Citat:
Ursprungligen postat av
Raktinyllet
Åren går och jag börjar fundera på att skaffa familj, problemet är att jag aldrig blir kär. Ska jag bara bli tillsammans med första bästa kvinnan och försöka älska henne eller ska man "vänta på den rätta" som kanske aldrig kommer?
Har egentligen inga problem med att vara ensam utan det är mer samhällets press på att man måste ha fru och/eller barn annars blir man stämplad som en misslyckad loser.
Funderar snart på att ge upp hoppet om kärlek för att gå omkring och känna stress över att hitta någon och bilda familj med börjar bli jobbigt.
Att skaffa barn pga samhällets eller omgivningens krav, som faktiskt kanske egentligen inte ens finns, är en mycket dålig anledning.
Det ökar risken att du inte är engagerad i ditt barn, vilket riskerar skada ett barn. Det är en dålig utgångspunkt.
Är man inte kär, så minskar lojaliteten till varandra. Och även om kärlek finns inledningsvis så avtar den alltid med tiden och då försvinner lojaliteten ändå, men förhoppningsvis har man hunnit en bra bit in i sitt föräldraskap vid den tidpunkten.
Möjligen skulle man kunna göra som du funderar på OM man har en start barnlängtan, men det har ju inte du.
Man behöver inte ha barn numera, det är helt okej och man är ingen loser för det. Många väldigt framgångsrika avstår avsikt barn!