Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-25, 18:17
  #1
Medlem
Economicuss avatar
Min syster ljög för polisen att jag är ute efter henne och att jag vill skada henne. Jag fick skit och hon fick ett skyddad identitet med fingerade personuppgifter.

Så här står det om skyddad id
"Om du är utsatt för särskilt allvarlig brottslighet som riktar sig mot ditt liv, din hälsa, frihet eller frid kan du få fingerade personuppgifter. Det innebär att du får nya identitetsuppgifter, till exempel ett nytt namn och nytt personnummer."


Den här personen ljög inte bara om saker och ting utan gjorde att jag hamna i häktet i ett par dagar och riskerade ett hårt straff. Detta orsakade mig problem och ilska och depression.

Nu till saken. Min syster har kontakt med mig mot min vilja. Jag vill inte ha något med henne att göra.
Hon kontakta mig förra året och frågade ifall jag ville gå med på några roliga aktiviteter med henne. Jag tacka nej. Denna personen har även gått på samma fest som jag och dessutom vistats i samma rum som jag.

Jag vill hämnas på henne. Kan jag gå till polisen och sätta ditt henne. Jag vill helst att hon får något straff och att hennes liv rasar ihop.

tack för alla råd och tips.
Citera
2024-02-25, 18:38
  #2
Avstängd
Gå till polisen, folk som behöver skyddad identitet fär det inte pga folk som din syster
Citera
2024-02-25, 18:41
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Economicus
Är inte en arab och kommer inte från MENA.
Jag är en person som vill bara ge igen och hämnas så att jag kan må bättre och gå vidare.

Om du vill hämnas så är det ju bara ytterligare incitament för att hon ska få behålla sin skyddade identitet.
Citera
2024-02-25, 19:16
  #4
Medlem
Nachoalistens avatar
Har hon barn, så gör en anonym orosanmälan?
Citera
2024-02-25, 20:09
  #5
Medlem
Man får inte fingerade personuppgifter baserat enbart på ett påstått hot, det grävs konkreta bevis på att det föreligger ett allvarligt hot.

Helt säkert ligger det mer bakom detta än vad som påstås i TS.
Citera
2024-02-25, 21:49
  #6
Medlem
borrizs avatar
Se till att hon inte får kontakta dig i fortsättningen:
Kontakta Polisen eller Åklagarmyndigheten och be om kontaktförbud.
https://polisen.se/utsatt-for-brott/...kontaktforbud/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback