2024-02-26, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berg-Erik
Hade de även judiska förnamn?

I vilket fall hoppas jag du bad dem hålla tassarna borta.

80% av jänkarna är omskurna. Någon konstig grej de fått för sig bara. Sälja runklube är big business där.
Citera
2024-02-26, 23:04
Medlem
maktspels avatar
Citat:
Hade de även judiska förnamn?

I vilket fall hoppas jag du bad dem hålla tassarna borta.
Elvis hette också Aaron. Även kristna tar gammaltestamentliga namn.
Citera
2024-02-26, 23:10
Avstängd
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Almika
Amerikansk soldat från luftförsvaret protesterar kriget genom att tända eld på sig själv utanför Israels ambassad i USA.

https://twitter.com/taliaotg/status/1761944158636331247

Han mådde nog inte särskilt toppen från början.
Citera
2024-02-26, 23:14
Medlem
KirkenesCowboyss avatar
Citat:
Heter man Aaron är nog sannolikheten ganska stor att man är omskuren.

De flesta amerikaner är omskurna och Aaron är ett lika vanligt namn bland vita kristna som Brian eller Matthew.
Citera
2024-02-26, 23:45
Medlem
Tok-Franss avatar
Snubbens sista "free palistine" låter lite underligt.

Måste vara jobbigt att andas in brandgaser samtidigt som man vill få fram ett budskap.
Citera
2024-02-26, 23:52
Medlem
Det relevanta är nog inte hans namn utan hans yrke. Tydligen har amerikanska specialstyrkor befunnit sig i Israel ett tag. Oklart exakt vad de gör... Om man får spekulera, kan det vara så att det nu var Aaron och hans kollegors tur att sättas in?
Citera
2024-02-26, 23:54
Medlem
Lord.Hells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Amerikansk polis är ett stort skämt. Vilken nytta tillförde han? Tänkte han skjuta bort elden?

Du menar juden som hellre siktar med en pistol mot en man i nöd än att hjälpa han? Det var en judisk vakt.
Citera
2024-02-26, 23:54
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Snubbens sista "free palistine" låter lite underligt.

Måste vara jobbigt att andas in brandgaser samtidigt som man vill få fram ett budskap.

Det är ju varmt också. Runt 1100-1200 grader. Som han andas in...
Citera
2024-02-26, 23:59
Avslutad
Mentalt frisk kan han ju inte vara, men att säga att det endast är pga mental ohälsa känns reduktionistiskt. Jag bryr mig mycket om Israel och dess rätt att existera, men sympatiserar med palestinierna med. Har rest mycket i Israel samt de palestinska territorierna och hoppas att flytta dit en dag snart (till Israel proper), så har mycket erfarenhet med båda - samt är judinna. Det känns för mig som att man verkligen måste examinera varför någon känner behovet av att göra detta. Det är dags för zionister (mig inkluderat) att på riktigt försöka förstå den pro-palestinska sidan, att förstå hur det kan gå såhär långt och inte blint stänga ner dem. Deradikalisering behöver också ske, med ordentligt nyanserad undervisning om historia och kontexten som detta har skett i. Ingen jude jag känner har känt att deras liv är normalt sen den 7de oktober, men samtidigt är det tydligt, exemplifierat genom detta, att detta har blivit en mekanism för andra unga över världen att bry sig om något. Menar inte att det inte är något att bry sig om för utomstående, men att det har på något sätt nästan blivit ett sätt att projicera ens egna problem på - och jag antar att det är just därför många unga har en så onyanserad och radikal syn på konflikten.

Otroligt tragiskt.
Citera
2024-02-27, 00:00
Medlem
Lord.Hells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gopnikk
!

Stenhård jävel. HUR kan han stå upp så länge?!

Jag precis som han känner jag stor sorg över folkmordet som pågår i Gaza. Otroligt sorgligt och jag sympatiserar med han. Någon som tog modet att belysa lidandet av en hel folkgrupp. Beklagligt att vi skickar vapen för 7 miljarder till Ukraina men inte 1 kr i mat/värme/vatten till folk som lider.

Jävla piss skit land Sverige blivit. Spyr på landet. Och nej jag är inte en muslim men jag börjar förakta alla dessa länder som skickar vapen o bomber till Ukraina och kallar putin för.värsta folkmördaren men samtidigt låter judarna döda betydligt fler civila på några månader än det putin lyckats med under 2 år.

Får blodet att koka. Finns säkert de som kokar mer än mig som kommer göra något åt dessa jävla skit politiker.
Citera
2024-02-27, 00:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Undrar vad juden från ambassaden, som stod och siktade på en brinnande människa tänkte? Avsaknaden av empati var verkligen frapperande och i linje med folkmordet i Gaza.
Tänkte? Den sortens individer tänker inte. De faller helt tillbaka på sin träning, oavsett om det är rimligt eller inte. De har under hela livet tränats i att lyda. Egen tankeverksamhet är bara en onödig distraktion som slipats bort med exercis.
Citera
2024-02-27, 00:06
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord.Hell
Du menar juden som hellre siktar med en pistol mot en man i nöd än att hjälpa han? Det var en judisk vakt.

Det var riktigt bisarrt och ren komedi. Han riktar pistolen mot honom hela tiden trots att han ligger ner och har bränts till döds.

https://youtu.be/8CZUiWq6Xn4?t=336
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in