Jag tycker att ”prata” passa bättre än ”rösta” i sammanhanget. Att rösta med plånboken låter mer som när Moderaterna vann valet när de lovade en tusenlapp mer i plånboken, medan här handlar det om att sluta sponsra företag som håller på med shrinkflation etc. Och eftersom företag bara förstår pengar så pratar man med plånboken.
Jag har stött på andra trådar som känns betydligt mer som AI än den du refererar till. Men de kan lika gärna vara översatta med hjälp av AI eller skrivna av AI eftersom personen som postar inte är duktig på att uttrycka sig i skrift.
Jag tycker att ”prata” passa bättre än ”rösta” i sammanhanget. Att rösta med plånboken låter mer som när Moderaterna vann valet när de lovade en tusenlapp mer i plånboken, medan här handlar det om att sluta sponsra företag som håller på med shrinkflation etc. Och eftersom företag bara förstår pengar så pratar man med plånboken.
Jag har stött på andra trådar som känns betydligt mer som AI än den du refererar till. Men de kan lika gärna vara översatta med hjälp av AI eller skrivna av AI eftersom personen som postar inte är duktig på att uttrycka sig i skrift.
Insåg jag att "Prata" är ungefär samma sak som "Rösta", eftersom man med rösten pratar, hänger ni med?
Bara en AI skulle göra ett sånt misstag!
Genereras inlägg på Flashback av AI eller bottar?
Är det dags att vi svenskar börjar prata med plånboken på riktigt?
Du har rätt, men jag skulle kalla det för att "rösta med plånboken".
Har spenderat varje dag med chatgpt sedan det kom ut och trådstarten är garanterat genererad av ChatGPT. Uppbyggnaden är lätt att känna igen. Särskilt denna formulering:
Citat:
Jag argumenterar för att det är hög tid för ett paradigmskifte mot ett mer kritiskt och medvetet konsumtionsbeteende
Är väldigt typiskt av den att skriva. Den formulerar sig som att det är en debattartikel till en insändare i tidningen, vilket ingen människa skulle få för sig att skriva vid en trådstart.
Har egentligen inte några problem med att man med hjälp av AI skapar en trådstart då det kan bli mer lättförståeligt om man gör det snyggt än om en människa ska göra det. Men om man börjar använda den till att skriva inlägg blir det inte längre någon diskussion.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!