Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-05, 19:27
  #1
Medlem
Mycket intressant fall som efter lyckliga omständigheter gick till åtal mot kvinnan som sedermera blev fälld.

Någon som vet mera om bakgrunden?

https://nyheteridag.se/kvinna-skar-s...dit-sin-sambo/
Citera
2024-03-05, 19:27
  #2
Moderator
v50s avatar
Lite citat från artikeln
Citat:
När relationen var i upplösning ville en kvinna säkerställa att hon fick vårdnaden om barnen genom att anmäla sambon för våldtäkt och grov misshandel. Men tack vare en film som visade att kvinnan själv kastade sig nedför en trappa istället för att bli knuffad tog saken en ny vändning. Nu döms kvinnan för falsk beskyllning.
/ Moderator
Citera
2024-03-05, 19:30
  #3
Medlem
akutaccents avatar
Kreativt må jag säga! Hade gärna lyssnat på i Rättegångspodden.
Citera
2024-03-05, 19:30
  #4
Medlem
Läskigt!
Alltid vart rädd för att få skulden när något psyko ex skadat sig själv när man gjort slut eller så.

Tur att det gick bra för honom. Tror inte många kan intyga/vittna att en brud är psyko och skulle skada sig själv. Brudarna jag träffat har inte visat något sånt ”utåt” eller mot/för andra.

Det är nog stor risk för att bli oskyldigt dömd i dessa fall!

Hur klarade han sig? Spelade han in eller filmade henne?
Citera
2024-03-05, 19:50
  #5
Avstängd
nojobstealandrobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sierra.Leone
Läskigt!
Alltid vart rädd för att få skulden när något psyko ex skadat sig själv när man gjort slut eller så.

Tur att det gick bra för honom. Tror inte många kan intyga/vittna att en brud är psyko och skulle skada sig själv. Brudarna jag träffat har inte visat något sånt ”utåt” eller mot/för andra.

Det är nog stor risk för att bli oskyldigt dömd i dessa fall!

Hur klarade han sig? Spelade han in eller filmade henne?

Jag hade tyvärr inte svaret på din fråga så jag valde att trycka på länken och leta det åt dig. Efter mycket om och men så lyckades jag finna svaret på din fundering och här kommer ett par utdrag från själva artikeln;

Citat:
– När hon kom hem tog hon initiativ till att vi hade sex på köksbordet. Direkt efter beskyllde hon mig för att ha våldtagit henne och ringde polisen, säger mannen i förhör.

Mannen grips misstänkt för våldtäkt och grov misshandel och får tillbringa natten i arresten. Nästa dag släpps han fri, men det är enbart tack vare att han kan visa en film för utredarna – en film som visar hur kvinnan slänger sig nedför trappan för att orsaka skador som hon sedan skyllde på sambon.

– Jag filmade för att jag kände på sig att hon försökte sätta dit mig.

Det var en skarp kille. Han hade nog en god erfarenhet av galenskap redan innan denna händelse.
Citera
2024-03-05, 20:03
  #6
Medlem
Alltså vem är detta psykfall? Namn tack.
Citera
2024-03-05, 20:09
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nojobstealandrob
Jag hade tyvärr inte svaret på din fråga så jag valde att trycka på länken och leta det åt dig. Efter mycket om och men så lyckades jag finna svaret på din fundering och här kommer ett par utdrag från själva artikeln;



Det var en skarp kille. Han hade nog en god erfarenhet av galenskap redan innan denna händelse.

Onekligen skarp!
Har själv funderat på vad som är bäst i dessa tillfällen eller vid tillfällen då man har en dålig magkänsla om ett ragg.. dags att börja spela in för sin egen säkerhet.
Kan rädda arslet på en som det räddat denna snubbe.
Ljud borde väl räcka?
Citera
2024-03-05, 20:13
  #8
Medlem
Tur att detta inte hände under #metoo perioden. Då hade han inte haft en chans
Citera
2024-03-05, 20:18
  #9
Medlem
LiquidSwordss avatar
Ouuuff. Tur att han filmade, blev anklagad för massa sånt skit en gång av ett ex också, fick 16 åtalspunkter, efter förhör har dock 15 lagts ner men det ska bli rättegång om den sista punkten 😅🙏
Citera
2024-03-05, 20:20
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crossbar
Tur att detta inte hände under #metoo perioden. Då hade han inte haft en chans

Exakt så.
Det hade varit tvärmörkt.

”-ja men för 10 år sedan så..”
Jodå.
Citera
2024-03-05, 20:20
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sierra.Leone
Onekligen skarp!
Har själv funderat på vad som är bäst i dessa tillfällen eller vid tillfällen då man har en dålig magkänsla om ett ragg.. dags att börja spela in för sin egen säkerhet.
Kan rädda arslet på en som det räddat denna snubbe.
Ljud borde väl räcka?
Smart också, han fick lite sex på köpet.
Citera
2024-03-05, 20:24
  #12
Medlem
Juristen08s avatar
Celibat är nog inte så tokigt ändå.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback