• 1
  • 2
2024-02-25, 23:11
Medlem
Jag har letat och letat efter jobb. Försökt hitta alla möjliga arbeten. Slutligen fick jag napp och hittade jobbet som kundtjänst.

Nu har jag märkt att det är ett yrke som många inte alls finner det intressant. Det är ''Jaha...''.

Det är inget arbete som inte räknas som neutralt, utan verkar vara ett jobb som ses som dåligt.

Detta får mig att må dåligt...
Citera
2024-02-25, 23:16
Medlem
Dulces avatar
Det är nog rätt vanligt att det finns många likt dig som bryr sig för mycket om vad andra tycker.

Den typiska svenska livsbilden där alla ska vara akademiker, miljonärer och kändisar
Citera
2024-02-25, 23:24
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Du måste försöka skita i vad andra tycker. Ju äldre du blir desto lättare blir det.
Citera
2024-02-25, 23:38
Medlem
Loreias avatar
Ja, men trivs du med jobbet? Det är ju skillnad på kundtjänst och kundtjänst
Citera
2024-02-25, 23:40
Medlem
Gosifs avatar
Hur är kollegorna? Skit i vad andra tycker, lev ditt liv eller ljug o säg att du jobbar nån annanstans? upp till dig
Citera
2024-02-25, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Jag har letat och letat efter jobb. Försökt hitta alla möjliga arbeten. Slutligen fick jag napp och hittade jobbet som kundtjänst.

Nu har jag märkt att det är ett yrke som många inte alls finner det intressant. Det är ''Jaha...''.

Det är inget arbete som inte räknas som neutralt, utan verkar vara ett jobb som ses som dåligt.

ett ganska neutralt och färglöst arbete som inte finns så mycket att säga om , möjligen om du jobbar på klarna eller dyligt o då håller man kanske käften om var man jobbar. huvudsaken är att du har ett jobb , du kan byta sen om du inte trivs ju. och värdera dig högt för att du jobbar.
Senast redigerad av chunky000 2024-02-25 kl. 23:49.
Citera
2024-02-25, 23:45
Medlem
Mia-Rovys avatar
Kul att du hittade något och grattis till jobbet!

Det är inget jobb som intresserar mig, som jag skulle vilja jobba med eller som jag ser upp till.

Inget mot dig som person — snarare tvärtom. Kundtjänst låter inte som något man länge drömt för den man är som person, utan snarare något man börjat med av en slump. Så det säger inget om dig och det är klart att det är mer ointressant. Vad ska man fråga egentligen?

Men däremot så förstår jag att det krävs bra förmågor och ett bra psyke för att jobba med det, så det respekterar jag helt.

Undantaget hade varit om du verkligen brann för det. Jag har stött på några sådana människor under mitt liv, som verkligen brinner för något som saker som annars låtit tråkigt. Då blir det sjukt intressant och man vill fråga mer. Men om det inte är så så blir det ointressant för att man antar att yrket i sammahanget är intetsägande

Konstigare än så är det inte.
Senast redigerad av Mia-Rovy 2024-02-25 kl. 23:58.
Citera
2024-02-25, 23:45
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Heter verkligen yrket "kundtjänst"? Det är väl något ett företag har, inte något man är? Kundtjänstmedarbetare?

Och skit för fan i "respekten". Jag respekterar alla som jobbar och försörjer sig, speciellt de som gör något som fittiga mellanchefstyper ser ner på.
Citera
2024-02-25, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater

Om du ska välja yrke efter vad alla andra tycker är intressant så är det läge att börja skaffa egna värderingar i livet.

””Jag har ju gjort precis allt som alla andra tycker är bra men ändå mår jag dåligt, hur kan det komma sig?””
Citera
2024-02-25, 23:48
Medlem
Negercps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loreia
Ja, men trivs du med jobbet? Det är ju skillnad på kundtjänst och kundtjänst
Precis, en gång jobbade jag för Best western och bokade in kunder på hotell i hela världen. Det jobbet var helt ok.
Förra året testade jag några månader för Allente och det jobbet fick mig att spy.
Citera
2024-02-25, 23:51
Medlem
tantrs avatar
Jag jobbade som IT-support 2016-18 & trivdes superbra. Det som gör jobbet skulle jag säga är 90% kollegorna.

Hade enkelt kunnat arbeta med det igen!

Vem bryr sig vad andra tänker?
Gör din grej, bara du själv är nöjd!
Citera
2024-02-26, 00:00
Medlem
Jag personligen ser inte ner på folk som jobbar inom kundtjänst, och ingen borde det. Det är ju knappast så att du håller på och ringer ut till en massa random-folk och försöker lura på dem bindningstider på 24 månader, inklusive utsatta människor som är godtrogna och/eller som är lite gaggiga (gamlingar). De som jobbar inom kundtjänst gör ju en massa nytta och hjälper folk, det är ju trots allt folk som ringer till er självmant för att få hjälp. Så det finns ju uppenbarligen en efterfrågan på tjänsten.

Sedan, skit i vad folk tycker och tänker. Det kommer nog alltid finnas snobbiga töntar som kommer fnysa åt ditt yrkesval, såtillvida du inte heter typ Elon Musk.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in