• 1
  • 2
2024-03-02, 15:25
Medlem
Jag-Blonds avatar
Som rubriken säger, hur går man enklast tillväga??

Lång historia kort, svensk väl inarbetad och seriös tobaks affär säljer till utländska förmågor, redan första dagen börjar fiffel med kvittona.

Detta är ända paket utlämning stället i närområdet. Hur får man Postnord Schenker DHL att bryta kontrakt.
Följer sådana kontrakt med hur som helst vid överlåtelse??

Samma ATG och Svenska Spels kontrakt med butiken.

Jag vill få företaget bort härifrån. Nej det är ingen hämndaktion, jag vill inte ha oseriösa som hanterar min post.

Så jag vore tacksam för tips på vem man kan kontakta. Och även andras erfarenheter i att få ett oseriöst företag på fall

Hoppas jag lagt tråden rätt.
Citera
2024-03-02, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jag-Blond
Som rubriken säger, hur går man enklast tillväga??

Lång historia kort, svensk väl inarbetad och seriös tobaks affär säljer till utländska förmågor, redan första dagen börjar fiffel med kvittona.

Detta är ända paket utlämning stället i närområdet. Hur får man Postnord Schenker DHL att bryta kontrakt.
Följer sådana kontrakt med hur som helst vid överlåtelse??

Samma ATG och Svenska Spels kontrakt med butiken.

Jag vill få företaget bort härifrån. Nej det är ingen hämndaktion, jag vill inte ha oseriösa som hanterar min post.

Så jag vore tacksam för tips på vem man kan kontakta. Och även andras erfarenheter i att få ett oseriöst företag på fall

Hoppas jag lagt tråden rätt.
Om någon begår brott så kontaktar du polisen.
Citat:
Tipsa polisen
Har du sett eller hört något som skulle kunna hjälpa polisen att upptäcka, förebygga eller utreda brott?
https://polisen.se/om-polisen/kontakt/tipsa-polisen/

Fascinerande att det finns folk som är så totalt okunniga om det.

Vet du att du ska ringa 112 om du håller på att dö? På dagis brukar man lära ut, ett-ett-två, lätt att slå.
Senast redigerad av Pillerarm 2024-03-02 kl. 15:37.
Citera
2024-03-02, 15:40
Medlem
IRMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Om någon begår brott så kontaktar du polisen. https://polisen.se/om-polisen/kontakt/tipsa-polisen/

Fråga: tror du att polisen gör något överhuvudtaget om man ringer dem och säger att en kiosk fifflar med kvittona?
Citera
2024-03-02, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IRME
Fråga: tror du att polisen gör något överhuvudtaget om man ringer dem och säger att en kiosk fifflar med kvittona?
Polisen utreder brott. Du kände inte heller till det?

Man ringer 112 om det är akut. 114 14 kanske passar bättre i det här fallet.

Om de anser att det handlar om ett brott så startar de en utredning.

Får man verkligen inte veta sånt här i skolan numera?
Citera
2024-03-02, 15:47
Medlem
IRMEs avatar
Citat:

En släkting till mig blev rånad. De la ner ärendet direkt. Det fanns bevis. Hon samlade själv bevis i slutändan så att de till slut kunde öppna ärendet och fälla personen i domstol.

Nej, Polisen gör ingenting.
Citera
2024-03-02, 15:49
Medlem
Jag-Blonds avatar
Citat:
Om någon begår brott så kontaktar du polisen. https://polisen.se/om-polisen/kontakt/tipsa-polisen/

Fascinerande att det finns folk som är så totalt okunniga om det.

Vet du att du ska ringa 112 om du håller på att dö? På dagis brukar man lära ut, ett-ett-två, lätt att slå.

Fascinerande att det finns folk som tror att alla människor besitter kunskaper i precis allt.

Du jag livnär inte mig på att få företag på fall, däremot så ser jag detta som en samhällstjänst att få ett företag som uppenbarligen inte är seriöst att bli av med extremt stora poster som jag tycker enbart seriösa näringsidkare skall ha förtur på.

Eller du kanske det känns tryggt att beställa mobiler för 25000kr som du KANSKE kan hämta ut på ett paketombud, ja om inte långa svarta fingrar kommit före.

Har du inga konstruktivt att säga i tråden så far åt helvete typ.

Förövrigt så är det 11414 som gäller vid icke brådskande ärende, det lär dom ut på dagis....
Citera
2024-03-02, 15:49
Medlem
Citat:
En släkting till mig blev rånad. De la ner ärendet direkt. Det fanns bevis. Hon samlade själv bevis i slutändan så att de till slut kunde öppna ärendet och fälla personen i domstol.

Nej, Polisen gör ingenting.
Och det innebär att man inte ska polisanmäla om man vet att det förekommer brott?

Förstår du frågan i trådstarten?
Citera
2024-03-02, 15:51
Medlem
Citat:
Fascinerande att det finns folk som tror att alla människor besitter kunskaper i precis allt.
Det är faktiskt otroligt sorgligt. Allmänbildning, var tog den vägen?
Citera
2024-03-02, 15:52
Medlem
IRMEs avatar
Citat:
Förövrigt så är det 11414 som gäller vid icke brådskande ärende, det lär dom ut på dagis....

Du menar förskola.
Citera
2024-03-02, 15:55
Medlem
Citat:
Du menar förskola.
Lär man ut hur man ska göra om man misstänker ett brott i förskolan?

Är det då inte lite konstigt att ts behöver ställa frågan om hur hen ska göra här?
Citera
2024-03-02, 15:56
Medlem
Belters avatar
Citat:

Man ringer 112 om det är akut. 114 14 kanske passar bättre i det här fallet.

Om de anser att det handlar om ett brott så startar de en utredning.

Får man verkligen inte veta sånt här i skolan numera?
Dom kommer hursomhelst inte starta någon utredning bara för att man vill eller tycker att dom ska göra det. Man bör påvisa att ett lagbrott begåtts till att börja med.
Citera
2024-03-02, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belter
Dom kommer hursomhelst inte starta någon utredning bara för att man vill eller tycker att dom ska göra det. Man bör påvisa att ett lagbrott begåtts till att börja med.
Men självklart ska man kunna påvisa det.

En anmälan om att min granne är skum och antagligen sysslar med knark, kommer såklart inte leda till mer än att polisen undrar om du är riktigt frisk.

Skvaller och lösa påståenden är inge hit.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in