Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-28, 12:20
  #1
Avstängd
Ja, som rubriken lyder.
Kommer du ut som "bög" eller "flata" i dagens (väst) värld så rullas "röda mattan" ut för dig och din omgivning bugar sig högaktningsfullt för ditt "mod" och all den "kärlek" du "visar dina medmänniskor", men uttrycker du sympatier för Evangeliet och Kristus Jesus (Den smorde, Den som räddar) så lyser föraktet i människors ögon och du blir förklarad "homofob, bakåtsträvare samt hatisk"

Bifogat klipp illustrerar hur det faktiskt är att stå upp för Kristus på 2020talet. Dina tankar?

https://youtu.be/ybv7HDGhCio?si=acLKRD-Ygkjjrhc1
Citera
2024-02-28, 12:53
  #2
Medlem
StudiumValors avatar
Båda kategorier skall respekteras.
Det är inte den ena eller andra.
Gillar man inte att kristen person visar glädje över att vara kristen får man vända bort blicken.
Kommer Jehovas till din dörr tackar du bara nej på ett respektfullt sätt.
Framförallt skall vi vara respektfulla mot de minoriteter som är illa behandlade.
Miljardärer t ex.
Citera
2024-02-28, 15:36
  #3
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartForDrabbning
Ja, som rubriken lyder.
Kommer du ut som "bög" eller "flata" i dagens (väst) värld så rullas "röda mattan" ut för dig och din omgivning bugar sig högaktningsfullt för ditt "mod" och all den "kärlek" du "visar dina medmänniskor", men uttrycker du sympatier för Evangeliet och Kristus Jesus (Den smorde, Den som räddar) så lyser föraktet i människors ögon och du blir förklarad "homofob, bakåtsträvare samt hatisk"

Bifogat klipp illustrerar hur det faktiskt är att stå upp för Kristus på 2020talet. Dina tankar?

https://youtu.be/ybv7HDGhCio?si=acLKRD-Ygkjjrhc1
Min tanke är att en radikal kristen (att likställa med radikal islamist) beger sig till en bögparad för att ställa till med någon sorts scen.

Min andra tanke är att du cherrypickar, blåser upp och piskar på stämningen med din uruselt värdelösa trådstart. Jag är troende kristen och "står upp" för Jesus - vad det nu än betyder TS?

Min tredje tanke är att om en pride-bög sprungit runt i string i en radikal missionskyrka i Alabama så hade folk skrikit på honom också.

Nä du TS, du kan allt dra åt helvete och idka gruppsex med djävulens lakejer.
Citera
2024-02-28, 17:04
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicholassarkozy
Min tanke är att en radikal kristen (att likställa med radikal islamist) beger sig till en bögparad för att ställa till med någon sorts scen.

Min andra tanke är att du cherrypickar, blåser upp och piskar på stämningen med din uruselt värdelösa trådstart. Jag är troende kristen och "står upp" för Jesus - vad det nu än betyder TS?

Min tredje tanke är att om en pride-bög sprungit runt i string i en radikal missionskyrka i Alabama så hade folk skrikit på honom också.

Nä du TS, du kan allt dra åt helvete och idka gruppsex med djävulens lakejer.

Så denna man är radikal och är att likställas med medlemmar från IS tex? Se över ditt sätt broder det är okristligt
Citera
2024-02-28, 22:55
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartForDrabbning
Ja, som rubriken lyder.
Kommer du ut som "bög" eller "flata" i dagens (väst) värld så rullas "röda mattan" ut för dig och din omgivning bugar sig högaktningsfullt för ditt "mod" och all den "kärlek" du "visar dina medmänniskor", men uttrycker du sympatier för Evangeliet och Kristus Jesus (Den smorde, Den som räddar) så lyser föraktet i människors ögon och du blir förklarad "homofob, bakåtsträvare samt hatisk"

Bifogat klipp illustrerar hur det faktiskt är att stå upp för Kristus på 2020talet. Dina tankar?

https://youtu.be/ybv7HDGhCio?si=acLKRD-Ygkjjrhc1

Orkar inte lyssna på en halvtimme av osammanhängande bukskrän! Kan du sammanfatta på tre rader eller så?

Framför allt, vad har det med mig att göra?
Citera
2024-02-29, 21:58
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Orkar inte lyssna på en halvtimme av osammanhängande bukskrän! Kan du sammanfatta på tre rader eller så?

Framför allt, vad har det med mig att göra?

Du är inte skyldig att reflektera. Det kan dom göra som känner sig manade.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback