2024-02-27, 00:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Ja det är ju svårt att veta. Har inte sett något rapporteras om att så skulle vara fallet. Som nämnts är ju Aaron ett jäkligt vanligt namn i staterna oavsett religion. Dessutom om judendom (någon form av skuldkänsla för att han var jude) vore en anledning känns det ju som att han skulle ha nämnt det i videon när han vandrar till ambassaden.

Jag tror att Aaron även bärs i Finland, men jag är inte säker.
Citera
2024-02-27, 00:45
Medlem
Det enda positiva är att han inte som andra muslimska terrorister dödar även andra i självmordsattacker. Helt uppenbart är han en svårt psykiskt sjuk man som gör nåt sånt här.
Citera
2024-02-27, 00:48
Medlem
maktspels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord.Hell
Jag precis som han känner jag stor sorg över folkmordet som pågår i Gaza. Otroligt sorgligt och jag sympatiserar med han. Någon som tog modet att belysa lidandet av en hel folkgrupp. Beklagligt att vi skickar vapen för 7 miljarder till Ukraina men inte 1 kr i mat/värme/vatten till folk som lider.

Jävla piss skit land Sverige blivit. Spyr på landet. Och nej jag är inte en muslim men jag börjar förakta alla dessa länder som skickar vapen o bomber till Ukraina och kallar putin för.värsta folkmördaren men samtidigt låter judarna döda betydligt fler civila på några månader än det putin lyckats med under 2 år.

Får blodet att koka. Finns säkert de som kokar mer än mig som kommer göra något åt dessa jävla skit politiker.

Citat:
Ursprungligen postat av lolouise
bästa kommentaren
Men hur kan du säga att Sverige inte bidrar något till Gaza när det första budskapet du ser när du besöker Sidas hemsida är "Sverige förstärker humanitära stödet till Palestina"? Men det är väl inget för dig. Förmodligen skulle du sälja ut din familj bara någon stackars Hamassoldat fick leva 10 minuter längre.

Killen i videon led definitivt av psykiska problem och det har slagit över efter att han hört någon vänsterradikal basunera ut sitt budskap. Det finns flera nu pågående krig som ingen ens orkat demonstrera mot i USA, men som tagit så oändligt många fler liv (även av barn).

Kriget mot Hamas är väldigt motiverat eftersom de, precis som IS, är ett hot mot regionen och mot oss i den utvecklade delen av världen.
Citera
2024-02-27, 01:05
Medlem
0rganets avatar
Mycket förvånad att så många medier i USA döljer Aaron Bushnells egna ord om varför han gjorde detta.

Citera
2024-02-27, 01:16
Avstängd
tramsebyxans avatar
Man skulle kunna göra här: stopp för all förbindelse mellan Israel och Palestina. En rejäl mur på plats överallt. Enbart Sverige gav Palestina 129 miljoner i bistånd 2022, sedan stoppade Sverige biståndet 2023 - men fortsatte att ge pengar till SIDA, som gav 239 miljoner. Och det strömmar in massor av andra pengar också.

Stäng området helt mellan dessa folkgrupper - som egentligen bara är brothers from another mother - låt palestinierna försörja sig själva. Eller så kan palestinierna flytta till något av de övriga drygt 60 muslimska länderna.

Palestinierna har drygt 60 muslimska länder att flytta till - är deras sandplätt Gaza verkligen så viktig att de måste offra sina många barn på kuppen? Och de absolut flesta av dem är ditflyttade för inte särskilt länge sedan.

Gazaborna kommer aldrig kunna försörja sig själva - de är för många, det är för lite land för att odla mat och de är för våldsamma. De hasar in som byggjobbare och hushållerskor till Israel - men kan inte riktigt låta bli att ibland ta med sig bomber eller bara angripa och storskaligt mörda en ungdomsfest på andra sidan stängslet.

Hade de fått tag på den bleke Aaron hade de slagit ihjäl honom också.
Citera
2024-02-27, 01:31
Avstängd
Molekyl3ns avatar
Alltid nödvändigt att sikta med en skarp, denna utgjorde nog föga hot mot omgivningen
Citera
2024-02-27, 01:38
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagosn
Jag tror att Aaron även bärs i Finland, men jag är inte säker.

OT, men Aaron är inget finskt namn.
Citera
2024-02-27, 02:16
Medlem
Fojoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ntrlmlkhtl
Mentalt frisk kan han ju inte vara, men att säga att det endast är pga mental ohälsa känns reduktionistiskt. Jag bryr mig mycket om Israel och dess rätt att existera, men sympatiserar med palestinierna med. Har rest mycket i Israel samt de palestinska territorierna och hoppas att flytta dit en dag snart (till Israel proper), så har mycket erfarenhet med båda - samt är judinna. Det känns för mig som att man verkligen måste examinera varför någon känner behovet av att göra detta. Det är dags för zionister (mig inkluderat) att på riktigt försöka förstå den pro-palestinska sidan, att förstå hur det kan gå såhär långt och inte blint stänga ner dem. Deradikalisering behöver också ske, med ordentligt nyanserad undervisning om historia och kontexten som detta har skett i. Ingen jude jag känner har känt att deras liv är normalt sen den 7de oktober, men samtidigt är det tydligt, exemplifierat genom detta, att detta har blivit en mekanism för andra unga över världen att bry sig om något. Menar inte att det inte är något att bry sig om för utomstående, men att det har på något sätt nästan blivit ett sätt att projicera ens egna problem på - och jag antar att det är just därför många unga har en så onyanserad och radikal syn på konflikten.

Otroligt tragiskt.

Han var aktiv i flera anarkistiska grupper (och var så innan 7:e oktober). Med andra ord en vänsterextrem dåre.

Citat:
Ursprungligen postat av Lord.Hell
Jag precis som han känner jag stor sorg över folkmordet som pågår i Gaza. Otroligt sorgligt och jag sympatiserar med han. Någon som tog modet att belysa lidandet av en hel folkgrupp. Beklagligt att vi skickar vapen för 7 miljarder till Ukraina men inte 1 kr i mat/värme/vatten till folk som lider.

Jävla piss skit land Sverige blivit. Spyr på landet. Och nej jag är inte en muslim men jag börjar förakta alla dessa länder som skickar vapen o bomber till Ukraina och kallar putin för.värsta folkmördaren men samtidigt låter judarna döda betydligt fler civila på några månader än det putin lyckats med under 2 år.

Får blodet att koka. Finns säkert de som kokar mer än mig som kommer göra något åt dessa jävla skit politiker.

Du lyssnar alltså på propaganda från Hamas själva för att påstå att det pågår ett folkmord, där man fritt och glatt blandar civila och krigare och alltid har gjort det. Nej, du är inte muslim, du är bara extremt korkad och emotionell. Samma Hamas vi har skickat så mycket pengar så att de hade kunnat bygga något liknande Dubai men där alla pengar har gått till terroristaktivitet i stället. Du är en nyttig idiot.
Senast redigerad av Fojos 2024-02-27 kl. 02:22.
Citera
2024-02-27, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OberheimXI
En idiot och hans brasa blir snabbt till en hög med förkolnat fläsk. Och minuten efter gick världen vidare som om inget hade hänt.

hahah vafan tror sånna här människor lixom ? Tror dom att världen cirkulerar kring dom själva eller lixom varför skulle vi bry oss ?
Citera
2024-02-27, 02:43
Medlem
Slackoffs avatar
Jaha, en idiot mindre i USA.
Citera
2024-02-27, 02:55
Medlem
carminaburanas avatar
Det roligaste jag såg var nån som tweetat:

"rest in Power Mr Bushnell"

och sen hade nån vänstertomte svarat ungefär:

"can we refrain from using the term "rest in power" when it comes to white people? I feel that it should be explicitly reserved for black people"¨

Det räcker inte med att tända eld på sig själv för dessa jävla idioter. Han trodde väl att han skulle bli martyr eller nåt. Imorn är det glömt.
Citera
2024-02-27, 02:57
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Vilken dåre. Även om man i sak kan ha förståelse och sympati för palestinierna så är det en del i det judiska folkmordet på vita européer genom att godvilligt vara en del i ett demografiskt vapen emot den inhemska befolkningen i vita länder. Hur många Palestinier har ens uttalat sig motvilligt emot folkmordet på den vita befolkningen, än mindre visat det i handling? Nej, vill Palestinierna ha vårt stöd så får de först visa att de även bryr sig om oss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in