsport.se/redaktion/
Citera
2024-09-08, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik
Jag vet en kvinna som är uttalad hästnörd och det är hennes enda sysselsättning i princip. Hon är helt sjuk i huvudet. Hon är antagligen bipolär (eller psykopat/både och). Hon är helt oberäknelig, ljuger, manipulerar, misshandlar, bedrar, alltså saknar helt gränser och moral. Hon kan gå från 0-100 när som helst och göra vad som helst. Man var alltid på helspänn med henne runt sig. Det sjuka var att efter ett vansinnigt utbrott på typ ICA, så slog hon om och var hur cool lugn som helst. Precis som om ingenting hade hänt. Det var som ett skådespeleri nästan.

Jag och hon var inte nära, men jag vet flera som var hennes "vän" och hon behandlade alla som totalt skit, men tillslut blev hon ensam, går inte att umgås med sådana personen. Hon var satan själv, en häxa, helt otrolig person på sätt och vis.

Men samtidigt var hon en farlig jävla person, totalt skurpelfr. Det var faktiskt rätt obehagligt att umgås med henne, minns en gång när jag stog i hennes kök och tänkte på knivarna, vad jag gör om hon flippar ur.

Jag hoppas hon behandlar sina hästar på ett OK sätt, men jag tror inte det, orkar inte ens tänka på det.

Det fick mig iaf att tänka på fenomenet hästtjejer.

**

Sen har vi den där kvinnan som styckade sin kärleksrival för några år sedan.

Vad var det?
Citera
2024-09-08, 15:24
Medlem
Jag känner två "hästtjejer" orelaterade till varandra. Den ena är otroligt snäll och empatisk och har snarare haft otur med pojkvänner. Den andra också sympatisk, engagerad i människor och djur men åt det självständiga hållet.
Citera
2024-09-08, 15:30
Medlem
detektiven789s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priestess
Jag känner två "hästtjejer" orelaterade till varandra. Den ena är otroligt snäll och empatisk och har snarare haft otur med pojkvänner. Den andra också sympatisk, engagerad i människor och djur men åt det självständiga hållet.

Otur med pojkvänner i pluralis? Ok, jag vet vilken den gemensamma faktorn är… 🙁
Citera
2024-09-08, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av detektiven789
Otur med pojkvänner i pluralis? Ok, jag vet vilken den gemensamma faktorn är… 🙁

Snarare hennes val av män vill jag mena. Hon är den som blivit trampad på.
Citera
2024-09-08, 16:14
Medlem
detektiven789s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priestess
Snarare hennes val av män vill jag mena. Hon är den som blivit trampad på.

Nu får du tänka efter en gång till, trots att du är kvinna… 🙁
Citera
2024-09-09, 12:15
Medlem
Nationalromantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Markberedning
Vad var det?

vad var vadå?
Citera
2024-09-09, 12:17
Medlem
Nationalromantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Markberedning
Vad var det?

https://www.aftonbladet.se/story/sty...et-i-askersund

Askersund, Jonna Henningsson
Citera
2024-09-09, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keramik-Kalabalik
Man kan säkert säga detsamma om män och killar som spelar tv- och datorspel och sitter nästan hela dagarna framför tv- eller datorskärmen. Så fort de kommer hem från jobbet så sätter de sig och spelar. Om de inte spelar spel så hänger de på olika spelforum på internet för att snacka spel och skryta om sina framgångar i vissa spel eller läser dator- och tv-spelstidskrifter för att hänga med i vad som är nytt.

Det måste ju vara kul för ungar till sådana föräldrar där morsan anser att hästarna och allt som är förknippat med dem är viktigare än att hjälpa ungarna med skolarbetet och farsan tycker att det är viltigare att gå upp en eller två nivåer i sina spel än att förbereda käk till ungarna.

De ungarna sitter nog och kollar på sina föräldrar och tänker "Aldrig att jag kommer att bli en hästkärring eller datorspelsidiot".

Många bil och motorcykel intresserade män brukar lägga en ansenlig mängd pengar på bilar eller andra fordon och tid i sina garage.
Citera
2024-09-09, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik
https://www.aftonbladet.se/story/sty...et-i-askersund

Askersund, Jonna Henningsson

Tack!
Citera
2025-02-21, 14:32
Medlem
Farliga-Farans avatar
Narcissister, otrogna, noll självinsikt, gravt manipulativa, maktgalna och bryr sig skit om annat än dom själva.

Bra knull? Nä inte ens det. Egoister i sängen också. Värdelösa.

En gång och aldrig igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in