2024-03-21, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Jag tror definitivt att kvinnor också känner sig som förlorare. Se på Sydkorea, där så begår lika många kvinnor självmord som män gör i Sverige i snitt. Unga kvinnor pluggar också ihjäl sig där för att komma in i toppuniversiteten, och därutöver så är det landet med mest plastikkirurgi bland kvinnor vilket antagligen pekar mot en stenhård konkurrens även när det gäller utseendet och relationer.

Män är givetvis mer tävlingsinriktade i snitt och är direkt kopplad till mäns testosteronnivåer. Livet är givetvis en tävling för män i högre grad än kvinnor, det går inte att med social ingenjörskap bara ta bort tävlingsinstinkten från män. Sorry, men det går bara inte att ändra på biologi.

Men de kvinnor som känner sig som förlorare kan inte med samma beslutsamhet ändå ta deras liv. Det finns en slags machodimension även i självmord, och jag tror helt enkelt inte att kvinnor är lika bra på att ta fatala beslut av det slaget. Även den största förloraren bland män har däremot en explosiv dimension där han kan skjuta skallen av sig eller rentav gå och skjuta ihjäl skolkamrater för att ta med sig så många han kan i fallet.

Konkurrensen för män är hårdare än någonsin tidigare. Friare sexualnormer gynnar manlig polygami och kvinnlig hypergami, i kombination med internet där marknaden är global (du ska inte längre vara charmigaste killen i er lilla by).

Trots detta ger många män upp. Explosiviteten kommer endast till uttryck när de skjuter skallen av sig. Kommer ej till uttryck genom att faktiskt tävla och göra allt man kan för att tillhöra toppskiktet av män. Varför?
Citera
2024-03-21, 11:13
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deddd
Hörde precis i Svenska Nyheter att svenska den högsta dödsorsaken bland svenska män ålder 15 till 45 är självmord.

Det lär vara den vanligaste dödsorsaken bland kvinnor också, i den åldern. Det är inte särskilt många som dör av sjukdomar innan 46 års ålder.
Citera
2024-03-21, 11:32
Medlem
[quote=Naknekejsaren|87729396]
Citat:
Japan är inte gravt patriarkala i global jämförelse. Det är inte jämförbart med exempelvis mellanöstern.

Men Japan har en djup tradition kring självmord. I edo perioden var teaterspel med teman kring romeo och julia, där två älskande par begår självmord tillsammans exempelvis den mest populära temat. Du finner i själva zenbuddismen och bushido som utvecklades från zenbuddismen olika mentala övningar för att dämpa ens rädsla inför döden.

Du måste alltså träna på att göra mer djupgående analyser kring olika kulturer och inte haka upp dig i dina tvådimensionella analyser om patriarkatet.

I vilket fall har självmord minskat ordentligt i Japan på sistone, de har nära svenska nivåer just nu. I Sydkorea är det värst däremot.

Du debatterar mot dina egna halmbyggen.
Det var du här som krävde av mig att jag skulle "bevisa" mina påståenden av att machoideal är en av faktorerna bakom större självmordsbenägenhet. Och jag som svarade på detta med att självmord är betydligt mer komplext fenomen än att det endast går att förklara med detta.

Citat:
Här är en karta som visar självmord per 100k invånare, finns även en tabell:

https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...WHO_(2019).svg

https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...y_suicide_rate

Kartan har väldigt lite korrelation med nivå av patriarkal kultur eller liknande. Mellanöstern tycks ha minst självmord, tätt följd av latinamerika och Sydeuropa. Södra Afrika, delar av nordöstra Asien och Ortodoxa delen av Östeuropa (eller forna soviet heltenkelt) har flest självmord.

jag upprepar, hur sann tror du statistiken är från de områden i världen som styrs av patriarkal kultur?
många av dessa områden/ länder är dikaturer av olika sort.

Citat:
Du har svårt att analysera skillnader mellan kulturer bortom att de är i olika grad patriarkala, det förstår jag. Läs på lite Emile Durkheims studier om skillnader i självmordsstatistik i katolska, lutheranska och judiska kulturer:

https://oyc.yale.edu/sociology/socy-151/lecture-24

nej jag har inte svårare än average att analyser skillander mellan kulturer. Var liksom också, se ovan, en av mina poänger.

Citat:
Nr1 må vara sant ifall man har pengar, men är man en ung man som kan få sex med prostituerade är det inte säkert att man bara därför blir lycklig för den sakens skull. Man vet mycket väl innerst inne att man ändå är en genetisk bortselekterad förlorare.

Sedan så kan unga män både ha moraliska gränser och äckelkänslor som gör att de inte har sex med prostituerade, de kan också vara så pass blyga att de inte ens har mod att gå till en prostituerad.

Vi diskuterade tillgängligheten till sex, remember?
Hur "lyckliga" tror du kvinnor blir i världen av att få sin sexualitet ständigt kränkt av patriarkala samhällen vars hela system går ut på en enda sak ägandet, kontrollen över kvinnor och kvinnors sexualitet och reproduktion?
Är det något kön som borde ta livet av sig en masse pga dysfunktionellt sex, så är det kvinnor.

Citat:
nr2 hör inte till diskussionen, Sverige är inte ett samhälle där kvinnor förbjuds till något alls (förutom invandrare) och män har hårdare konkurrens för att få kvinnor till sängs, det är väldigt etablerad. Den fria marknaden lyder paretoprincipen, då kvinnor är mycket mer selektiva än män (alltså en begränsad resurs). Det är väletablerad att i tinder så gäller paretoprincipen där 20% av männen ligger med 80% av kvinnorna.

Självmord, sex eller män/ kvinnor är inte enkom svenska fenomen.
Märkligt det där....i alla olika former av enkäter då man frågar svenskar anonymt hur många sexuella partners de haft, så uppger män fler än kvinnor.

Återigen. Tittar du objektivt på denna sak, vilket kön har mest tillgång till sex på sina egna villkor, så vinner män hästlängder över kvinnor i världen.

Citat:
nr3 är en märklig infallsvinkel när vi diskuterar unga män som begår självmord. Du menar att de ska ligga med gamla tanter? Tror inte att det kommer hjälpa dem att känna sig som mindre förlorare när de ska ligga med tanter i morsans ålder. Men visst har du rätt att det inte finns någon tung konkurrens om gamla tanter. Sex handlar dock om reproduktion, våra instinkter kommer inte att borsta det ursprungliga syftet med sex under mattan.

Nej, men de ska sluta hävda att kvinnor har lättare få sex än män.
Ja, kvinnor har definitivt lättare bli våldtagna, utnyttjade, tvingade, ägda och kontrollerade etc etc...men detta är alltså inte innebörden i: "få sex".
"få sex" betyder få sex på sina egna premisser.
Och jag upprepar där har män det betydligt lättare som grupp än dito kvinnor.

Citat:
Det här handlar inte om antifeminism eller incelkultur. Vi måste beskriva verkligheten objektivt för att börja med, allt vi diskuterar här är deskriptivt och inte preskriptivt. Jag anser inte att samhället har en skyldighet för att få unga män som inte ligger att ligga eller ens att leva. Det kanske rentav är naturligt att några tar sitt liv, naturen gör sig av med oönskad genetisk material därigenom.

Precis, vi måste beskriva verkligheten objektivt.
Objektivt så har inte män svårare få sex, än kvinnor utan snarast motsatsen om man tittar globalt.

Citat:
Jag tror definitivt att kvinnor också känner sig som förlorare. Se på Sydkorea, där så begår lika många kvinnor självmord som män gör i Sverige i snitt. Unga kvinnor pluggar också ihjäl sig där för att komma in i toppuniversiteten, och därutöver så är det landet med mest plastikkirurgi bland kvinnor vilket antagligen pekar mot en stenhård konkurrens även när det gäller utseendet och relationer.

Män är givetvis mer tävlingsinriktade i snitt och är direkt kopplad till mäns testosteronnivåer. Livet är givetvis en tävling för män i högre grad än kvinnor, det går inte att med social ingenjörskap bara ta bort tävlingsinstinkten från män. Sorry, men det går bara inte att ändra på biologi.

Men de kvinnor som känner sig som förlorare kan inte med samma beslutsamhet ändå ta deras liv. Det finns en slags machodimension även i självmord, och jag tror helt enkelt inte att kvinnor är lika bra på att ta fatala beslut av det slaget. Även den största förloraren bland män har däremot en explosiv dimension där han kan skjuta skallen av sig eller rentav gå och skjuta ihjäl skolkamrater för att ta med sig så många han kan i fallet.

Eller också inbillar du dig att män tävlar mer än kvinnor, för att du har 0 insikter i hur kvinnors tävlande ser ut.
Citera
2024-03-21, 12:43
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi

Du debatterar mot dina egna halmbyggen.
Det var du här som krävde av mig att jag skulle "bevisa" mina påståenden av att machoideal är en av faktorerna bakom större självmordsbenägenhet. Och jag som svarade på detta med att självmord är betydligt mer komplext fenomen än att det endast går att förklara med detta.

Machoideal finns det mer av i latinamerika, mellanöstern och sydeuropa än Sverige, därmed problemet med din analys.

Kanske det är olika typer av machoideal i olika kulturer som du ska fokusera på? I Sverige är ensam starkast, vilket inte är fallet i latinamerika eller mellanöstern med starka familjeideal och machoideal i tribalsammanhang i arabvärlden. Där har du något som du faktiskt kan grubbla över.

Citat:
jag upprepar, hur sann tror du statistiken är från de områden i världen som styrs av patriarkal kultur?
många av dessa områden/ länder är dikaturer av olika sort.

Det är för jämnt geografiskt fördelad mellan kulturer för att det ska vara statistiskt manipulerad, det finns nog ingen sammanslutning mellan arabiska diktatorer att alla manipulera statistiken i harmoni med varandra. Dessutom är latinamerika mestadels demokratier. Varför skulle Ryssland dessutom inte manipulera sin statistik men typ Tunisien göra det?

Det följer dessutom trenden i Sydeuropa och Latinamerika, med några gemensamma nämnare där; just det som Emile Durkheim kallade stark kollektiv katolsk gemenskap gentemot den individualism som återfinns i lutheranska kulturer och leder till fler självmord. Muslimer har ju ännu mer av sådant.

Citat:
Vi diskuterade tillgängligheten till sex, remember?
Hur "lyckliga" tror du kvinnor blir i världen av att få sin sexualitet ständigt kränkt av patriarkala samhällen vars hela system går ut på en enda sak ägandet, kontrollen över kvinnor och kvinnors sexualitet och reproduktion?

Diskussionen handlar inte om kvinnors lycka, och speciellt inte kvinnor i världen. De tycks i vilket fall inte så olyckliga att de begår självmord, men det kanske beror på att de inte har manlig beslutsamhet i att ta extrema åtgärder. Kvinnor har i vilket fall inte sin sexualitet kontrollerad i Sverige.

Citat:
Är det något kön som borde ta livet av sig en masse pga dysfunktionellt sex, så är det kvinnor.

Det är inte en tävling mellan könen, och vem som borde må sämst. Vi analyserar här varför unga män de facto tar livet av sig i större utsträckning än kvinnor.

Citat:
Självmord, sex eller män/ kvinnor är inte enkom svenska fenomen.
Märkligt det där....i alla olika former av enkäter då man frågar svenskar anonymt hur många sexuella partners de haft, så uppger män fler än kvinnor.

Det är ju uppenbart att enkäter av sådan slag är en SNITT och därmed finns det inget märkligt med det överhuvudtaget. Heterosexuella män och kvinnor har i snitt ungefär lika mycket sex helt uppenbart, det ligger i sakernas natur (it takes two to tango). En 10a bland män har helt klart mycket mer sex än en 10a bland kvinnor (han ligger med allt från 5 och uppåt medan supersexiga kvinnan antagligen reserverar sig till manliga 10or och möjligen 9or när hon är full). En kvinna som är en 3a kan ha mer sexpartners än en kvinna som är en 10a.

Enkäter visar i USA att 30% av unga män under 30 dock inte har haft sex på över ett år. Snittet visar alltså inte paretokurvan som existerar bland män.

Citat:
Återigen. Tittar du objektivt på denna sak, vilket kön har mest tillgång till sex på sina egna villkor, så vinner män hästlängder över kvinnor i världen.

Vi diskuterar för det första unga män i Sverige och inte i Världen. Vem som vinner när det gäller sex på egna villkor är en märklig diskussion, det kan ha olika innebörd helt klart vad som menas med en sådan formulering. Livet är ingen jävla könskrig där man ska tävla om vem som har det sämst, vi diskuterar unga män som mår dåligt och det betyder inte att unga svenska män i regel ens mår dåligt. De som mår dåligt mår riktigt jävla dåligt däremot och de tar extrema åtgärder för att sluta må dåligt. Det är vad vi diskuterar, jag radade upp flera olika förklaringar till det medan du rapade ut något slentrianmässigt om patriarkatet.

Citat:
Nej, men de ska sluta hävda att kvinnor har lättare få sex än män.
Ja, kvinnor har definitivt lättare bli våldtagna, utnyttjade, tvingade, ägda och kontrollerade etc etc...men detta är alltså inte innebörden i: "få sex".
"få sex" betyder få sex på sina egna premisser.
Och jag upprepar där har män det betydligt lättare som grupp än dito kvinnor.

En ung kvinna som är ansedd vara ful har helt klart lättare att få sex än en ung ful man. En ung blyg kvinna har också lättare att få sex än en blyg ung man. Det är inget kontroversiellt med det, lika lite som det är när du säger att en ung kvinna lättare blir våldtagen. Det motsäger inte på något sätt vad jag säger.

Det finns absolut ingenting du säger här som är relevant för diskussionen. Jag skulle däremot säga att kvinnor som blir våldtagna har en anledning att begå självmord som unga män sällan har, så där ger jag dig en poäng.

Vem som har lättast att få sex när de är i medelåldern och uppåt är sedan helt irrelevant för diskussionen också. Gubbar och tanter har haft sitt roliga i unga år (eller inte), sex är inte en så big deal vid den åldern så att det är på liv och död som för unga personer som är i en hormonell peak och allt känns vara på liv och död.

Citat:
Precis, vi måste beskriva verkligheten objektivt.
Objektivt så har inte män svårare få sex, än kvinnor utan snarast motsatsen om man tittar globalt.

Globalt är irrelevant, diskussionen handlar om unga svenska män som begår självmord. Det är lättare för en ung man i saudi arabien att få sex på egna villkor än en ung kvinna i Saudi Arabien, men det är inte relevant för diskussionen, eller hur?

Citat:
Eller också inbillar du dig att män tävlar mer än kvinnor, för att du har 0 insikter i hur kvinnors tävlande ser ut.

Se fulla stadium fyllda med män när män tävlar mot varandra i fotboll, se på damallsvenskans tomma läktare. Vart är alla kvinnor?

De tittar på Bianca eller Kardashians. Ni gillar helt klart drama och intriger, men det är inte den hårda typen av tävling som jag talar om.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2024-03-21 kl. 12:49.
Citera
2024-03-21, 13:23
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatPaella
Konkurrensen för män är hårdare än någonsin tidigare. Friare sexualnormer gynnar manlig polygami och kvinnlig hypergami, i kombination med internet där marknaden är global (du ska inte längre vara charmigaste killen i er lilla by).

Trots detta ger många män upp. Explosiviteten kommer endast till uttryck när de skjuter skallen av sig. Kommer ej till uttryck genom att faktiskt tävla och göra allt man kan för att tillhöra toppskiktet av män. Varför?

Tävlingar av olika slag kräver långsiktig tänkande disciplin och inte bara explosivitet där man i en moment av emotionell turbulens gör något drastiskt. Därmed att dessa män inte ens orkar ta sig till gymmet, sträckan känns för lång för att den ska ta dig någonvart, när du redan känner att allt är hopplöst.

Det som du begär kan ibland kännas nära till hands eller ljusår bort, och ifall distansen känns omöjlig att nå så finns det ingen mening att stegvis arbeta sig upp. Men att slå upp dörren till fängelset som ditt liv har blivit finns alltid nära till hands.
Citera
2024-03-21, 19:47
Medlem
Citat:
Tävlingar av olika slag kräver långsiktig tänkande disciplin och inte bara explosivitet där man i en moment av emotionell turbulens gör något drastiskt. Därmed att dessa män inte ens orkar ta sig till gymmet, sträckan känns för lång för att den ska ta dig någonvart, när du redan känner att allt är hopplöst.

Det som du begär kan ibland kännas nära till hands eller ljusår bort, och ifall distansen känns omöjlig att nå så finns det ingen mening att stegvis arbeta sig upp. Men att slå upp dörren till fängelset som ditt liv har blivit finns alltid nära till hands.

Det jag finner förunderligt. Att de helt saknar manliga tävlingsinstinkten. Idag är man bättre än 50% av männen enbart genom att försöka vara med i tävlingen, för resten kommer inte ens så långt.

Dessa män finner ett liv utan kvinnor helt outhärdligt, men är inte villiga att lyfta ett finger för att ändra på sin situation utan tar istället sitt liv.
Citera
2024-03-21, 19:51
Medlem
Citat:
Det är ju uppenbart att enkäter av sådan slag är en SNITT och därmed finns det inget märkligt med det överhuvudtaget. Heterosexuella män och kvinnor har i snitt ungefär lika mycket sex helt uppenbart, det ligger i sakernas natur (it takes two to tango). En 10a bland män har helt klart mycket mer sex än en 10a bland kvinnor (han ligger med allt från 5 och uppåt medan supersexiga kvinnan antagligen reserverar sig till manliga 10or och möjligen 9or när hon är full). En kvinna som är en 3a kan ha mer sexpartners än en kvinna som är en 10a.

i amerikanska enkäter är det till och med så att att män har fler partners ju mer attraktiv han är, medan kvinnor har färre partners ju mer attraktiv hon är.

Tydligt exempel på män och kvinnors olika evolutionära strategi. De mest attraktiva människorna på marknaden kan interagera med motsatta könet på sina egna villkor. Attraktiva män kan få många kvinnor att gå med på casual sex, medan attraktiva kvinnor kan få män att vilja binda sig i monogam relation istället för att bli pumpad och dumpad.
Citera
2024-03-21, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deddd
Feminism känns inte som riktigt forum, men vet inte var jag ska lägga den, då ämnet är så brett. Media, politik, psykisk hälsa..vet inte.

Hörde precis i Svenska Nyheter att svenska den högsta dödsorsaken bland svenska män ålder 15 till 45 är självmord.
Feminister har aldrig brytt sig om jämställdhet. De bryr sig bara om deras egen framgång.

Att majoriteten av kvinnor och män harvar på botten har aldrig varit deras sak. Feminismen är ett elitprogram.

Att män tar livet av sig eller hamnar i fängelser i långt högre utsträckning än kvinnor borde trigga feminister.

Men det gör det inte. För feminister är enögda. Det bryr sig bara om sig själva.

Vilket är biologiskt. Män bryr sig om kvinnor och barn. Kvinnor bryr sig om kvinnor och barn.

Kvinnor är biologiskt oförmögna att bry sig om män.

Så är det med det.
Citera
2024-03-21, 23:06
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spjutspetsen
Feminister har aldrig brytt sig om jämställdhet. De bryr sig bara om deras egen framgång.

Att majoriteten av kvinnor och män harvar på botten har aldrig varit deras sak. Feminismen är ett elitprogram.

Att män tar livet av sig eller hamnar i fängelser i långt högre utsträckning än kvinnor borde trigga feminister.

Men det gör det inte. För feminister är enögda. Det bryr sig bara om sig själva.

Vilket är biologiskt. Män bryr sig om kvinnor och barn. Kvinnor bryr sig om kvinnor och barn.

Kvinnor är biologiskt oförmögna att bry sig om män.

Så är det med det.

Det är ändå jävligt passivt att hoppas på att feminister eller kvinnor ska vara de som driver för att lösa mäns problem. Gillar inte denna ständiga könskrig som få ta all utrymme i diskussionen, folk är mer intresserade att skylla på varandra för olika typer av problem än qtt lösa problemen.
Citera
2024-03-21, 23:22
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatPaella
i amerikanska enkäter är det till och med så att att män har fler partners ju mer attraktiv han är, medan kvinnor har färre partners ju mer attraktiv hon är.

Tydligt exempel på män och kvinnors olika evolutionära strategi. De mest attraktiva människorna på marknaden kan interagera med motsatta könet på sina egna villkor. Attraktiva män kan få många kvinnor att gå med på casual sex, medan attraktiva kvinnor kan få män att vilja binda sig i monogam relation istället för att bli pumpad och dumpad.

Jo, en attraktiv kvinna behöver inte ligga runt en massa för att varesig verifiera att hon är attraktiv eller för att få en man som slutligen vill ha en relation med henne.

Är en kvinna riktigt snygg så kommer hon finna statusmän som verkligen vill vara i en relation med henne och inte bara bli ännu en bortglömd ligg i mängden.
Citera
2024-03-22, 08:23
Medlem
Citat:
Machoideal finns det mer av i latinamerika, mellanöstern och sydeuropa än Sverige, därmed problemet med din analys.

Kanske det är olika typer av machoideal i olika kulturer som du ska fokusera på? I Sverige är ensam starkast, vilket inte är fallet i latinamerika eller mellanöstern med starka familjeideal och machoideal i tribalsammanhang i arabvärlden. Där har du något som du faktiskt kan grubbla över.

Och dessa delar av världen dras även med andra stora skillnader som även de kan förklara ev. olika siffror angående självmord och visst starkare släktband kan ju vara en del av förklaringen.
Allt jag sagt är att machoideal säkerligen utgör en av förklaringarna till att just män begår självmord mer än kvinnor, och den skillnaden, mig veterligen, existerar lite överallt. Möjligen undantaget länder som ex Afghanistan, där att vara kvinna kan vara fullständigt outhärdligt.

https://www.wilsoncenter.org/blog-po...de-afghanistan

Citat:
Det är för jämnt geografiskt fördelad mellan kulturer för att det ska vara statistiskt manipulerad, det finns nog ingen sammanslutning mellan arabiska diktatorer att alla manipulera statistiken i harmoni med varandra. Dessutom är latinamerika mestadels demokratier. Varför skulle Ryssland dessutom inte manipulera sin statistik men typ Tunisien göra det?

Det följer dessutom trenden i Sydeuropa och Latinamerika, med några gemensamma nämnare där; just det som Emile Durkheim kallade stark kollektiv katolsk gemenskap gentemot den individualism som återfinns i lutheranska kulturer och leder till fler självmord. Muslimer har ju ännu mer av sådant.

De flesta diktaturer manipulerar sina siffror för att det ska se snyggare ut. Och faktorn att många självmord inte ser bra ut....är samma för alla länder.
Vidare olika länder kan även ha olika system för hur man räknar och vad man räknar som självmord...
Trafikolyckor ex. Många tar livet av sig via att köra över på motsatt sida mot en långtradare ex, eller gå rätt ut i gatan. Räknas dessa som självmord eller som trafikolyckor?
Vissa tar livet av sig via medveten överdos...självmord eller "otur"?
etc...bedömningar av självmord eller inte är också en fråga om vilka resurser som läggs ner på att ta reda på omständigheter i just den individens liv.

Citat:
Diskussionen handlar inte om kvinnors lycka, och speciellt inte kvinnor i världen. De tycks i vilket fall inte så olyckliga att de begår självmord, men det kanske beror på att de inte har manlig beslutsamhet i att ta extrema åtgärder. Kvinnor har i vilket fall inte sin sexualitet kontrollerad i Sverige.

Kvinnor leder ligan i försök till självmord, i vart fall i Sverige, men tror det gäller lite överallt.
Och studier i lycka mellan unga män och kvinnor i Sverige ger vid handen att unga kvinnor mår sämre än unga män.

Och nää kvinnor kanske har den "kvinnliga beslutsamheten" att försöka få omvärldens hjälp att lösa sin situation, så de kan leva sina liv.

Citat:
Det är inte en tävling mellan könen, och vem som borde må sämst. Vi analyserar här varför unga män de facto tar livet av sig i större utsträckning än kvinnor.

Och ditt svar är alltså att det gör unga män för de får inte ligga?

Mitt svar är att det gör unga killar för att de:
1. Lever i machonormer som kräver av dem att inte visa eller söka hjälp av andra när de mår dåligt.
2. Lever i machonormer som stipulerar att mannens "värde" ligger i det han gör, medan kvinnans "värde" är vad hon är.
3. Har hjärnor vars frontal cortex mognar senare, dvs deras förmåga att tänka "objektivt" och göra bra riskbedömningar är sämre än unga tjejers.

Citat:

Enkäter visar i USA att 30% av unga män under 30 dock inte har haft sex på över ett år. Snittet visar alltså inte paretokurvan som existerar bland män.

Njae...då måste ju enkäterna sändas ut globalt, och inte begränsas till ett land. Människor kan nu ha sexuella partners UTANFÖR sitt land. Och låt mig gissa att det har just män mer än kvinnor.

??? berätta varför skulle en snygg kvinna vilja ha mindre sex än en mindre attraktiv kvinna?
Återigen så avslöjar du en syn på att kvinnor på nått sätt naturligt skulle "reservera sig" dvs sätt sin sexualitet på "hold" för att tillfredsställa mäns behov av ensamrätt.
Detta att kvinnor faktiskt kan ha egenintresse av sex, för sexets egen skull, verkar vara en omöjlighet greppa för vissa.

Detta med att vissa män har svårt att få sex.....kanske????? jag säger bara kanske! har det något att göra med hur andra män beter sig sexuellt?
Om världens alla manliga superhunkar i alla åldrar....ligger hej vilt med allt som rör sig av unga kvinnor och kan göra det utan att kritiseras på nått sätt utan enkom hyllas av andra män, de kanske tom har sex för det ger dem social status, snarare än att de faktiskt har lust eller glädje av det. ( machonormer igen)
är det då så konstigt att en del män blir utan?

Citat:
Vi diskuterar för det första unga män i Sverige och inte i Världen. Vem som vinner när det gäller sex på egna villkor är en märklig diskussion, det kan ha olika innebörd helt klart vad som menas med en sådan formulering. Livet är ingen jävla könskrig där man ska tävla om vem som har det sämst, vi diskuterar unga män som mår dåligt och det betyder inte att unga svenska män i regel ens mår dåligt. De som mår dåligt mår riktigt jävla dåligt däremot och de tar extrema åtgärder för att sluta må dåligt. Det är vad vi diskuterar, jag radade upp flera olika förklaringar till det medan du rapade ut något slentrianmässigt om patriarkatet.

har inte nämnt patriarkatet.

återigen unga män mår dåligt bland annat av de skäl jag listade ovan eller av samma skäl som unga tjejer mår dåligt.

Citat:
En ung kvinna som är ansedd vara ful har helt klart lättare att få sex än en ung ful man. En ung blyg kvinna har också lättare att få sex än en blyg ung man. Det är inget kontroversiellt med det, lika lite som det är när du säger att en ung kvinna lättare blir våldtagen. Det motsäger inte på något sätt vad jag säger.

Det finns absolut ingenting du säger här som är relevant för diskussionen. Jag skulle däremot säga att kvinnor som blir våldtagna har en anledning att begå självmord som unga män sällan har, så där ger jag dig en poäng.

Vem som har lättast att få sex när de är i medelåldern och uppåt är sedan helt irrelevant för diskussionen också. Gubbar och tanter har haft sitt roliga i unga år (eller inte), sex är inte en så big deal vid den åldern så att det är på liv och död som för unga personer som är i en hormonell peak och allt känns vara på liv och död.

Globalt är irrelevant, diskussionen handlar om unga svenska män som begår självmord. Det är lättare för en ung man i saudi arabien att få sex på egna villkor än en ung kvinna i Saudi Arabien, men det är inte relevant för diskussionen, eller hur?

Se fulla stadium fyllda med män när män tävlar mot varandra i fotboll, se på damallsvenskans tomma läktare. Vart är alla kvinnor?

De tittar på Bianca eller Kardashians. Ni gillar helt klart drama och intriger, men det är inte den hårda typen av tävling som jag talar om
Citera
2024-03-22, 08:47
Medlem
Att den främsta dödsorsaken bland yngre....alla yngre....är just självmord är inte speciellt konstigt i de delar av världen som vi tillhör som är rika (ingen svälter) har hög välfärd (extremt få unga dör av arbete, trafikolyckor, sjukdomar, krig, mord etc)

Varför väljer du att lägga en tråd om mäns självmord i feminist forumet ?

Är det feminismens fel tror du att yngre män tar livet av sig?

För din information, män har tagit livet av sig i alla tider, betydligt mer faktiskt bak i historien utan feminism. har feminismen haft någon inverkan på mäns självmord så är det alltså snarast att den minskat.
Senast redigerad av Merapi 2024-03-22 kl. 08:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in