• 4
  • 5
2024-05-03, 11:24
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroneXR7

Jag tog jätte mycket trippar i min ungdom, lite svamp och tryfflar men mest trippar. Om det gick skulle jag ha ta syra konstant, det hade jag tyckt varit skitkul men man får vänta minst två veckor i alla fall. Så även om man tar syra en gång i månaden så blir det bara 24 gånger på 2 år. Jag skulle gissa på att jag trippat 30-40 gånger så jag är inte helt novis.

Vet jag inte om jag skulle få ut så mycket av det dock. Trippar helst ensam så det är inte det. Vet inte fan vad man ska pyssla med bara, kan liksom inte ligga och spela för hela TV bilden bara pulserar och blänker. Kan gå ut och röra mig men vart fan ska man gå? Det är kul när man är flera men vissa blir så jävla jobbiga men är det rätt folk så är jag med.

Jag röker hasch för min depression och det fungerar för mig. Jag behöver någonting att hålla mig flytande på, så hasch är perfekt. Blir skönt flummig och ångesten bara rinner av mig. Jag kan vara så jävla less på mina egna tankar och fokuserar ofta på negativa saker. När jag röker bryts mitt tankemönster helt. Kan gå förbi hallspegeln bara för att se mig själv med att flina som en idiot. Skrockar åt mig själv och inser att jag mår bra.
Alla är olika. Jag har aldrig tagit LSD och jag gillar inte cannabis personligen även om jag är starkt för en legalisering men det är inte av personliga skäl då jag inte ens använder det. Jag får mer ångest av det. Får även mer ångest av en trippdos-svamp (men lite mindre av en mikrodos) men det är det värt för depressionen. Om jag trippar på psilocybin ligger jag bara ensam i sängen och lyssnar på musik, skulle inte vilja gå ut eller nåt sånt.
Citera
2024-05-03, 11:46
Medlem
DroneXR7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Alla är olika. Jag har aldrig tagit LSD och jag gillar inte cannabis personligen även om jag är starkt för en legalisering men det är inte av personliga skäl då jag inte ens använder det. Jag får mer ångest av det. Får även mer ångest av en trippdos-svamp (men lite mindre av en mikrodos) men det är det värt för depressionen. Om jag trippar på psilocybin ligger jag bara ensam i sängen och lyssnar på musik, skulle inte vilja gå ut eller nåt sånt.

En depression kan också bottna i olika saker men det är en myt att en depression går bort av sig själv. Att bryta ett tankemönster borde vara det primära så just psilocybin tror jag starkt på.

Edit: Jag kan få lite halvångest om jag tagit för lite. LSD är så mycket bättre och renare än svamp. Tycker tankarna blir klarare framför allt, du slipper äta den där äckliga jävla svampen. Den är vidrig mår fan illa halva kvällen om jag inte kokar och blandar ner i valfri dryck.

Albert Hofmann kan man lita på så trippar är the way to go om du frågar mig. Vilket geni.

Efter att han pensionerade sig satt Hofmann i Nobelpris-kommittén, han var docent inom "World Academy of Sciences" och medlem i "International Society of Plant Research" samt "American Society of Pharmacognosy". År 2007 kom han på tio-i-topp över världens största genier, framröstad av engelska The Guardian. I tidningen The Telegraph gick det ännu bättre samma år, då han röstades fram som #1.
Senast redigerad av DroneXR7 2024-05-03 kl. 12:12.
Citera
2024-05-04, 16:55
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroneXR7
En depression kan också bottna i olika saker men det är en myt att en depression går bort av sig själv. Att bryta ett tankemönster borde vara det primära så just psilocybin tror jag starkt på.

Edit: Jag kan få lite halvångest om jag tagit för lite. LSD är så mycket bättre och renare än svamp. Tycker tankarna blir klarare framför allt, du slipper äta den där äckliga jävla svampen. Den är vidrig mår fan illa halva kvällen om jag inte kokar och blandar ner i valfri dryck.

Albert Hofmann kan man lita på så trippar är the way to go om du frågar mig. Vilket geni.

Efter att han pensionerade sig satt Hofmann i Nobelpris-kommittén, han var docent inom "World Academy of Sciences" och medlem i "International Society of Plant Research" samt "American Society of Pharmacognosy". År 2007 kom han på tio-i-topp över världens största genier, framröstad av engelska The Guardian. I tidningen The Telegraph gick det ännu bättre samma år, då han röstades fram som #1.
Myt är det inte. Men oftast är det ett verktyg. Tänk att du ska spika en spik och så har du ingen hammare, i det fallet kan psykedelika vara hammaren men du måste slå i spiken själv. I mitt personliga fall har jag mått så dåligt att jag inte orkat svinga hammaren men att den finns där har ändå tagit bort en stor del av depressionen och med största sannolikhet räddat mitt liv. Nu ska jag på ordentlig terapi här snart dock. Jag menade att jag får ångest av om jag tar mycket men det är det i slutändan värt för att hantera depressionen.

LSD har jag aldrig tagit. Tycker det är långt nog med en svamptripp, LSD-tripp är ju typ dubbelt så lång. Men lär pröva nån gång i framtiden. Ang. smaken så tar jag det i choklad eller i kapslar och sväljer hela kapseln så har aldrig känt någon äcklig smak öht.
Citera
2024-05-19, 11:23
Medlem
Jag ska prova nu att medicinera själv. Vad tänker man kring dos? Den är torkad. Är 0.2 en bra mått? Men hur ofta ska man ta?
Citera
2024-05-19, 19:25
Medlem
eltonkebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fillorywitch
Jag ska prova nu att medicinera själv. Vad tänker man kring dos? Den är torkad. Är 0.2 en bra mått? Men hur ofta ska man ta?
Ta 3-5 gram torkad en gång i månaden.
Citera
2024-06-11, 20:22
Medlem
KirkHammetts avatar
Personligen föredrar jag psilocybin. LSD varar nästan dubbelt så länge. Som du säger är det också svårare att microdosera. Jag använder en nagelklippare och delar en lapp i 4 delar, sedan delar jag varje del på mitten, då får jag 8 delar varav varje del innehåller 30 mg vilket är snäppet högre än en microdos.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in