2024-02-21, 23:29
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajan
Många på mitt jobb köper sånnadär ”korvar” med ärtsoppa. För jäkla otrevligt ser det ut att vara när de trycker ut dem i sina tallrikar tycker jag.

Är ett skapligt och välbetalt kontorsarbete i en storstad där jag trodde man kunde förvänta sig annat.

Det där är den typen av tråkigt folk som sparar enkronor varje dag för att sedan sätta sig på ett plan till Lanzarote eller Tenerife, sitta på en strand 10 timmar per dag och väl där enbart äta på turistfällor nära stranden och hotellet, och aldrig utforska någonting.

Jag vet jag maler på med mina fördomar om svensken men man har ju varit med ett och annat, har många släktingar som har de här själlösa tendenserna. Ibland vill jag bara säga till dem, lev lite, gör något oväntat och bryt mönster. Men vem är jag att säga det till dem ifall de tycker om att öppna sin konservburk med bullens korv vid mötesbordet, det är svårt att hålla sig bara.
2024-02-21, 23:45
På den tiden det fanns rikskuponger så var det gött äta ute. På min första riktiga arbetsplats, där jag även utbildade mig så åkte de alltid ut ett gäng på restauranger. Det här var 80-talet. Kommer inte ihåg alls hur mycket du betala för ett häfte men det vart ju väldigt mycket billigare. m rikskuponger.
Senast redigerad av lone star 2024-02-21 kl. 23:49.
2024-02-22, 00:06
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
På den tiden det fanns rikskuponger så var det gött äta ute. På min första riktiga arbetsplats, där jag även utbildade mig så åkte de alltid ut ett gäng på restauranger. Det här var 80-talet. Kommer inte ihåg alls hur mycket du betala för ett häfte men det vart ju väldigt mycket billigare. m rikskuponger.

Kommer ihåg mitt första prao-jobb när jag var typ 14 eller något och man fick en näve rikskuponger. Då levde man loppan, jobbet var på Gärdet så varje dag promenerade man upp till Garnisonen och frossade där uppe på frirulle, sjunde himlen i och med att man var van med att tugga i sig Sodexos "skolmat" på daglig basis.
2024-02-22, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rolemodel
Fan va häftig du är ändå! Och smart framförallt! Äta skitmat som du inte vet ett skit om macro eller micro näringsvärde på. Men nån som är självhatare och kallar sig för ”svenne” bryr sig väl föga om det iofs

Men, har vi fått nån klarhet i vad svartingarna/niggrerna nere på ”kontinenten” äter som är så exotiskt och bra?

Jag är ingen självhatare, hatar dock gemena man som saknar förmåga till logiskt tänkande.

Matlåda är tragiskt oavsett vad folk äter i andra länder.
2024-02-22, 10:43
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Har bara jobbat i England (1 mån, praktik-grej via mitt gymnasium). Vad mina kollegor åt vet jag inte för jag och min klasskamrat fick en 10 pund handout varje dag för lunch, jag gick nästan alltid till McDonalds eller liknande och åt där. Dock så är ju UK ökänt för att vara lika odugliga som Norge. Jag vet att vissa käkar vinägerchips och läsk till lunch eller så kallade pork scratchings (fläsksvål chips). Vad som är värst, det vs Norge? Pest eller kolera om du frågar mig.
Så du tillstår att din erfarenhet av europeiska matlådor är ytterst begränsad. Du tycker Sverige är sämst, men du har hört talas om ett par andra länder som du har hört kan vara lika dåliga som Sverige?

Så frågetecknet i slutet på din rubrik är befogat. Rubriken är verkligen en fråga, inte ett påstående, eftersom du inte har en aning.

Men varför väljer du en rubrik där du vill få det att framstå som att Sverige är extremt dåligt, eller till och med sämst, när du inte vet alls? Varför har du inte en rubrik i stil med ”Tycker ni också att matlådor är tråkiga”?
2024-02-22, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Camarosmurfen
Lunchen tar i regel kortare tid också om man käkar låda, 30 min istället för en timme blir mycket tid på ett år man är hemma istället för på jobbet.

Exakt. Drygt att behöva gå i regnet till eventuellt lunchställe också när man jobbar. Har iofs ett lunchställe i samma byggnad där jag jobbar men så är det ju inte för många samtidigt vill man ju inte alltid äta på samma ställe.
2024-02-22, 11:24
Medlem
Diablo1118s avatar
Då ts mer verkar vilja diskutera själva innehållet ur en hälsa och smak perspektiv är detta inte rätt forum då det ska handla om ekonomi. Dessutom är trådstarten luddig och mer en blogg och kan förtydligas mer vad den ska handla om och då kanske också kunna placera den på rätt ställe.
Tråd Låst / Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in