Citat:
Ursprungligen postat av
Centurion77
Det finns ingen kompis utan den kompisen är Du som undrar i ett forum hur man slipper undan polisens kontroll. De borde istället använda batongen oftare och banka in vett hos vissa som aldrig lär sig.
Jo, det har vi nog alla räknat ut för länge sedan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hultabultan
Det bästa min kompis kan gör då, det är givetvis att skaffa några utländska reg-plåtar!
Dessutom slipper han ju kostnad för besiktning, bilskatt och försäkring.
Och sen köra stilla och försiktigt!
Mopedbil är nog ett betydligt bättre och säkrare alternativ för "kompisen".
Med utländska skyltar så är man alltid av intresse och misstänksamhet av Polisen (av goda skäl).
Skall du verkligen köra en riktig personbil med indraget körkort, vilket jag starkt avråder, så är den bästa chansen att undvika att bli stoppad av polisen om du kör en förmånsbil eller annan typ av bil som är
registrerad på en juridisk person. För att vara trovärdigt så bör bilen då vara
relativt premium (ingen liten sketen billig Toyota Yaris) och absolut
max 3-4 år gammal. Då smälter du in som en typisk svensson som har förmånsbil eller tjänstebil från jobbet, och kommer dra åt dig minimalt med uppmärksamhet från Polisen. Även svårt för Polisen att lika enkelt kontrollera vem som har rätt att framföra fordonet.
Men med tanke på alla knasigheter du verkar hålla på med, så kanske det är korkat av mig att ge dig denna typ av tips (kanske skall radera inlägget)... 🤔