• 1
  • 2
2024-03-02, 00:58
Medlem
sommarlovs avatar
Ögonblicket efter jag svarat på denna tråd:
(FB) Är det dags att vi svenskar börjar prata med plånboken på riktigt?

Insåg jag att "Prata" är ungefär samma sak som "Rösta", eftersom man med rösten pratar, hänger ni med?
Bara en AI skulle göra ett sånt misstag!

Genereras inlägg på Flashback av AI eller bottar?

Citera
2024-03-02, 01:08
Medlem
BenDaviss avatar
Jag tycker att ”prata” passa bättre än ”rösta” i sammanhanget. Att rösta med plånboken låter mer som när Moderaterna vann valet när de lovade en tusenlapp mer i plånboken, medan här handlar det om att sluta sponsra företag som håller på med shrinkflation etc. Och eftersom företag bara förstår pengar så pratar man med plånboken.

Jag har stött på andra trådar som känns betydligt mer som AI än den du refererar till. Men de kan lika gärna vara översatta med hjälp av AI eller skrivna av AI eftersom personen som postar inte är duktig på att uttrycka sig i skrift.
Citera
2024-03-02, 01:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BenDavis
Jag tycker att ”prata” passa bättre än ”rösta” i sammanhanget. Att rösta med plånboken låter mer som när Moderaterna vann valet när de lovade en tusenlapp mer i plånboken, medan här handlar det om att sluta sponsra företag som håller på med shrinkflation etc. Och eftersom företag bara förstår pengar så pratar man med plånboken.

Jag har stött på andra trådar som känns betydligt mer som AI än den du refererar till. Men de kan lika gärna vara översatta med hjälp av AI eller skrivna av AI eftersom personen som postar inte är duktig på att uttrycka sig i skrift.
Är det verkligen sant?
Citera
2024-03-02, 01:18
Medlem
BenDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av michaeljordan
Är det verkligen sant?

Allt jag skrev? Ja.
Citera
2024-03-02, 01:21
Medlem
Ulf-Knulldells avatar
Lätt att dom gör
Citera
2024-03-02, 01:27
Skulle vara najs om många inlägg var skrivna av AI
Citera
2024-03-02, 02:13
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Ögonblicket efter jag svarat på denna tråd:
(FB) Är det dags att vi svenskar börjar prata med plånboken på riktigt?

Insåg jag att "Prata" är ungefär samma sak som "Rösta", eftersom man med rösten pratar, hänger ni med?
Bara en AI skulle göra ett sånt misstag!

Genereras inlägg på Flashback av AI eller bottar?

Har spenderat varje dag med chatgpt sedan det kom ut och trådstarten är garanterat genererad av ChatGPT. Uppbyggnaden är lätt att känna igen. Särskilt denna formulering:
Citat:
Jag argumenterar för att det är hög tid för ett paradigmskifte mot ett mer kritiskt och medvetet konsumtionsbeteende

Är väldigt typiskt av den att skriva. Den formulerar sig som att det är en debattartikel till en insändare i tidningen, vilket ingen människa skulle få för sig att skriva vid en trådstart.

Har egentligen inte några problem med att man med hjälp av AI skapar en trådstart då det kan bli mer lättförståeligt om man gör det snyggt än om en människa ska göra det. Men om man börjar använda den till att skriva inlägg blir det inte längre någon diskussion.
Citera
2024-03-02, 02:30
Medlem
xavi8222s avatar
Med tanke på att många inlägg inte klarar av att skriva en korrekt mening, så är svaret NEJ.

En AI skulle kunna skriva helt korrekta meningar och stava korrekt.

Dra era egna slutsatser.
Citera
2024-03-02, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xavi8222
Med tanke på att många inlägg inte klarar av att skriva en korrekt mening, så är svaret NEJ.

En AI skulle kunna skriva helt korrekta meningar och stava korrekt.

Dra era egna slutsatser.
De flesta har bara tillgång till gratis/offentliga varianten av textAI.

Det lär finnas flera experimentella tillägg/filter för att få en text med typiska fel för en 55+, välbeställda man från USAs östkust t ex.

Under tiden jobbar en liten spelfirma vid namn Rockstar på något annat:
Citera
2024-03-02, 02:43
Medlem
sturdyoxs avatar
Nej, absolut inte.

- Google AI.
Citera
2024-03-02, 02:54
Medlem
Skulle inte tro det är många AI-inlägg på detta forum. Dock är jag säker på att det kryllar av MSB-troll speciellt i Ukraina-trådarna.
Citera
2024-03-02, 03:02
Medlem
xavi8222s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyHans
Det lär finnas flera experimentella tillägg/filter för att få en text med typiska fel för en 55+, välbeställda man från USAs östkust t ex.

Jo, det finns säkert AI som kan skriva lika illa som vanliga människor.

Frågan är om det behövs?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in