Citat:
Ursprungligen postat av
Pripps3.5
Jag menar att Putin står stark i sitt ledarskap för sitt land. Han vill inte ha det väst erbjuder i form av vår luddiga "värdegrund" där vi föraktar religion, kärnfamiljen, hyllar HBTQ och nationell stolthet och självständighet. Ryssland är inte sovjetunionen längre, landet utvecklas och det går på rätt håll där. Vi däremot, är i en nedåtspiral utan moral och enighet. Vi är svaga nu. Kan inte leva på gamla meriter.
Så får man ju inte säga, för om jag inte försvara den dekadens jag ser i Sverige och Väst i stort, så är jag en förrädare och rysstroll. Må så vara, jag var emot EU också, och se nu hur det gick. Våra politiker är marionetter, Sverige är utan nationell ledning. Folk mår dåligt och landet är på dekis. Det är uppenbart även för en blind.
Usa är giriga parasiter, Ryssland har varit deras mål sedan länge. Ryssland vet det, och har försprång, medans väst avvecklar, ger upp sitt försvar och/eller skänker bort det.
Putin kan mycket väl vara med på den här proceduren, om man vill ta det djupare.
Men en sak är säker, och det är att vi småfolk i bästa fall är verktyg, i sämsta useless eaters.
Om putain "står stark i sitt ledarskap för sitt land" och inte "vill ha" "det väst erbjuder i form av vår luddiga "värdegrund" där vi föraktar religion, kärnfamiljen, hyllar HBTQ och nationell stolthet och självständighet" varför kan då hen inte hålla sig inom "paradiset" rysslands gränser?
Varför kan inte de som (av outgrundlig anledning) har en fäbless för diktatur, korruption och mord på oliktänkande emigrera till "paradiset" ryssland och DÄR få sitt "lystmäte" av det tidigare nämnda? Varför anser du att de som INTE eftersträvar detsamma skall tvingas till underkastelse, medelst putains anfallskrig?
Frågan kvarstår; VARFÖR blir den psykotiske dvärgen i kreml "provocerad", känner sig "hotad", och "tvungen" att föra anfallskrig mot suveräna stater som går med i, eller ens antyder en önskan att gå med i, FÖRSVARS allianser? Låg det i farans riktning att Ukraina (som medlem i försvarsalliansen NATO eller ej) hade invaderat ryssland och tagit över hela landet inom kort med sin överlägsna militär för det fall putain INTE hade genomfört sin tre-dagars "defensiva fredsbevarande försvarsinvasion"?