Citat:
Ursprungligen postat av
Vitis
Körkort först.
Ger möjlighet till högre inkomst.
Citat:
Ursprungligen postat av
SvenHelsing
Spelar inte så jättestor roll skulle jag säga. Beror mest på hur sugen du är på körkort och vilka möjligheter det ger dig. Men du verkar ju ha någorlunda koll på utgifterna.
Om du inte känner ett jättestort behov av körkort pronto så hade jag satsat på att ta ner skulderna lite. Du verkar ju ha en jävligt hög ränta. Om du kan fixa ett deltidsjobb där du kan dra in 10k så kan du bli av med skulderna på ett år.
Vete fasen. Om det ska löna sig lär TS ta körkort jävligt snabbt, eftersom varje månad kostar 3600. Och det är ju inte direkt så att man automatiskt får ett jobb med högre lön bara för att man har körkort.
Citat:
Ursprungligen postat av
ABBORRE
Jag tycker att du ska satsa på extrajobbet och lägga 68% på att betala av lånet och lägga 32% på ett konto, för att ta körkort
Tack för svar! Alltid bra med input.
Jag har inget behov av körkort nu, då jag bor i en storstad. Men om ca 1 år flyttar jag hem till min hemstad där det kan va skönt med körkort.
Vet inte hur feö det gick i mitt huvud när jag tog dessa krediter med tanke på hur bra koll jag har på min ekonomi, sitter med budget i excel regelbundet osv.
Har 28k hos Anyfin.
40k hos Ferratum - 54% effektiv årsränta 😭😭😭
30k på Northmill - 22% effektiv årsränta
6k på Qliro
Har även på klarna men som är helt betalt i april sen ska dom blockad helt.
5k på Saldo bank 74% effektiv årsränta
Som ”skuldfri” har jag ”endast” 10k i utgifter inkl hyra, tandvård, mat, mobil etc..
Kanske man ska satsa på skulderna & framförallt lösa ett extrajobb.. 13k (csn) + 10k extrajobb ger ju mig stora möjligheter..