Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-03-02, 12:50
  #1
Medlem
Jag har alltid känt ett visst begär av att döda andra barn. Jag är inte sadist som vill utsätta liv för lidande men däremot vill jag avliva barn smärtafritt. Koncentrera nyfödda, bebisar och småbarn i fentanylugnar, dvs inte som Hitler som gasade med Zyklon-B.
Jag tror de flesta män känner likadant, kanske alla. Det är dock bara teorier och inget jag vet. Jag tror att de känner samma omedvetet bakom sina falska jag, och att de därför är omedvetna om det och i livslång förnekelse.
Inom nästan alla andra högre stående djurarter så dödar hanarna andras valpar, källingar mm. Så fort en tex lejonhane får chansen så dödar han genast lejonhonans alla barn.

Varför skulle sådant beteende inte vara normalt även bland män? Vilka grunder finns att tro att människor skulle vara annorlunda än andra däggdjur? Är män barnamördare av sina äkta naturer, men att detta inte visar sig pga att befolkningen är i hjärntvättade sammanhang?
Citera
2024-03-02, 13:04
  #2
Medlem
EmMEw0w93s avatar
Ja alltså människor är programmerade och hjärntvättade idag, ingen lever riktigt på ett naturligt sett. anledning till detta är så att de styrande grupper slipper trubbel med testosteronfyllda och aggressiva män, man vill ha känsliga bögar som inte kan tänka för sig själv.
Citera
2024-03-02, 13:04
  #3
Avstängd
TreRaggmunkars avatar
Nej, nej och åter nej!

Normala män vill inte döda andras barn, du måste komma i kontakt med psykiatrin omgå
Citera
2024-03-02, 13:07
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlaktaBarnen
Jag har alltid känt ett visst begär av att döda andra barn. Jag är inte sadist som vill utsätta liv för lidande men däremot vill jag avliva barn smärtafritt. Koncentrera nyfödda, bebisar och småbarn i fentanylugnar, dvs inte som Hitler som gasade med Zyklon-B.
Jag tror de flesta män känner likadant, kanske alla. Det är dock bara teorier och inget jag vet. Jag tror att de känner samma omedvetet bakom sina falska jag, och att de därför är omedvetna om det och i livslång förnekelse.
Inom nästan alla andra högre stående djurarter så dödar hanarna andras valpar, källingar mm. Så fort en tex lejonhane får chansen så dödar han genast lejonhonans alla barn.

Varför skulle sådant beteende inte vara normalt även bland män? Vilka grunder finns att tro att människor skulle vara annorlunda än andra däggdjur? Är män barnamördare av sina äkta naturer, men att detta inte visar sig pga att befolkningen är i hjärntvättade sammanhang?

Blev illamående av ditt inlägg. Ett lejon vill känna sig trygg i sitt revir. Det är som eliten, dem vill gärna kontrollera oss genom att vi inte skaffar många barn. Ju fler barn desto svårare att kontrollera.

Hämnd och avundsjuka är människans pålitliga sida. Att du hämnas för att du blev söndermobbad som barn är ditt problem. Lägg inte det på andra män.
Citera
2024-03-02, 13:15
  #5
Medlem
Finns spindlar där honan äter mannen vid befruktning.

Ska vi kanske låte kvinnorna äta oss efter att dem blir gravida?
Låter rimligt….
Citera
2024-03-02, 13:26
  #6
Medlem
För egen del så anser jag att människan står över djuren och att vi inte kan göra jämförelser i allt. Misstänker att du vill provocera. I annat fall har du sjuka tankar och behöver hjälp.
Citera
2024-03-02, 13:29
  #7
Moderator
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlaktaBarnen
Jag har alltid känt ett visst begär av att döda andra barn. Jag är inte sadist som vill utsätta liv för lidande men däremot vill jag avliva barn smärtafritt. Koncentrera nyfödda, bebisar och småbarn i fentanylugnar, dvs inte som Hitler som gasade med Zyklon-B.
Jag tror de flesta män känner likadant, kanske alla. Det är dock bara teorier och inget jag vet. Jag tror att de känner samma omedvetet bakom sina falska jag, och att de därför är omedvetna om det och i livslång förnekelse.
Inom nästan alla andra högre stående djurarter så dödar hanarna andras valpar, källingar mm. Så fort en tex lejonhane får chansen så dödar han genast lejonhonans alla barn.

Varför skulle sådant beteende inte vara normalt även bland män? Vilka grunder finns att tro att människor skulle vara annorlunda än andra däggdjur? Är män barnamördare av sina äkta naturer, men att detta inte visar sig pga att befolkningen är i hjärntvättade sammanhang?

Din tes grundar sig nog bara på simpel okunskap. Infanticid bland "högre stående djurarter", som ju rimligen blir primater, är lika vanligt, och om något mer förekommande, bland honor än hanar. Orsaker till infanticid är också hyfsat väl studerat och är långt ifrån dominerat av sexuell selektion. Resursbrist (kannibalsim), gruppdynamik (honor dödar andar honors barn) mm, är vanligt förekommande.

Dessutom finns det ENORMT många grunder till varför det är rimligt att "tro att människor skulle vara annorlunda än andra däggdjur" vad gäller infanticid. Återigen är det sannolikt att din okunskap gör att du inte greppar det.

Dina tillkortakommanden som man och allmänna grubblerier kan du alltså svårligen tillskriva någon nedärvd instinkt som förklaringsmodell för.
Citera
2024-03-02, 13:29
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Signalsanning
Finns spindlar där honan äter mannen vid befruktning.

Ska vi kanske låte kvinnorna äta oss efter att dem blir gravida?
Låter rimligt….

Världen kanske skulle bli mindre våldsam. Ja om man bortser från kannibalismen där.
Citera
2024-03-02, 13:50
  #9
Moderator
najass avatar
OT raderat. Detta är GM&E.

Inlägg med diverse tyckanden om infanticid är OT, inklusive från TS. Om TS bara vill prata om hur han känner, uppmanas han att söka sig till andra forum. Folk som bara vill tycka till om TS känslor uppmanas också att INTE posta här i de vetenskapliga delforumen.

/mod
Citera
2024-03-02, 14:01
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlaktaBarnen
Jag har alltid känt ett visst begär av att döda andra barn. Jag är inte sadist som vill utsätta liv för lidande men däremot vill jag avliva barn smärtafritt. Koncentrera nyfödda, bebisar och småbarn i fentanylugnar, dvs inte som Hitler som gasade med Zyklon-B.
Jag tror de flesta män känner likadant, kanske alla. Det är dock bara teorier och inget jag vet. Jag tror att de känner samma omedvetet bakom sina falska jag, och att de därför är omedvetna om det och i livslång förnekelse.
Inom nästan alla andra högre stående djurarter så dödar hanarna andras valpar, källingar mm. Så fort en tex lejonhane får chansen så dödar han genast lejonhonans alla barn.

Varför skulle sådant beteende inte vara normalt även bland män? Vilka grunder finns att tro att människor skulle vara annorlunda än andra däggdjur? Är män barnamördare av sina äkta naturer, men att detta inte visar sig pga att befolkningen är i hjärntvättade sammanhang?
Det måste väl primärt vara revirtänk som får djur att döda "barn" av egen ras också vidare, men jag vet inte säkert. Men det är däremot inte normalt för en människa att gå runt att tänka på att döda barn denna råkar se. Om detta inte är en trolltråd så är det dags att söka hjälp snarast.
Citera
2024-03-02, 15:47
  #11
Medlem
Biologiskt stämmer det att lejon gör så för att istället få plats för sina egna barn. Det är för att de tar över en hel grupp och lejonhanarna har inte tid att ödsla på andras barn för att de har i snitt 2 år att fixa allt och en enda hona fyller upp hela den tidsramen.
Lejon kämpar dessutom för begränsade resurser.

Det du inte tog upp var att lejoninnorna också kan se till att barnen dör. Det gör de oftast om det är endast en unge, så att de kan investera i större grupper.

Men nu till det viktiga. Lejon är inte människor och människor är inte lejon. Evolutionärt.
Det finns överflöd av mat i samhället.
Kvinnor överger inte födda barn för att satsa på tvillingar och trillingar.
Det finns dessutom massvis med kvinnor att skaffa barn med.

Så svaret på din fråga är nej, det är inte naturligt då det inte finns omständigheter där du hade tjänat på det.
Lejonen har problem med allt och måste tävla om allt. Det har inte du.
Citera
2024-03-04, 09:08
  #12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SlaktaBarnen
Jag har alltid känt ett visst begär av att döda andra barn. Jag är inte sadist som vill utsätta liv för lidande men däremot vill jag avliva barn smärtafritt. Koncentrera nyfödda, bebisar och småbarn i fentanylugnar, dvs inte som Hitler som gasade med Zyklon-B.
Jag tror de flesta män känner likadant, kanske alla. Det är dock bara teorier och inget jag vet. Jag tror att de känner samma omedvetet bakom sina falska jag, och att de därför är omedvetna om det och i livslång förnekelse.
Inom nästan alla andra högre stående djurarter så dödar hanarna andras valpar, källingar mm. Så fort en tex lejonhane får chansen så dödar han genast lejonhonans alla barn.

Varför skulle sådant beteende inte vara normalt även bland män? Vilka grunder finns att tro att människor skulle vara annorlunda än andra däggdjur? Är män barnamördare av sina äkta naturer, men att detta inte visar sig pga att befolkningen är i hjärntvättade sammanhang?

Skillnaden är ju att lejonhanen och björnhanen dödar andra valpar för att de då får möjlighet att para sig med honan eftersom hon då kommer i brunst. Men om du skulle döda andra barn så skulle du ju inte alls få ett tillfälle att reproducera dig i hela livet (det kommer du ju visserligen ändå aldrig att få)
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback