• 1
  • 2
2024-02-24, 12:24
Medlem
Raktinyllets avatar
Åren går och jag börjar fundera på att skaffa familj, problemet är att jag aldrig blir kär. Ska jag bara bli tillsammans med första bästa kvinnan och försöka älska henne eller ska man "vänta på den rätta" som kanske aldrig kommer?

Har egentligen inga problem med att vara ensam utan det är mer samhällets press på att man måste ha fru och/eller barn annars blir man stämplad som en misslyckad loser.

Funderar snart på att ge upp hoppet om kärlek för att gå omkring och känna stress över att hitta någon och bilda familj med börjar bli jobbigt.
Citera
2024-02-24, 12:27
Medlem
procrastinator90s avatar
Det beror ju på vad du vill och prioriterar. Hur mycket radiostyrd bil kommer du att bli till "din" kvinna. 90%? Tänk först.
Citera
2024-02-24, 12:29
Medlem
991ESSs avatar
Smartast är nog att välja en kvinna som väljer dig.
Citera
2024-02-24, 12:31
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Åren går och jag börjar fundera på att skaffa familj, problemet är att jag aldrig blir kär. Ska jag bara bli tillsammans med första bästa kvinnan och försöka älska henne eller ska man "vänta på den rätta" som kanske aldrig kommer?
Nej. Låt det vara. Det var märkligt för en man förr i tiden eftersom man ofta var gift redan vid 20-25. Idag förstår alla att framtida äktenskap inte kommer att hålla givet samhällsutvecklingen.
Citera
2024-02-24, 12:31
Medlem
Citat:

Har egentligen inga problem med att vara ensam utan det är mer samhällets press på att man måste ha fru och/eller barn annars blir man stämplad som en misslyckad loser.

Funderar snart på att ge upp hoppet om kärlek för att gå omkring och känna stress över att hitta någon och bilda familj med börjar bli jobbigt.
Vad tragiskt att höra. Du är beredd att göra vad andra tycker att du skall göra. Bara för att icke bli betraktad som en looser. Sträck på ryggen. Vänta på kvinnan som är värd din kärlek. Kommer hon icke i din livstid så levde du i alla fall med lite värdighet.
Citera
2024-02-24, 12:34
Medlem
SexgalenZombies avatar
Citat:

Att skaffa barn pga samhällets eller omgivningens krav, som faktiskt kanske egentligen inte ens finns, är en mycket dålig anledning.

Det ökar risken att du inte är engagerad i ditt barn, vilket riskerar skada ett barn. Det är en dålig utgångspunkt.

Är man inte kär, så minskar lojaliteten till varandra. Och även om kärlek finns inledningsvis så avtar den alltid med tiden och då försvinner lojaliteten ändå, men förhoppningsvis har man hunnit en bra bit in i sitt föräldraskap vid den tidpunkten.

Möjligen skulle man kunna göra som du funderar på OM man har en start barnlängtan, men det har ju inte du.

Man behöver inte ha barn numera, det är helt okej och man är ingen loser för det. Många väldigt framgångsrika avstår avsikt barn!
Senast redigerad av SexgalenZombie 2024-02-24 kl. 12:38.
Citera
2024-02-24, 12:36
Medlem
procrastinator90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 991ESS
Smartast är nog att välja en kvinna som väljer dig.
Det avråder jag ifrån även om det troligen aldrig ändå riskerar att hända. En kvinna som väljer en man har en baktanke. En man som väljer en kvinna tänker med kuken.
Vi kan gärna gifta oss med var vänlig att skriv under först. Du stannar!
Citera
2024-02-24, 12:38
Medlem
Loreias avatar
Skaffa dig en livsstil som skriker "nöjd ungkarl" så kommer omvärlden se annorlunda på dig
Citera
2024-02-24, 12:59
Medlem
pillowpops avatar
Citat:

Inte "första bästa" kanske, men någon som har bra humör. Så slipper du iaf nån som tjatar, skäller, gnatar osv. Bästa är om ni skrattar ihop.

Kanske också gå och snacka med någon om varför du inte blir kär, kan vara skönt att bli av med ev. blockeringar innan du träffar någon.
Citera
2024-02-24, 12:59
Medlem
Ulf-Knulldells avatar
Fyfan va sorgligt det låter..
Citera
2024-02-24, 13:20
Medlem
Ta för helvette inte första bästa kvinna, för du kommer inte kuna leva med henne om du inte gillar henne.

Ett rent helvete att leva med en kvinna som du inte gillar tillräckligt och som förmodligen inte gillar dig heller lika mycket.

Kvinnan blir olycklig när hon inte får den uppmärksamhet hon vill, och du blir olycklig när det blir massa tjat och tjafs.

Dont do it. !
Citera
2024-02-24, 13:39
Medlem
Storstark68s avatar
Många lever utmärkta liv utan fast partner och barn. Jag var inne på den linjen ett tag men kände att livet bara bestod av jobb ,nästan sju dagar i veckan. Försökte få tillbaka min stora kärlek men då var hon gravid vilket blev som en jävla knock out. Jag sänkte kravet på nästa tjej men hon skulle vara mjuk, feminin, jobba och ha bra föräldrar. Vi fick barn och livet kändes meningsfullt igen även om det är stentufft med skiftjobb och ungar.

Hoppas du känner i magen vad som är rätt. Inget blir ju exakt som man vill ha livet såvida man inte har fett bankkonto. Testa att anlita nån terapeut som får djupare info om dig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in