2024-02-20, 13:53
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Nu får vinhaggan ge sig! "Det är ok när vi gör det, men inte när de andra gör det.". När hon var barn ger jag mig fan på att hon var den som förstörde allas sandslott i sandlådan och sen ljög att andra var dumma mot henne, för så beter hon sig som vuxen. När ska S avsätta fanskapet? Jag röstar inte S men jag tycker synd om de som gör det, för hon tar sönder partiet bit för bit. Arma jävla Sverige.
Har S inskränkt källskyddet och börjat med sedlighetspoliser?
Citera
2024-02-20, 13:58
Medlem
Sqrbankens avatar
Hemsk människa.

Hennes grava antisociala personlighetsstörning lyser rakt igenom här. Hon är förmodligen precis lika förbannad nu som på *valnatten. Kan inte acceptera utfallet.

Om något inom svensk politik så är det de genomkorrumperade, skamlösa sossesvinen som är ett demokratihot, för övrigt.

*Edit: Mer exakt dagen då M lämnade sandlådan och började samarbeta med SD.
Senast redigerad av Sqrbanken 2024-02-20 kl. 14:04.
Citera
2024-02-20, 14:15
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Hemsk människa.

Hennes grava antisociala personlighetsstörning lyser rakt igenom här. Hon är förmodligen precis lika förbannad nu som på *valnatten. Kan inte acceptera utfallet.
Kallas för fittilska!
Citera
2024-02-20, 14:32
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Jo hon råljög angående Åkesson och moskéer. Det vet du lika väl som jag.

Att sprida lögner som skadar Sverige under rådande omständigheter är inte bra för landet. Det vet du lika väl som jag.

Det är skillnad på att överdriva och komma med rena lögner. För dig är väl lögner och att ljuga något som är fullt normalt beteende, men ack så är det inte för alla ska du veta.

Nej Maggan är inte mitt hatobjekt. Till skillnad från dig så drivs jag inte av hat.

Nej självklart var DDR inte bra, det är ju därför som jag är kritiskt mot tex sossarna. Det var ju socialdemokratin som skapade en egen olaglig underrättelsetjänst riktad mot politiska konkurrenter.

Åkessons idé om att förbjuda vissa typer av åsikter och stänga eller riva moskéer är illa nog utan Anderssons överdrifter och lögner och definitivt ett utslag av DDR-politik. Förbjud åsiktsyttringar du inte gillar.

Så kritiken är inte missriktad, men sossarna är lika illa vad gäller att vilja förbjuda andras åsikter och deras rätt att sprida dem själva.

Tillsammans utgör politikerna ett stort hot mot medborgarna genom att de hela tiden vill förbjuda fler och fler åsikter. Ibland är de osams om vad men vad gäller principen om censur och straffande och hindrande av ”olämpliga” åsikter är de överens.

Åkesson och SD är ett stort hot mot vår frihet och de sviker grovt sina egna väljare. Istället för att ta bort hets mot folkgrupp där kritik mot islam godtyckligt bestraffas vill de utöka lagen till att hindra fri diskussion om historiska händelser och sätta människor med fel åsikter i fängelse.

SD och Åkesson har visat tydligt var de står i handling och det är inte på svenskarnas och deras frihets sida. De står på EU: s och andra krafters sida. Tillsammans med Socialdemokratin och Andersson.
Citera
2024-02-20, 14:47
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VetVemDuAr
Bra, då är vi överens om att vi inte ska straffa oppositionen i ett land.

Om du tycker att lögner från politiker ska straffas, blir det inte många strafflösa i regeringen eller dess största underlag.
Men som sagt, jag förstår hur du tänker. Det är bara meningsmotståndare som ska straffas. Där skiljer du dig inte ifrån totalitära staters logik.

Ja så länge som de agerar inom lagens gränser.

Ebba Busch har straffats för att hon begick ett brott. Vad får dig att tro att regeringsmedlemmar ska vara skyddad från straffansvar? En socialdemokratiskt partiledare dömdes för misshandel under den tid han var partiledare.

Ja om meningsmotståndare begår lagbrott, precis som för alla andra.
Citera
2024-02-20, 14:51
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Åkessons idé om att förbjuda vissa typer av åsikter och stänga eller riva moskéer är illa nog utan Anderssons överdrifter och lögner och definitivt ett utslag av DDR-politik. Förbjud åsiktsyttringar du inte gillar.

Åkesson vill förbjuda moskéer som manar till våld och glorifierar terrorister. Jag ser ingen anledning varför dessa ska få existerar i Sverige under täckmantel av religionsutövning.

Citat:
Så kritiken är inte missriktad, men sossarna är lika illa vad gäller att vilja förbjuda andras åsikter och deras rätt att sprida dem själva.

Tillsammans utgör politikerna ett stort hot mot medborgarna genom att de hela tiden vill förbjuda fler och fler åsikter. Ibland är de osams om vad men vad gäller principen om censur och straffande och hindrande av ”olämpliga” åsikter är de överens.

Ja politiker kan vara klåfingriga och beskära rättigheter.

Citat:
Åkesson och SD är ett stort hot mot vår frihet och de sviker grovt sina egna väljare. Istället för att ta bort hets mot folkgrupp där kritik mot islam godtyckligt bestraffas vill de utöka lagen till att hindra fri diskussion om historiska händelser och sätta människor med fel åsikter i fängelse.

SD och Åkesson har visat tydligt var de står i handling och det är inte på svenskarnas och deras frihets sida. De står på EU: s och andra krafters sida. Tillsammans med Socialdemokratin och Andersson.

Jag kan inte se att SD skulle utgöra ett större hot än andra partier. Det är ju det enda partiet som prioriterar svenskar gentemot utländska medborgare.
Citera
2024-02-20, 14:52
Medlem
Slackoffs avatar
Maggan alkishaggan underskattar nog lite hur man ser på ständiga bomdåd i ett västland.
Sverige ett varnande exempel på andra sätt än vad sossehaggan tror i sina delirium fantasier.
Citera
2024-02-20, 14:57
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptagon
Vilka droger går sossarna på? Nu skickade Anika Strandhäll ut ett X meddelande som är helt omöjlig att förstå.

https://x.com/strandhall/status/1759590860277072146?s=20

Oj hennes FSB handler kanske slant när han skötte hennes twitter.
Citera
2024-02-20, 15:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Nu får vinhaggan ge sig! "Det är ok när vi gör det, men inte när de andra gör det.". När hon var barn ger jag mig fan på att hon var den som förstörde allas sandslott i sandlådan och sen ljög att andra var dumma mot henne, för så beter hon sig som vuxen. När ska S avsätta fanskapet? Jag röstar inte S men jag tycker synd om de som gör det, för hon tar sönder partiet bit för bit. Arma jävla Sverige.
Jag är 110% säker på att du har rätt med sandlådan, hon är en jävla avundsjuk bitch
Citera
2024-02-20, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Ja det börjar ju uppenbart bli en hel del fadäser på bara någon månad eller så. Oavsett vad man tycker om sossarna (innan allt detta har jag ändå tyckt att Maggan haft en viss statsmannamässig personlighet, åtminstone mer än resten i det gardet med Morgan Johansson, Strandhäll och kompani). Har hon ännu uttalat sig ens om el-hajs avgång? Var ju tydligen enormt viktigt att det hanterades av Skåne läns förbund och inga andra.
Ja, och det handlar om att El-Haj-skandalen inte i för hög grad ska förknippas med Anderssons person. Dock var det för sent som Skåne länsförbund "tog över", då hade Andersson redan gjort bort sig.
Senast redigerad av meredith 2024-02-20 kl. 15:23. Anledning: Felskrivning
Citera
2024-02-20, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson

Åkesson var rätt tydlig med att det gällde moskéer som man vet är aktiva med spridning av extremism och judehat. Sådana center - som byggs och stöds av utländska stater eller organisationer - sprider och stöder åsikter som beskär och hotar människors liv i vårt land, och utmanar i slutändan våra värderingar och vårt samhälle där judar gömmer sig eller utvandrar. Det är sådana moskéer som uppmanar til jihad och terrorhandlingar. Att stänga dem vore inte ett hot mot åsiktsfrihet. Det vore att beskydda den för alla som utsätts för deras hat. Fromma moskéer har inget att oroa sig för.

SD består i stort av besvikna socialdemokrater som vill tillbaka till folkhemmet. Inte auktoritära nazister.
Senast redigerad av oratio 2024-02-20 kl. 15:12.
Citera
2024-02-20, 15:32
Medlem
Ljudklipp från Magdas haverintervju med DN

Efter att ha lyssnat på ljudklipp från intervjun så var det värre än jag först befarade. Det är inte bara en gång Magda frågar utan hon upprepar frågan på ett aggressivt sätt säkert 10 gånger vem det är som finansierar honom. Pressekreteraren eldar på i bakgrunden och säger att Jönsson sprider hatpropaganda.

Inte nog med det så likställer hon ju Jönsson med en rysk trollarme som sprider hat. Det är hon som tar upp hans namn helt utan anledning.

Mellan 5:08-6:21 för den som vill lyssna: https://poddtoppen.se/podcast/1567788449/rak-hoger-med-ivar-arpi/agnar-du-dig-at-hatpropaganda-henrik-jonsson

Hur mår Magda egentligen?
Senast redigerad av Guldvask 2024-02-20 kl. 15:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in