Citat:
Ursprungligen postat av
DroneXR7
Tog du en fet trip eller microdos? Lter som en feting eftersom du fick ett andligt uppvaknande. Vrsta r om man fr en dlig tripp eftersom man mr s dligt. En dlig tripp kan stta spr.
D var det en heroisk dos nstan. Allts nstan 5g, s makrodos. Hela pongen med mikrodosering r ju att du ska knna av de positiva effekterna UTAN att du trippar. S r tanken att du ska ta en mikrodos och du trippar s har du tagit fr mycket.
Jag r en av mnga som r av uppfattningen att det inte finns ngra "dliga" trippar. Generellt ska sgas. Finns undantag med exempelvis folk som r schizofrena och trippar och fr psykos, s det r ju en "dlig tripp" minst sagt, vilket r viktigt att ppeka men det r en minoritet.
Men i "normala" fall s r det vldigt svrt att ha en "dlig" tripp, utan den r "utmanande" och den skillnaden r strre n vad det ser ut i textform. Vldigt mnga trippar r just utmanade och jobbiga utav helvete. Vi snackar total panik och man mr fruktansvrt men kmpar man sig igenom det vilket man ju gr s br man ocks med sig ngot positivt utav det och fr den mentala hlsan kan det vara helt fantastiskt.
Tnk till exempel att du har ett trauma som du inte bearbetat och s trippar du och tnker p det traumat och mr fruktansvrt men du bearbetar traumat under trippen och nr du r nykter igen mr du bttre fr du ftt bttre mental hjlp. Har du d haft en dlig tripp? Eller har den varit jobbig och utmanade dr du till slut fick med dig nt positivt?
Jag r inte emot mikrodosering heller. Men tycker makrodosering visat sig vara betydligt mer framgngsrikt mot depression och annat. De flesta studier grs p en makrodos men de som grs p mikro har ocks visat sig ha vldigt goda resultat. Jag personligen tycker dock makro r mycket mer effektivt om det r mot depression. Du trippar ju inte p mikro s d hanterar du inte det som behver hanteras p samma stt. ven dr visar studier samma sak. Men finns mycket positivt med mikro ocks. Jag gr det ibland fr att f bttre koordination, syn osv. Exempelvis om jag idrottar s gr jag bttre ifrn mig om jag tagit en mikrodos d min koncentration, syn osv. blir bttre. Srskilt fr mig som r frgblind, jag ser frger, s gillar inte att det kallas "blind" men jag har svrt att urskilja frger, men har jag tagit psilocybin r det mycket lttare att se olika nyanser av en frg exempelvis.
Ocks vrt att tillgga att allt det jag skriver kommer vara enormt mycket enklare att frst nr man trippat sjlv. Jag lste p om detta i 2-3 r flera gnger i veckan innan jag vgade mig p en tripp. Man ska inte underskatta att lsa p om "set and setting" (googla det) men i vrigt spelade det ingen roll hur mycket jag lste eller inte. Din frsta tripp lr antagligen inte alls vara som du tror den kommer vara. Svrt att frklara.