Citat:
Ursprungligen postat av
Sladdaren
Nu har jag inte kikat p den gryta du refererar till med namnet Poutine. Det jag visade r typ pommestallrik, med buljongss och ostmassa som kallas poutine ochs p min senaste lnk i inlgg # 18 .. Nu r jag frvirrad ..Lnka grna till den variant av Poutine du motiverar positivt om vore shysst :-)
Det r det klippet som han tillagar ssen till poutinen som jag pratar om.
Nr jag gjort poutine s har jag inte fljt recept, utan helt enkelt gjort en god ss och sen ven ntt ktt fr gra det lite mer n bara ss, ost och pommes.
S lite svrt och lnka och verkligen veta att den r bra pga detta.
Men r du duktig p gra ss, ta en du gillar och som r ungefr som brunss och hitta eller gr goda pommes.
Sen det stora problemet r osten, d det finns inget som liknar denna i Sverige, s ta ntt du gillar r vl svaret dr.
Eller gr den sjlv, men det r en del jobb.
Givetvis r det en smaksak, men poutine har en frmga att f munnen bli riktigt glad.
Men slutet p dagen r ju det inget avancerat eller en super kulinarisk upplevelse, men det r tveklst gott och om nu du gillar ingredienserna frn brjan.
Jag gr sna hr mat ibland som fr munnen jubla, och ofta r de i smaken inte alltid fantastisk(kan vara.)
En annan sdan r tex phili cheese steak, panuchos.
ter sllan poutine och var ett gng r sedan senast, men det r mest fr jag sllan ter pommes frn brjan.