2024-03-02, 16:08
Medlem
Är du helt dum i huvudet?

De flesta kiosker och småbutiker har gått i konkurs pga det sjuka skattetrycket och massa sjuka extra avgifter och kortköpsavgifter,swishavgifter och annat skit.

Det är en välgärning butiken gör om de betalar lite mindre skatt till vår mutade regering som slänger enorma summor till ukraina=usa=utländska företag plus mutade oligarker osv.

Och så slänger man enorma pengar på eu och nato och ger bort svensk mark att disponera till skattefuskande amerikaner som kommer få allt de köper skattefritt och har rätt att bygga egna skattefria zoner i sverige och köpa skattefri alkohol och får smuggla in olagliga saker i sverige=europa utan tullkontroll.

OCh så klagar du på nån liten kiosk.

Du måste fan vara riktigt dum i huvudet och ett exempel på varför sverige ser ut som det gör med små avundsjuka hottentotter.
Citera
2024-03-02, 16:23
Medlem
Jag-Blonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman

Du måste fan vara riktigt dum i huvudet och ett exempel på varför sverige ser ut som det gör med små avundsjuka hottentotter.

Och ändå så envisas du med att bo kvar i Sverige, undrar Vem som egentligen är dum i huvudet??
Citera
2024-03-02, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jag-Blond
Och ändå så envisas du med att bo kvar i Sverige, undrar Vem som egentligen är dum i huvudet??

Det var det enda du kunde kläcka ur dig.

Men varför handlar du då på skattefuskande (och där är det stora pengar som försvinner) företag som biltema,dollarstore,ikea,lidl,subway,mc donalds och varumärken som apple,nike och massa andra storföretag som bollar runt pengar i företaget och hittar på upplägg med att skicka ut pengarna ur landet för att slippa betala skatt på massa olika sätt.

Vi får väl se om du har disciplin att sluta handla där eller om du är för snål och vill köpa korv med bröd och andra skattefusk varor bara för att det är billigt och för att du inte vill veta hur mycket pengar de kan ta från landet utan att konsumera tillbaks dom extrapengarna i landet som mindre företag gör när de sen har några extra kronor att renovera eller köpa ny tvättmaskin eller lyxkonsumera nåt osv.
Senast redigerad av Blatteman 2024-03-02 kl. 16:38.
Citera
2024-03-02, 16:45
Medlem
Jag-Blonds avatar
Citat:
Det var det enda du kunde kläcka ur dig.

Men varför handlar du då på skattefuskande (och där är det stora pengar som försvinner) företag som biltema,dollarstore,ikea,lidl,subway,mc donalds och varumärken som apple,nike och massa andra storföretag som bollar runt pengar i företaget och hittar på upplägg med att skicka ut pengarna ur landet för att slippa betala skatt på massa olika sätt.

Vi får väl se om du har disciplin att sluta handla där eller om du är för snål och vill köpa korv med bröd och andra skattefusk varor bara för att det är billigt och för att du inte vill veta hur mycket pengar de kan ta från landet utan att konsumera tillbaks dom extrapengarna i landet som mindre företag gör när de sen har några extra kronor att renovera eller köpa ny tvättmaskin eller lyxkonsumera nåt osv.

Hade du tagit dig besväret att läsa Alla orden i första inlägget så hade du fattat vad topic handlar om.

Nu bevisar du bara det jag vill få sagt i mitt första inlägg att blattar är och förblir oseriösa jävla as.

Så frågan kvarstår, hur får jag ATG/Svenska Spe och post företagen att säga upp kontrakten med en oseriös näringsidkare.
Citera
2024-03-02, 17:09
Medlem
Citat:
Så frågan kvarstår, hur får jag ATG/Svenska Spe och post företagen att säga upp kontrakten med en oseriös näringsidkare.
Du gör en polisanmälan. Var med det är det du inte förstår?
Citera
2024-03-02, 17:12
Medlem
Citat:
...

Lång historia kort, svensk väl inarbetad och seriös tobaks affär säljer till utländska förmågor, redan första dagen börjar fiffel med kvittona.

...
Hur vet du att de fifflar med kvittona?
Citera
2024-03-02, 17:22
Medlem
Citat:
Hade du tagit dig besväret att läsa Alla orden i första inlägget så hade du fattat vad topic handlar om.

Nu bevisar du bara det jag vill få sagt i mitt första inlägg att blattar är och förblir oseriösa jävla as.

Det handlar om fifflande med kvitton som du sa och att du är en väldigt avundsjuk person men endast för småföretagare.

De stora som fuskar med skatten handlar du av iallafall med ett glatt smile.

Så om du ska vara seriös i detta får du förstås sluta handla av tobaksbutiken ifråga men även sluta handla allt på lidl,biltema,ikea,subway,mc donalds,burger king,dollarstore och andra stora företag som har avancerade skatteupplägg och anställda som bara jobbar med undandragande av skatt.(de är isåfall lika oseriösa fast i mycket större skala)

Men det kanske blev för avancerat för dig att tänka på hur det ligger till och att du glatt handlar av dessa skattefuskande företag utan att göra onödiga trådar.
Senast redigerad av Blatteman 2024-03-02 kl. 17:24.
Citera
2024-03-02, 17:40
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:

De flesta kiosker och småbutiker har gått i konkurs pga det sjuka skattetrycket och massa sjuka extra avgifter och kortköpsavgifter,swishavgifter och annat skit.

Det är en välgärning butiken gör om de betalar lite mindre skatt till vår mutade regering som slänger enorma summor till ukraina=usa=utländska företag plus mutade oligarker osv.

Och så slänger man enorma pengar på eu och nato och ger bort svensk mark att disponera till skattefuskande amerikaner som kommer få allt de köper skattefritt och har rätt att bygga egna skattefria zoner i sverige och köpa skattefri alkohol och får smuggla in olagliga saker i sverige=europa utan tullkontroll.

OCh så klagar du på nån liten kiosk.

Det är rätt att stänga ner skiten, blattar ska inte sköta viktig samhällsservice.
Dom flesta gör skit av allt dom får möjlighet att lägga fingrarna på, resten kan skaffa en vanlig hederlig anställning...
Citera
2024-03-02, 17:44
Medlem
Glits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Det är rätt att stänga ner skiten, blattar ska inte sköta viktig samhällsservice.
Dom flesta gör skit av allt dom får möjlighet att lägga fingrarna på, resten kan skaffa en vanlig hederlig anställning...

Tobaksaffären är en rätt viktig butik och inte många svenskar hade valt att öppna en sådan då det inte är speciellt lönsamt.
Citera
2024-03-02, 17:46
Ring Skatteverket iom kvittofifflet.
Citera
2024-03-02, 17:55
Medlem
Misstänker du fiffel med kvitton kontakta skatteverket. Dom kan besöka stället för att kontrollera kassaregistret. Fifflar dom med registret kan skatteverket påföra dom kontrollavgift med upp till 25 000 kronor per gång. Har dom fått kontrollavgift kan det påverka deras tillstånd för atg och tillstånd att sälja tobaksvaror
Citera
2024-03-02, 18:02
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glit
Tobaksaffären är en rätt viktig butik och inte många svenskar hade valt att öppna en sådan då det inte är speciellt lönsamt.
Postservice och in/utlämning av (DHL/Schenker) paket är också rätt viktigt.
Det är i alla fall viktigt för mig att det fungerar och min erfarenhet är att det bäst sköts av någon svensk mat eller drivmedelskedja. Mycket mer krångel när blattar ska sköta den hanteringen, tyvärr.

Som svar till TS, så är det väl bara möjligt att göra något åt saken genom att kontakta berörd aktör (ATG eller Postmord) och berätta dina iakttagelser, att polisen skulle agera utan verkliga bevis ser jag som osannolikt om du inte har en otrolig tur och dom redan har span på kiosken av andra skäl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in