2024-02-26, 20:54
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
HPPD r det vldigt vanligt menar du? Vad r fullskalig HPPD?
Vanligare n vad psykonauterna pstr det r hysh-hysh mnet r tabu inom dessa cirklar dom vill inte se, dom vill inte hra.

Du fr ska p HPPD och forska sjlv.
Citera
2024-02-27, 00:00
Citat:
Antar att du heller inte tror p medicin? Det r ocks droger om n syntetiserade och ofta ursprungligen frn vxtriket.

Jag tror att medicin bygger p sund vetenskap
Citera
2024-02-27, 09:29
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagosn
Jag tror att medicin bygger p sund vetenskap
LSD och psilocybin var under vetenskapens lupp fram tills de blev narkotikaklassade och inte fick studeras. Detta har nu ndrats och vetenskapen har terigen intresserat sig fr dessa substanser.

Vad fr dig att tro att det inte grs/pgr vetenskapliga studier av psykedeliska substanser?
Citera
2024-02-29, 13:57
Citat:
LSD och psilocybin var under vetenskapens lupp fram tills de blev narkotikaklassade och inte fick studeras. Detta har nu ndrats och vetenskapen har terigen intresserat sig fr dessa substanser.

Vad fr dig att tro att det inte grs/pgr vetenskapliga studier av psykedeliska substanser?

rligt talat vet jag inte, jag r lite vilsen just nu och jag upprepar vad den allmnna opinionen sger t mig att tycka

Frlt om jag har gjort dig upprrd, det var inte det jag ville gra, jag trodde bara att droger ndvndigtvis var dliga och inte kunde anvndas i terapeutiskt syfte om de klassades som sdana
Citera
2024-03-03, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagosn
rligt talat vet jag inte, jag r lite vilsen just nu och jag upprepar vad den allmnna opinionen sger t mig att tycka

Frlt om jag har gjort dig upprrd, det var inte det jag ville gra, jag trodde bara att droger ndvndigtvis var dliga och inte kunde anvndas i terapeutiskt syfte om de klassades som sdana

Varfr trodde du det?
Citera
2024-03-03, 10:06
Medlem
OdCaBos avatar
Bra lnkar om man vill brja intressera sig fr att ta del av snt hr i Sverige
https://nysno.se/
https://www.psykedeliskasallskapet.se/
https://www.psykedeliskvetenskap.org/

Citat:
Ursprungligen postat av nopacemane
Vanligare n vad psykonauterna pstr det r hysh-hysh mnet r tabu inom dessa cirklar dom vill inte se, dom vill inte hra.

Du fr ska p HPPD och forska sjlv.

Hysch hysch och hysch hysch, det drabbar typ fyra procent. Ingen behver pst ngonting nr det gller liksom fakta.
Citera
2024-03-08, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Karolinska Institutet testar hallucinogen mot depression och jag ska inte g in p detaljer om detta.
PSIPET: Effekten av psilocybin p depressionssymptom och synaptisk densitet
https://ki.se/cns/psipet-effekten-av...ptisk-densitet
Min frga r era tankar om det r LSD eller psilocybin som fungerar bst i fall man gr egna experiment inom detta omrde?

Vad r fr eller nackdelar mellan dessa tv preparat?
Psilocybin absolut... tycker det inte finns ngra nackdelar med Psilocybin utan bara dlig "set och setting". Rekommenderar att du tar en mysig "ensam-helg" en fin sommardag och campar lngt ute i naturen lngt borta frn civilisationen och idiotiska mnniskor. Du behver ingen som visar eller guidar dig... svampen tar hand om dig! Ta en liten dos om du r ny inom detta med psykedelia...

Naturen r fantastisk att svampa i... bara ligga och mysa vid lgerelden ute i bushen... Lycka till!
Citera
2024-04-30, 09:02
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Jag har varit deprimerad i typ 15r. Tog min frsta tripp med psilocybin fr frsta gngen i somras och den enstaka trippen gjorde mer fr min depression n vad terapi och massa olika mediciner frn svensk sjuk"vrd" gjort under 15r.

Jag har dock enormt djup depression s r fortfarande deprimerad men har gtt frn att jag tnkt ta mitt liv till att jag ser framtidshopp.

Tror inte jag levt idag om jag inte tog den trippen. r glad att man nd forskar och visar en hel del positivt om detta i media. Var tionde svensk kkar SSRI eller annan liknande skit och i mitt fall knark som benzo som jag ftt och fr frn lkare som jag sklart blivit beroende utav som stllt till ett helvete i mitt liv jmfrt med svamp som enbart haft positiva effekter.

Frhoppningsvis r psykedelisk medicin framtiden. En stor tripp med en som r utbildad som sitter bredvid och hjlper dig genom trippen i lugn milj och du behver aldrig mer gra det igen, mjligtvis en eller tv gnger till i livet kanske>massvis med psykolog-besk och beroendeframkallande mediciner som du mste ta varje dag och nd ger smre effekt (stttat av forskning) n en enstaka tripp med psilocybin.
Citera
2024-04-30, 12:17
Medlem
DroneXR7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Jag har varit deprimerad i typ 15r. Tog min frsta tripp med psilocybin fr frsta gngen i somras och den enstaka trippen gjorde mer fr min depression n vad terapi och massa olika mediciner frn svensk sjuk"vrd" gjort under 15r.

Jag har dock enormt djup depression s r fortfarande deprimerad men har gtt frn att jag tnkt ta mitt liv till att jag ser framtidshopp.

Tror inte jag levt idag om jag inte tog den trippen. r glad att man nd forskar och visar en hel del positivt om detta i media. Var tionde svensk kkar SSRI eller annan liknande skit och i mitt fall knark som benzo som jag ftt och fr frn lkare som jag sklart blivit beroende utav som stllt till ett helvete i mitt liv jmfrt med svamp som enbart haft positiva effekter.

Frhoppningsvis r psykedelisk medicin framtiden. En stor tripp med en som r utbildad som sitter bredvid och hjlper dig genom trippen i lugn milj och du behver aldrig mer gra det igen, mjligtvis en eller tv gnger till i livet kanske>massvis med psykolog-besk och beroendeframkallande mediciner som du mste ta varje dag och nd ger smre effekt (stttat av forskning) n en enstaka tripp med psilocybin.

Tog du en fet trip eller microdos? Lter som en feting eftersom du fick ett andligt uppvaknande. Vrsta r om man fr en dlig tripp eftersom man mr s dligt. En dlig tripp kan stta spr.
Citera
2024-04-30, 12:39
Medlem
Brja trna. t rtt. Gr s ditt liv blir bra.

Ta inte LSD eller svamp under en depression och chansa, gr det fel gr det jvligt fel.
Citera
2024-04-30, 18:52
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroneXR7
Tog du en fet trip eller microdos? Lter som en feting eftersom du fick ett andligt uppvaknande. Vrsta r om man fr en dlig tripp eftersom man mr s dligt. En dlig tripp kan stta spr.
D var det en heroisk dos nstan. Allts nstan 5g, s makrodos. Hela pongen med mikrodosering r ju att du ska knna av de positiva effekterna UTAN att du trippar. S r tanken att du ska ta en mikrodos och du trippar s har du tagit fr mycket.

Jag r en av mnga som r av uppfattningen att det inte finns ngra "dliga" trippar. Generellt ska sgas. Finns undantag med exempelvis folk som r schizofrena och trippar och fr psykos, s det r ju en "dlig tripp" minst sagt, vilket r viktigt att ppeka men det r en minoritet.

Men i "normala" fall s r det vldigt svrt att ha en "dlig" tripp, utan den r "utmanande" och den skillnaden r strre n vad det ser ut i textform. Vldigt mnga trippar r just utmanade och jobbiga utav helvete. Vi snackar total panik och man mr fruktansvrt men kmpar man sig igenom det vilket man ju gr s br man ocks med sig ngot positivt utav det och fr den mentala hlsan kan det vara helt fantastiskt.

Tnk till exempel att du har ett trauma som du inte bearbetat och s trippar du och tnker p det traumat och mr fruktansvrt men du bearbetar traumat under trippen och nr du r nykter igen mr du bttre fr du ftt bttre mental hjlp. Har du d haft en dlig tripp? Eller har den varit jobbig och utmanade dr du till slut fick med dig nt positivt?

Jag r inte emot mikrodosering heller. Men tycker makrodosering visat sig vara betydligt mer framgngsrikt mot depression och annat. De flesta studier grs p en makrodos men de som grs p mikro har ocks visat sig ha vldigt goda resultat. Jag personligen tycker dock makro r mycket mer effektivt om det r mot depression. Du trippar ju inte p mikro s d hanterar du inte det som behver hanteras p samma stt. ven dr visar studier samma sak. Men finns mycket positivt med mikro ocks. Jag gr det ibland fr att f bttre koordination, syn osv. Exempelvis om jag idrottar s gr jag bttre ifrn mig om jag tagit en mikrodos d min koncentration, syn osv. blir bttre. Srskilt fr mig som r frgblind, jag ser frger, s gillar inte att det kallas "blind" men jag har svrt att urskilja frger, men har jag tagit psilocybin r det mycket lttare att se olika nyanser av en frg exempelvis.

Ocks vrt att tillgga att allt det jag skriver kommer vara enormt mycket enklare att frst nr man trippat sjlv. Jag lste p om detta i 2-3 r flera gnger i veckan innan jag vgade mig p en tripp. Man ska inte underskatta att lsa p om "set and setting" (googla det) men i vrigt spelade det ingen roll hur mycket jag lste eller inte. Din frsta tripp lr antagligen inte alls vara som du tror den kommer vara. Svrt att frklara.
Citera
2024-05-02, 23:31
Medlem
DroneXR7s avatar

Jag tog jtte mycket trippar i min ungdom, lite svamp och tryfflar men mest trippar. Om det gick skulle jag ha ta syra konstant, det hade jag tyckt varit skitkul men man fr vnta minst tv veckor i alla fall. S ven om man tar syra en gng i mnaden s blir det bara 24 gnger p 2 r. Jag skulle gissa p att jag trippat 30-40 gnger s jag r inte helt novis.

Vet jag inte om jag skulle f ut s mycket av det dock. Trippar helst ensam s det r inte det. Vet inte fan vad man ska pyssla med bara, kan liksom inte ligga och spela fr hela TV bilden bara pulserar och blnker. Kan g ut och rra mig men vart fan ska man g? Det r kul nr man r flera men vissa blir s jvla jobbiga men r det rtt folk s r jag med.

Jag rker hasch fr min depression och det fungerar fr mig. Jag behver ngonting att hlla mig flytande p, s hasch r perfekt. Blir sknt flummig och ngesten bara rinner av mig. Jag kan vara s jvla less p mina egna tankar och fokuserar ofta p negativa saker. Nr jag rker bryts mitt tankemnster helt. Kan g frbi hallspegeln bara fr att se mig sjlv med att flina som en idiot. Skrockar t mig sjlv och inser att jag mr bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in