• 1
  • 2
2024-02-27, 00:41
Medlem
991ESSs avatar
När Musk tog över twitter gjorde han ganska kvickt uppsägningar av ca 75% av personalen.

Hur upplever ni att funktionaliteten har försämrats på X.
Vad är det som slutat fungera?
Vad jobbade alla dessa personer med tro? https://www.youtube.com/watch?v=Ggvm9s19ve8
Har vi gått miste om en massa bra funktioner tror ni efter dessa slutade?

Somliga påstår att X fungerar bättre idag.

Vad kan vi lära oss av detta?

#DEIhires
Citera
2024-02-27, 00:47
Medlem
peterZiipens avatar
Kommentarsfälten på virala tweets har blivit helt värdelösa sedan Musks intåg. De består enbart av folk med premium som marknadsför sina egna konton. Kommentarerna handlar ALDRIG om original-tweeten.

Upplägget med prenumeration är förövrigt helt uselt. Man har inte längre någon aning om tweets är skrivna av seriösa verifierade personer eller troll som betalat för bocken.

Även algoritmerna har blivit till det sämre.

Kommer inte på något som blivit bättre faktiskt.
Senast redigerad av peterZiipen 2024-02-27 kl. 00:50.
Citera
2024-02-27, 01:05
Medlem
991ESSs avatar
Har noterat samma sak, kring de som spammar med sina egna off topic grejer i andras trådar, det suger.

Iom att ESG tunga big corps inte ville annonsera längre när man ville satsa på yttrandefrihet samt sluta censurera regimkritiker, samt ta bort woke, behövde de få in pengar på prenumeration, det kan jag tycka är en helt rimlig försämring i förhållande till vad man tjänade på omställningen från beroendet av deep state samt big corp.
Citera
2024-02-27, 01:19
Medlem
Mitt flöde på x, som jag i princip aldrig använder, inte heller när det hette twitter, är nu fullt av helt sjuka grejer som börjar spela automatiskt när man scrollar. Folk som dör, blir grovt misshandlade eller råkar ut för gräsliga olyckor. En massa fattig reklam för cryptovalutor, bluffprodukter och fejkade mobilspel. Och så Musks knäppa tweets som man blir påtvingad.

Klart att inga normala människor vill använda skiten nu. Och nej, twitter har aldrig varit bra; förut var det rejält vänstervridet och pk, men nu har även de mer sansade personerna försvunnit.

Funktionaliteten är nära nog noll.
Citera
2024-02-27, 04:32
Medlem
After analyzing  1.269M accounts on X.com (formerly known as Twitter), 5th Column AI predicts that approximately  64%  of the accounts currently analyzed are potentially bots

Sedan har annonsintäkterna sjunkit med 60%, annonser kommer inte in automatiskt och det är en marknad och annonsutrymme måste säljas
Citera
2024-02-27, 05:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
After analyzing  1.269M accounts on X.com (formerly known as Twitter), 5th Column AI predicts that approximately  64%  of the accounts currently analyzed are potentially bots

Sedan har annonsintäkterna sjunkit med 60%, annonser kommer inte in automatiskt och det är en marknad och annonsutrymme måste säljas
Då är den stora frågan vilka annonsörerna är, som bevisligen i samråd använder sitt inflytande till att påverka hela plattformar,

och vad detta innebär för innehållet på övriga sociala plattformar.
Citera
2024-02-27, 05:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan

Hur många bottar tror du inte facebook har? Musk försöker i alla fall göra sig av med dem.
Citera
2024-02-27, 05:28
Moderator
MondoBizarros avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Sociala medier
/Moderator
Citera
2024-02-27, 06:17
Citat:
Ursprungligen postat av spherical
Mitt flöde på x, som jag i princip aldrig använder, inte heller när det hette twitter, är nu fullt av helt sjuka grejer som börjar spela automatiskt när man scrollar. Folk som dör, blir grovt misshandlade eller råkar ut för gräsliga olyckor. En massa fattig reklam för cryptovalutor, bluffprodukter och fejkade mobilspel. Och så Musks knäppa tweets som man blir påtvingad.

Klart att inga normala människor vill använda skiten nu. Och nej, twitter har aldrig varit bra; förut var det rejält vänstervridet och pk, men nu har även de mer sansade personerna försvunnit.

Funktionaliteten är nära nog noll.
det är ju bara att stänga av av den funktionen i inställningarna. Jag tillåter varken förhandsvisning av videos eller bilder
Citera
2024-02-27, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq
det är ju bara att stänga av av den funktionen i inställningarna. Jag tillåter varken förhandsvisning av videos eller bilder

Det låter som en bra idé. Har använt twitter så lite att jag inte ens har tänkt tanken. Det är ändå en stark kontrast mot vad för slags material som dök upp förr.
Citera
2024-02-27, 08:03
Medlem
Videospelaren måste väl vara den sämsta någonsin.
Citera
2024-02-27, 09:09
Medlem
MyJustices avatar
Själv har jag gått tillbaks till Twitter .
Är intresserad av vad som pågår i den Amerikanske inrikes politiken .
Så då är Twitter bra .
Sen finns det inte så mycket kvar utanför Twitter längre som har relevans .
Fejan är tex långtråkigt och orelevant .
Men visst det finns många troll konto på Twitter
Och det är ett problem som de får lösa
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här