Hur mycket kalorier finns det i en kebab pizza från pizzerian. I min app får jag fram 1200 kalorier men enligt min beräkning så är pizzan fan säkert närmre 1800-2000 kalorier?
Jag har även googlat och fått ungefär samma.
Jag fick ingen info avseende antal kalorier per 100g från pizzerian.
Så ja kan inte räkna ut antal kalorier.
Så mycket galna svar av tjockisar här i tråden. På en turkpizza är det 2500 kalorier. Därför blir vi vanliga människor mätt på en fjärdedel av en pizza. Hur det går till vet jag jag inte. Eftersom pizza är som en vanlig ostmacka. Tänk på det ni tjockisar, ni kanske käkar massa ostmackor, men det känns inte fett eftersom osten inte är smält som på pizza.
Och kalorier är olika beroende var det kommer ifrån är också sant. Jag har typ druckit 50 öl i veckan sista 5 åren. Och jag har inte gått upp i vikt av det. Visserligen blir jag mätt av öl och äter mindre. Men nåt stämmer inte med kalorier som kalorier, det är skillnad.
Senast redigerad av vackrahav100 2024-02-22 kl. 18:52.
Hur mycket kalorier finns det i en kebab pizza från pizzerian. I min app får jag fram 1200 kalorier men enligt min beräkning så är pizzan fan säkert närmre 1800-2000 kalorier?
Jag har även googlat och fått ungefär samma.
Jag fick ingen info avseende antal kalorier per 100g från pizzerian.
Så ja kan inte räkna ut antal kalorier.
Så mycket galna svar av tjockisar här i tråden. På en turkpizza är det 2500 kalorier. Därför blir vi vanliga människor mätt på en fjärdedel av en pizza. Hur det går till vet jag jag inte. Eftersom pizza är som en vanlig ostmacka.
En ostmacka är en ostmacka och inget annat. En pizza har fler ingredienser än endast ett pålägg.
Nu kanske inte detta har att göra med kebabpizza då det är mycket sås och kebabkött har mycket kalorier i sig men som det nämns i artikeln ovan att en vanlig Capricciosa skulle ha 2165 kcal tror jag inte ett dugg på. Finns inte en sportkeps att om man tar en average sådan Capricciosa att den innehåller så mycket. Det är nästan 1000kcal mer än t ex https://www.grandiosa.se/produkt/pan-pizza-classic/ aka "big one".
En ostmacka är en ostmacka och inget annat. En pizza har fler ingredienser än endast ett pålägg.
Det är ju bröd och ost. Sen skinka eller getkött eller sardeller är ju mest bara smaksättare. Orginalpizzan från Neapel är ju bara fettsnål mozzarella och tomatsås och bröd. Margarita.
Jag frågade på min lokala pizzeria (LP) om varför man inte hade en smal-pizza när det annars finns ca 200 olika pizzor men han menade att man hade provat det men att ingen köpte smal-pizzan Tjockisar will still be tjockisar
Jag frågade på min lokala pizzeria (LP) om varför man inte hade en smal-pizza när det annars finns ca 200 olika pizzor men han menade att man hade provat det men att ingen köpte smal-pizzan Tjockisar will still be tjockisar
Vem fan köper en pizza för att vara hälsosam. Faller på sin orimlighet
En Billys pan pizza är 250kcal. Jämför det med en kebabpizza med sås, skillnaden i storlek, mängd ost och kött, och se om du fortfarande tycker det är osannolikt.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!