Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2024-02-26, 09:15
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Man skulle ju kunna ha separata badtider för kvinnor, men endast för de kvinnor som inte röstat för utvecklingen.
Man kan inte ena dagen stödja att skyffla in kvinnohatare och nästa dag vilja ha separata badtider från dessa kvinnohatare.

Har kvinnan röstat på V, MP, Fi, S, C, L, M och KD så badar hon tillsammans med kvinnohatarna.

Blir såklart svårt att inte röja valhemligheten...

Det är ju precis det som händer nu. Blattekvinnorna röstar inte.

Alltså blir det helt oförändrat.
Citera
2024-02-26, 09:41
  #38
Medlem
Det viktigaste är väl ändå att baden är HBTQ-certifierade?
Citera
2024-02-26, 09:56
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Naturligtvis borde man ha kvinnotider i alla badhus. I alla grupper finns det blyga kvinnor som vill slippa bli synade.

Ja, varför inte? Låter som en bra idé.

Detta att varken män eller kvinnor någonsin skall få vara ifred från varandra är dumheter.

Likaså att vissa grupper får men andra inte.

Men DO verkar satt i system att alltid tycka motsatsen till "sunt förnuft".

I "jämställdhetens" namn skall kvinnor nekas rätten att bada i fred, med andra kvinnor.

Utom islamister. De får.

Så dumt på så många sätt.
Citera
2024-02-26, 11:38
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juristen08
På söder tvingar kärringarna sina hunsade män att ta barnen till simhallen medan de själva ligger hemma i soffan och pillar naveln. Då går det givetvis inte att ha mansförbud.

Det förbudet är för övrigt lätt att kringgå ifall man vill. Jag har god lust att gå till simhallen när "kvinnotid" gäller. Kärringen i kassan: "tyvärr är det bara kvinnor om får bada nu".
"Jag identifierar mig som kvinna" svarar jag. Sen skall jag njuta av ansiktsuttrycket när kärringen inser att hon inte kan stoppa mig. Det skulle bli väldigt dyrt för simhallen i så fall. Givetvis spelar jag in allt i smyg.

Haha exakt, transkvinnor incoming.
Blir väl en och annan kvinna med stånd därinne
Citera
2024-02-26, 11:47
  #41
Medlem
Pillar43s avatar
Bryr mig inte om separata badtider om de anser att det inte, i någon större grad, påverkar tillgängligheten för de som har moderna värderingar. Och kan det leda till att klientelet badar i moderna baddräkter - och inte behöver kontaminera vattnet ännu mer genom att köra klädsim varje gång - så är det väl något positivt.
Citera
2024-02-26, 13:04
  #42
Avstängd
Viktigast är att befolkningen i Stockholm blandas, det är en väldigt segregerad stad och så kan vi inte ha det.
Citera
2024-02-26, 19:44
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
100 %. När jag gick i mellanstadiet med i princip bara etniska svenskar hatade tjejerna att ha simning med killarna. De befann sig mentalt och fysiskt i helt olika utvecklingsstadier. Varenda en av tjejerna hade tagit separata badtider om de fick valet.

Jo, men du vet, mellanstadietiden utgörs av 3 år.
Resten av livet bör man nog klara av att kunna umgås, eller tycker du vi skall avlysa stränderna också??
Citera
2024-02-26, 19:50
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Det är i linje med visitationszoner. Tydligen ska folk behandlas olika beroende på var man bor.

Både detta och visitationszoner är galet.

Nejdå.
Man tycker det här är jättebra.

Det är lite som att man arbetat fram en kultur här i Norden (vi kan ta topless som exempel) Samma progressiva människor som tyckte detta var ett steg framåt, tycker nu det är totalt nödvändigt med segregerade badtider, OCH kan dessutom inte alls se vad skillnaden är nu, gentemot för 30 år sedan!!
😂

Vanlig, enkel, brist på Intelligens antar jag
Citera
2024-02-26, 21:36
  #45
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dörren
Jo, men du vet, mellanstadietiden utgörs av 3 år.
Resten av livet bör man nog klara av att kunna umgås, eller tycker du vi skall avlysa stränderna också??

Personligen har jag inget problem med olika tider då det är för endast ett kön. Finns ju t ex tjejpass på Friskis, fanns även vissa tider under pandemin då bara äldre kunde handla osv. Så kan man gå på den tid som man själv känner sig trygg med.
Citera
2024-02-27, 04:00
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Personligen har jag inget problem med olika tider då det är för endast ett kön. Finns ju t ex tjejpass på Friskis, fanns även vissa tider under pandemin då bara äldre kunde handla osv. Så kan man gå på den tid som man själv känner sig trygg med.

Ja, segregera mera.

Det finns nog ett antal grupper som kan vilja ha separerade tider på badet, och som du säger, även i matbutikerna.
Det finns nog ingen bortre gräns för antalet grupper som kan vilja vara i fred, och ingen bortre gräns för antalet ställen dom kan vilja vara det på.
Då kan alla gå på den tiden dom känner sig trygga med

Eller nej, dom kan gå på den tiden dom är Hänvisade till.
Inte den dom känner sig trygga med.
__________________
Senast redigerad av Dörren 2024-02-27 kl. 04:06.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback