2024-03-22, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
berätta varför skulle en snygg kvinna vilja ha mindre sex än en mindre attraktiv kvinna?

Färre sexualpartners är ej samma sak som att ha mindre sex.

Nordeuropéer har fler sexualpartners än sydeuropéer, men sydeuropéer har oftare sex än nordeuropéer.
Citera
2024-03-22, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Det lär vara den vanligaste dödsorsaken bland kvinnor också, i den åldern. Det är inte särskilt många som dör av sjukdomar innan 46 års ålder.
För att vara korrekt så har även den som dött av självmord dött av sjukdom.

Friska människor tar inte livet av sig.
Citera
2024-03-22, 13:36
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatPaella
Det jag finner förunderligt. Att de helt saknar manliga tävlingsinstinkten. Idag är man bättre än 50% av männen enbart genom att försöka vara med i tävlingen, för resten kommer inte ens så långt.

De är inte uppfostrade i att kanalisera den. Vi räknar inte mål!?!
Skolan tar inte heller tillvara på den inneboende instinkten. Mer ångest än driv är resultatet.
Citera
2024-03-22, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Det är ändå jävligt passivt att hoppas på att feminister eller kvinnor ska vara de som driver för att lösa mäns problem. Gillar inte denna ständiga könskrig som få ta all utrymme i diskussionen, folk är mer intresserade att skylla på varandra för olika typer av problem än qtt lösa problemen.
Jag skulle aldrig förvänta mig att kvinnor skulle lösa samhällets problem. Eftersom, som jag sade, kvinnor kan inte se samhället. Och det eftersom de inte kan se och därmed förstå män.

Det är så samhället är utformat, sedan alla samhällen Homo Sapiens har skapat, vad vi kan se arkeologiskt: män skapar samhälle och håller ihop det och föder det, kvinnor föder barn. Punkt.

Kvinnor är inte genetiskt utvecklade att "lösa samhällets problem". De kan inte ens skapa samhällen, de
har aldrig gjort det ens.
Citera
2024-03-22, 23:46
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Och dessa delar av världen dras även med andra stora skillnader som även de kan förklara ev. olika siffror angående självmord och visst starkare släktband kan ju vara en del av förklaringen.
Allt jag sagt är att machoideal säkerligen utgör en av förklaringarna till att just män begår självmord mer än kvinnor, och den skillnaden, mig veterligen, existerar lite överallt. Möjligen undantaget länder som ex Afghanistan, där att vara kvinna kan vara fullständigt outhärdligt.

https://www.wilsoncenter.org/blog-po...de-afghanistan

Lägg märke att det är vanligare att kvinnor begår självmord i Sverige än män i exempelvis Turkiet eller Libanon.

Machoideal hjälper till givetvis män att fullfölja självmordet, då kvinnor oftast misslyckas begå självmrord. Men det finns en massa biologiskt inbäddad där utöver idealen.

Citat:
De flesta diktaturer manipulerar sina siffror för att det ska se snyggare ut. Och faktorn att många självmord inte ser bra ut....är samma för alla länder.
Vidare olika länder kan även ha olika system för hur man räknar och vad man räknar som självmord...
Trafikolyckor ex. Många tar livet av sig via att köra över på motsatt sida mot en långtradare ex, eller gå rätt ut i gatan. Räknas dessa som självmord eller som trafikolyckor?
Vissa tar livet av sig via medveten överdos...självmord eller "otur"?
etc...bedömningar av självmord eller inte är också en fråga om vilka resurser som läggs ner på att ta reda på omständigheter i just den individens liv.

Jag repeterar det: ifall diktatorer manipulerar självmordsstatistik så skulle vi inte se geografiska mönster som repeterar beroende på kultur, och vi skulle inte se ungefär samma grad av manipulation i olika arabiska länder. Vi ser ju att fd sovietiska stater som är demokratier (exempelvis baltiska länder och Ukraina) har samma höga självmordsstatistik som diktaturer som Ryssland. Vi ser också att halvdemokratier som Libanon och Tunisien har till och med lägre självmordsstatistik än rena diktaturer som Saudi Arabien och Iran.

Nej, detta är kulturella skillnader och inte manipulation av statistik. Det finns säkert en liten felmarginal i exakt hur man räknar, men när vi räknar med så många stater med olika statsskick så blir dessa felmarginal oviktiga, och vi finner ett mönster.

Citat:
Kvinnor leder ligan i försök till självmord, i vart fall i Sverige, men tror det gäller lite överallt.
Och studier i lycka mellan unga män och kvinnor i Sverige ger vid handen att unga kvinnor mår sämre än unga män.

Och nää kvinnor kanske har den "kvinnliga beslutsamheten" att försöka få omvärldens hjälp att lösa sin situation, så de kan leva sina liv.

Du menar att kvinnor inte försöker begå självmord utan är helt beslutsamma att låtsas begå självmord för att få omvärldens empati?

Du kanske rentav har rätt, vad vet jag? När det gäller emotionell manipulation tror jag att kvinnor både är mer medvetna och mer beslutsamma i deras agerande än män, så jag argumenterar inte emot där.

Citat:
Och ditt svar är alltså att det gör unga män för de får inte ligga?

Jag tror att det är en väsentlig del av ekvationen, tror inte du det?

Jag kan inte tänka mig annat än att det är svårt för en ung man runt 20 att komma till insikten att han är dömd till ensamhet och sexuell frustration livet ut.

Citat:
Mitt svar är att det gör unga killar för att de:
1. Lever i machonormer som kräver av dem att inte visa eller söka hjälp av andra när de mår dåligt.
2. Lever i machonormer som stipulerar att mannens "värde" ligger i det han gör, medan kvinnans "värde" är vad hon är.
3. Har hjärnor vars frontal cortex mognar senare, dvs deras förmåga att tänka "objektivt" och göra bra riskbedömningar är sämre än unga tjejers.

1.Söker svenska män mindre hjälp än män i typ arabvärlden eller latinamerika? Tror inte det. Tror att hela svenska systemet - som dyrkar främlingar, typ kuratorer och socialsekreterare, som ska "hjälpa" - är gravt överskattat och räddar nog väldigt få liv. Skulle de på organisk vis kunna finna en bra manlig mentorfigur (storebrorfigur eller fadersfigur) som verkligen bryr sig om honom utan att få betalt för att hjälpa honom skulle det vara mycket bättre. Antagligen skulle det vara enklare att finna sådant organiskt i arabvärlden eller latinamerika än i Sverige. Bäst givetvis att unga män får hjälp med sådant genom att de inte känner att de får hjälp bara för att någon tycker synd om honom, utan att de ser något i honom.

2.Det är väl bara en moder som ser något värde i en ung man bara för att han "är", det är gravt utopiskt att tro att folk ska se något värde i hans existens bara för att han andas. En man som inte gör något är osynlig för världen, så kommer det alltid att vara och det finns inget patriarkalt med det.

3.Nej, du bara förvränger forskning för att få ditt kön att se bra ut. Män tar både bra och dumma risker, och män kan både tänka rationellt objektivt och idiotiskt när de tar risker. Män tar fler risker är allt som sägs, inte att de är dåliga på riskbedömningar. Män mognar senare men unga kvinnor tänker inte mer objektivt för den sakens skull, det finns en emotionell tornado i unga kvinnor med massa paranoia, ångest och otroligt dåliga riskanalyser (speciellt i val av män förövrigt).

Citat:
Njae...då måste ju enkäterna sändas ut globalt, och inte begränsas till ett land. Människor kan nu ha sexuella partners UTANFÖR sitt land. Och låt mig gissa att det har just män mer än kvinnor.

Har unga svenska män fler sexuella partners utanför Sverige än unga svenska kvinnor? Tror ej det.

Citat:
??? berätta varför skulle en snygg kvinna vilja ha mindre sex än en mindre attraktiv kvinna?
Återigen så avslöjar du en syn på att kvinnor på nått sätt naturligt skulle "reservera sig" dvs sätt sin sexualitet på "hold" för att tillfredsställa mäns behov av ensamrätt.
Detta att kvinnor faktiskt kan ha egenintresse av sex, för sexets egen skull, verkar vara en omöjlighet greppa för vissa.

Det finns studier som visar det, förklaringen kan vara att kvinnor ofta har sex i sökande efter relation med en statusman och en ful kvinna får bara sex med män som ofta är snyggare än hon själv men de ser henne inte som en "catch", medan en vacker kvinna får en snygg man att vilja bli ihop med henne. Går du till tinder så säger minst 70% av kvinnliga profilerna att de söker NÅGOT SERIÖST, så kvinnor relationsfiskar som fan till och med i en liggapp som tinder.

Det finns också mycket bekräftelsebehov bland kvinnor när de har sex, att de vill känna sig attraktiva. En ful kvinna är antagligen mer osäker kring hennes attraktivitet, medan en snygg kvinna känner till hennes värde och behöver inte ligga runt för att känna sig attraktiv.

Citat:
Detta med att vissa män har svårt att få sex.....kanske????? jag säger bara kanske! har det något att göra med hur andra män beter sig sexuellt?

Det har att göra med paretoprincipen som följer alla hårda tävlingar om begränsade resurser. Det har att göra med hur både män och kvinnor beter sig sexuellt givetvis, där män gärna ligger runt med allt som finns tillgängligt (ok, under 40 och under 70 kg) och kvinnor reserverar att ligga mest med de som kan ligga med alla (speciellt de som kan ligga med kvinnor som är snyggare än henne)

Citat:
Om världens alla manliga superhunkar i alla åldrar....ligger hej vilt med allt som rör sig av unga kvinnor och kan göra det utan att kritiseras på nått sätt utan enkom hyllas av andra män, de kanske tom har sex för det ger dem social status, snarare än att de faktiskt har lust eller glädje av det. ( machonormer igen)
är det då så konstigt att en del män blir utan?

Du tänker som en kvinna som inte vet vad sex innebär för män. Nej, jag tror knappast att de ligger runt för att hyllas av andra män. Många riktiga hunkar ligger runt ganska anonymt numera med tinder, gärna så att deras flickvän inte kommer på dem.

Nej, det är inte alls konstigt att en del män blir utan, det är bara sakernas natur. Inget som du eller jag kan ändra på. Religion försökte ändra på det lite grann, åtminstone ett tag, men nu är det slut på det och djungelns lag gäller.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2024-03-22 kl. 23:54.
Citera
2024-03-23, 00:02
Medlem
Citat:
Lägg märke att det är vanligare att kvinnor begår självmord i Sverige än män i exempelvis Turkiet eller Libanon.

Machoideal hjälper till givetvis män att fullfölja självmordet, då kvinnor oftast misslyckas begå självmrord. Men det finns en massa biologiskt inbäddad där utöver idealen.

Jag repeterar det: ifall diktatorer manipulerar självmordsstatistik så skulle vi inte se geografiska mönster som repeterar beroende på kultur, och vi skulle inte se ungefär samma grad av manipulation i olika arabiska länder. Vi ser ju att fd sovietiska stater som är demokratier (exempelvis baltiska länder och Ukraina) har samma höga självmordsstatistik som diktaturer som Ryssland. Vi ser också att halvdemokratier som Libanon och Tunisien har till och med lägre självmordsstatistik än rena diktaturer som Saudi Arabien och Iran.

Nej, detta är kulturella skillnader och inte manipulation av statistik. Det finns säkert en liten felmarginal i exakt hur man räknar, men när vi räknar med så många stater med olika statsskick så blir dessa felmarginal oviktiga, och vi finner ett mönster.

Du menar att kvinnor inte försöker begå självmord utan är helt beslutsamma att låtsas begå självmord för att få omvärldens empati?

Du kanske rentav har rätt, vad vet jag? När det gäller emotionell manipulation tror jag att kvinnor både är mer medvetna och mer beslutsamma i deras agerande än män, så jag argumenterar inte emot där.

Jag kan inte tänka mig annat än att det är svårt för en ung man runt 20 att komma till insikten att han är dömd till ensamhet och sexuell frustration livet ut.

1.Söker svenska män mindre hjälp än män i typ arabvärlden eller latinamerika? Tror inte det. Tror att hela svenska systemet - som dyrkar främlingar, typ kuratorer och socialsekreterare, som ska "hjälpa" - är gravt överskattat och räddar nog väldigt få liv. Skulle de på organisk vis kunna finna en bra manlig mentorfigur (storebrorfigur eller fadersfigur) som verkligen bryr sig om honom utan att få betalt för att hjälpa honom skulle det vara mycket bättre. Antagligen skulle det vara enklare att finna sådant organiskt i arabvärlden eller latinamerika än i Sverige. Bäst givetvis att unga män får hjälp med sådant genom att de inte känner att de får hjälp bara för att någon tycker synd om honom, utan att de ser något i honom.

2.Det är väl bara en moder som ser något värde i en ung man bara för att han "är", det är gravt utopiskt att tro att folk ska se något värde i hans existens bara för att han andas. En man som inte gör något är osynlig för världen, så kommer det alltid att vara och det finns inget patriarkalt med det.

3.Nej, du bara förvränger forskning för att få ditt kön att se bra ut. Män tar både bra och dumma risker, och män kan både tänka rationellt objektivt och idiotiskt när de tar risker. Män tar fler risker är allt som sägs, inte att de är dåliga på riskbedömningar. Män mognar senare men unga kvinnor tänker inte mer objektivt för den sakens skull, det finns en emotionell tornado i unga kvinnor med massa paranoia, ångest och otroligt dåliga riskanalyser (speciellt i val av män förövrigt).

Har unga svenska män fler sexuella partners utanför Sverige än unga svenska kvinnor? Tror ej det.

Det finns studier som visar det, förklaringen kan vara att kvinnor ofta har sex i sökande efter relation med en statusman och en ful kvinna får bara sex med män som ofta är snyggare än hon själv men de ser henne inte som en "catch", medan en vacker kvinna får en snygg man att vilja bli ihop med henne. Går du till tinder så säger minst 70% av kvinnliga profilerna att de söker NÅGOT SERIÖST, så kvinnor relationsfiskar som fan till och med i en liggapp som tinder.

Det finns också mycket bekräftelsebehov bland kvinnor när de har sex, att de vill känna sig attraktiva. En ful kvinna är antagligen mer osäker kring hennes attraktivitet, medan en snygg kvinna känner till hennes värde och behöver inte ligga runt för att känna sig attraktiv.

Det har att göra med paretoprincipen som följer alla hårda tävlingar om begränsade resurser. Det har att göra med hur både män och kvinnor beter sig sexuellt givetvis, där män gärna ligger runt med allt som finns tillgängligt (ok, under 40 och under 70 kg) och kvinnor reserverar att ligga mest med de som kan ligga med alla (speciellt de som kan ligga med kvinnor som är snyggare än henne)

Du tänker som en kvinna som inte vet vad sex innebär för män. Nej, jag tror knappast att de ligger runt för att hyllas av andra män. Många riktiga hunkar ligger runt ganska anonymt numera med tinder, gärna så att deras flickvän inte kommer på dem.

Nej, det är inte alls konstigt att en del män blir utan, det är bara sakernas natur. Inget som du eller jag kan ändra på.
Ämnar bara att besvara det med statistisk skillnad och det är att Sverige är väldigt mycket skickligare på att fastställa dödsorsak jämfört mot många andra länder vilket ger skev bild av verkligheten. Du måste hitta rätt siffror kring fastställan av dödsorsak innan du kan jämföra länder då många mörkar icke-önskvärda dödsorsaker samt kan i kanske väldigt låg grad utreda eller obducera när någon avlidit utan att det är sjukdom osv.
Citat:
Ursprungligen postat av Spjutspetsen
Jag skulle aldrig förvänta mig att kvinnor skulle lösa samhällets problem. Eftersom, som jag sade, kvinnor kan inte se samhället. Och det eftersom de inte kan se och därmed förstå män.

Det är så samhället är utformat, sedan alla samhällen Homo Sapiens har skapat, vad vi kan se arkeologiskt: män skapar samhälle och håller ihop det och föder det, kvinnor föder barn. Punkt.

Kvinnor är inte genetiskt utvecklade att "lösa samhällets problem". De kan inte ens skapa samhällen, de
har aldrig gjort det ens.
Jo det har vi men män har alltid tagit makten.

Ni måste själva erkänna att det är ni som tillhör det sjukare, sårbarare könet.

Sedan är män överrepresenterade när det kommer till missbruk och jag vet ganska många som begått självmord men inte en enda som inte var narkotikbrukare (en är jag osäker på som menas aldrig skulle ha tagit tabletter men personens förflutna låter som sannolikt någon som också använt narkotika om vi bortser från bekantskapskrets).

Jag anser att vi måste börja tvångsvårda väldigt många män för deras missbruk då de under sådant inflytande är irrationella och inte förstår deras eget bästa och de korta stunder av klarhet saknar direkt möjlighet till vård. Det finns generellt inte vårdplatser där de omedelbart kan söka sig såsom om de lidit av "bara" psykiska bekymmer och det är en del av problematiken. Sedan så myten om att kvinnor är det psykiskt sjuka könet. Män är uppenbart långt mer drabbade av psykisk ohälsa än vad kvinnor är men saknar självinsikt och söker därmed inte vård. Vi hävdar att flickor mår dåligt medan pojkar "bara" har beteendeproblem men beteendeproblemen är den största indikatorn på att de är sjuka.

Väldigt många män är i vårdbehov men den diskussionen vill ni inte ta.

De här sjuka pojkarna och männen kan inte fatta beslut som i längden leder till positiva utslag utan drivs av sjukdomsbilden som handlar om mental ohälsa och bruk/riskbruk/missbruk som de behöver få hjälp med.

Skulle saken erkännas så kommer nästa problem nämligen att Sverige misslyckats katastrofalt med att i modern tid ha utvecklat en mer fungerande psykiatri och missbruksvård.
Citera
2024-03-23, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Problemet är att män inte söker hjälp. Hur ska samhället hjälpa någon som inte säger att de vill ha hjälp?

Finns i pricip ingen hjälp att få. Hur många har inte bönat och bett att tom bara få bli inlagda och nekats? Vår utrikesminister Anna Lindh blev mördad pga detta ändå hände inget.

Vissa begår brott för att bli inlåsta. T.o.m. då finns inga platser.
Senast redigerad av neix 2024-03-23 kl. 00:22.
Citera
2024-03-23, 00:28
Medlem
Citat:
Konkurrensen för män är hårdare än någonsin tidigare. Friare sexualnormer gynnar manlig polygami och kvinnlig hypergami, i kombination med internet där marknaden är global (du ska inte längre vara charmigaste killen i er lilla by).

Trots detta ger många män upp. Explosiviteten kommer endast till uttryck när de skjuter skallen av sig. Kommer ej till uttryck genom att faktiskt tävla och göra allt man kan för att tillhöra toppskiktet av män. Varför?
Du hittar på skit. Männen som begår självmord är snarare sådana som är sexmissbrukare än att de skulle ha problem med att hitta partners - i hög utsträckning.

Offer för normer som män likt dig försöker sprida, nämligen att sex gör dig lycklig.

Jag har inte stått någon tillräckligt nära för attt tala om hur de mådde men det verkar vara en mycket hög ångestnivå, impulsivitet, droger, kriminalitet och avsaknad av långa monogama relationer som stämmer in mer för många. Majoriteten av dem jag känner till vill jag nog säga varit hyfsat till väldigt populära hos det motsatta könet och några av dem de absolut populäraste killarna. Två kan jag säga var gravt psykiskt sjuka med svårare vanföreställningar (inte populära bland kvinnor) och då är en av dem tillsammans med ytterligare en annan av dem jag känt till någon som oroat sig för jordens undergång. En av snubbarna var åtminstone anklagad för våldtäkt men friades (utredning lades ner) och jag har för mig attt han haft något rykte om att inte vara snäll mot någon flickvän som ung.

Enda gången sex är problemet är när det är sexualförbrytare som begår självmord och hälften av alla sexmissbrukare menas trots allt även vara sexualförbrytare. Får jag gissa fritt och se på gruppen som jag på något vis känt så skulle isåfall skam vara ett problem än sex. Men min främsta analys är att det är pga att de inte två gsvårdats som de istället begått självmord. Om de fått tvångsvård hade de kunnat tillfriskna såpass mycket att de istället för någon impuls av att avsluta livet, getts chansen att må bra.

Grejen är snarare som så att många män ställer till så mycket elände som de tror att de aldrig kan ta sig ur och även att machokultur gör så att vi sällan säger till män att de är omtyckta, förlåtna (för vad än för osämja som kan ha uppstått) att människor ser dem som viktiga och personer andra mår bra av osv.

Jag tror att starkast närvaro så är social skam dödligt och det är då inte de ruttnaste i fruktkorgen som skäms för saker men också rädslan. Hur många män begår självmord för att de är rädda för kriminella människor?
Döden kan likaväl vara när rädslan kommer och tar dem. För sådant får väl inte män prata om heller? Fruktan.

Men sex?.Nä. Skam..Desperation. Panik. Uppgivenhet. Ångest.

En av dem jag kände pratade en gång i tiden om självmord och hämnd och det räknas som suicidmeddelande även om det var otroligt illa. Personen skickade även en massa skit till mig och även bilden (harmlös bild) på någon som begått självmord.

För de finns också. Meddelanden innan på olika vis som berättar om deras intentioner. Även när de är aggressiva och otrevliga.
Citera
2024-03-23, 09:23
Medlem
Citat:

Ingen 20-årig man är dömd till ensamhet. Han har nästintill oändliga resurser att försöka göra sig mer attraktiv.

Citat:

Sant. Araber har starka supportsystem genom släktbaserade nätverk. Hur nära står snitt-svensken sina kusiner?

Citat:

De studier som gjorts på svenskars sexualvanor visar att svenska män har fler sexpartners utomlands än vad svenska kvinnor har. Tror dock inte man delar upp det efter ålder. Detta säger dock inget om fördelning. Kanske är det fler kvinnor än män som haft sex utomlands, men de män som ligger utomlands drar upp snittet ordentligt.

Citat:

Givetvis är det en statussymbol bland män att vara en man som kan få många kvinnor i säng.

Här finns en växelverkan. Hög status bland män gör att man blir mer eftertraktad av kvinnor. Att vara eftertraktad av kvinnor ger hög status bland män.
Senast redigerad av EatPaella 2024-03-23 kl. 09:26.
Citera
2024-03-23, 14:44
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ingen 20-årig man är dömd till ensamhet. Han har nästintill oändliga resurser att försöka göra sig mer attraktiv.

Det är en känsla som dessa incels bär inom sig, och inte en objektiv sanning. Det finns ju till och med namn för det, "blackpilled", där dessa unga män finner massa statistik om hur omöjligt det är för en man med en vis typ av haka eller höjd att få likes på tinder.

Citat:
Sant. Araber har starka supportsystem genom släktbaserade nätverk. Hur nära står snitt-svensken sina kusiner?

Ibland är de inte ens särskilt nära sina bröder, vilket är ganska tragiskt.

Citat:
De studier som gjorts på svenskars sexualvanor visar att svenska män har fler sexpartners utomlands än vad svenska kvinnor har. Tror dock inte man delar upp det efter ålder. Detta säger dock inget om fördelning. Kanske är det fler kvinnor än män som haft sex utomlands, men de män som ligger utomlands drar upp snittet ordentligt.

Jag vill gärna få bort gubbar från ekvationen, tror knappast män eller kvinnor i medelåldern tänker på att begå självmord för att ingen finner dem attraktiva.

Citat:
Givetvis är det en statussymbol bland män att vara en man som kan få många kvinnor i säng.

Här finns en växelverkan. Hög status bland män gör att man blir mer eftertraktad av kvinnor. Att vara eftertraktad av kvinnor ger hög status bland män.

Det finns en del status inblandad, speciellt i krogsammanhang (och även i väldigt unga år, i typ högstadiet eller gymnasiet). Ifall det finns något som alla vill ha men få lyckas få (sex med flertalet vackra kvinnor) så kommer givetvis män se upp till de som har det inom sig att vinna spelet. Med tanke på hur anonymt de flesta skaffar dejter numera så är detta allt mer överskattad. Sex har ett värde i sig, man behöver inte sociologiskt snöa in sig så mycket på andra incitament än sexet i sig. Vi kan se att homosexuella män som inte tävlar om särskilt begränsade resurser har hundratals sexpartners i snitt och att många män både går till prostituerade och har älskarinnor i hemlighet för alla.

Jag tänker förövrigt inte att män med hög status som inte jagar kjoltyg förlorar status inför andra män. Är det någon som ratar Messi för att han till synes inte har haft massa kvinnor utöver sin fru? Ser folk upp till Cristiano Ronaldo och Neymar mer än Messi för att de beter sig som typiska hunkar? Ta även med Zlatan som åtminstone till synes hållit sig till sin äldre kvinna.

Jag tror tvärtom att många män ser upp till högstatusmän som visar prov på restriktion och är goda familjefäder.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2024-03-23 kl. 14:54.
Citera
2024-03-24, 13:01
Medlem
Citat:
Det är en känsla som dessa incels bär inom sig, och inte en objektiv sanning. Det finns ju till och med namn för det, "blackpilled", där dessa unga män finner massa statistik om hur omöjligt det är för en man med en vis typ av haka eller höjd att få likes på tinder.

Att få för sig massa påhitt är motsatsen till att komma till insikt.

Citat:
Jag vill gärna få bort gubbar från ekvationen, tror knappast män eller kvinnor i medelåldern tänker på att begå självmord för att ingen finner dem attraktiva.

Och även utan gubbar kvarstår att mäns partners är väldigt olikt fördelade.

Citat:
Det finns en del status inblandad, speciellt i krogsammanhang (och även i väldigt unga år, i typ högstadiet eller gymnasiet). Ifall det finns något som alla vill ha men få lyckas få (sex med flertalet vackra kvinnor) så kommer givetvis män se upp till de som har det inom sig att vinna spelet. Med tanke på hur anonymt de flesta skaffar dejter numera så är detta allt mer överskattad. Sex har ett värde i sig, man behöver inte sociologiskt snöa in sig så mycket på andra incitament än sexet i sig. Vi kan se att homosexuella män som inte tävlar om särskilt begränsade resurser har hundratals sexpartners i snitt och att många män både går till prostituerade och har älskarinnor i hemlighet för alla.

Jag tänker förövrigt inte att män med hög status som inte jagar kjoltyg förlorar status inför andra män. Är det någon som ratar Messi för att han till synes inte har haft massa kvinnor utöver sin fru? Ser folk upp till Cristiano Ronaldo och Neymar mer än Messi för att de beter sig som typiska hunkar? Ta även med Zlatan som åtminstone till synes hållit sig till sin äldre kvinna.

Jag tror tvärtom att många män ser upp till högstatusmän som visar prov på restriktion och är goda familjefäder.

Tänk James Bond. Eller moderna varianter som kriminella babbar och Andrew Tate. Det är brudar, bilar, klockor, som ska locka de unga männen.
Citera
2024-03-24, 19:58
Medlem
Jag har förstått det som att detta är vad staten, kapitalet och feminismen vill uppnå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in