2024-02-22, 08:11
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Jag konstaterar att jag själv har förmågan att kritisera företrädare för SD när det är befogat.

Du däremot saknar all förmåga att kritisera dina älsklingar, socialdemokraterna. Du klarar inte av något annat än att fara ut i våldsamma anklagelser och verbala attacker mot dem som kritiserar dina älsklingar.

Du är inte värd att ta på allvar.
Jag har inga problem med att kritisera något politiskt parti. Jag har även kritiserat Maggan i den här tråden.
Det jag vänder mig mot är de oerhörda brösttoner som kommer angående föreliggande händelse där många anser att överdriften borde lagföras och straffas, samtidigt som man glömt, försvarar och är överslätande för betydligt allvarligare övertramp. Jag lyfter kort sagt fram den patetiska dubbelmoralen, om det nu flög dig över huvudet.

Kan i viss mån förstå och acceptera SDs prenumeration på offerkoftor när de inte hade något realpolitiskt inflytande, men nu när de utgör det största regeringsunderlaget är det dags för dem och deras anhängare att man up och kasta av sig sina värmande koftor.
Citera
2024-02-22, 09:59
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VetVemDuAr
Ehh, Åkesson sa att:
– Minareter, kupoler, halvmånar eller andra attribut som tjänar som islamistiska monument i stadsbilden bör helt tas bort.
"Helt tas bort." Således en klar inskränkning av yttrande- och religionsfrihet. Ni som vill begränsa de mänskliga fri- och rättigheterna är hala som ålar. Man up och stå för vad ni tycker!

Nej detta har inget med individers religions- eller yttrandefrihet att göra.
Citera
2024-02-22, 12:08
Medlem
Sam.Boyds avatar
Socialdemokraterna karar inte av att skilja kritik mot deras förda politik og hat.

Socialdemokraterna anser att allt o alla är ett hot mot demokratin om de själva inte sitter vid makten.

SD har trots allt stöd av var 5e svensk väljare. SD är en produkt av att demokratin fungerar.

Att SD har inflytande är inte speciellt konstigt. Värre för demokratin var Sossarnas stöd av MP (Ett parti var 25e väljare sympatiserar med). Og som laggt ner fungerande kärnkraft, byggt subventionerade vindsnurror, blandat ut o fördyrat bränsle….
Citera
2024-02-22, 12:44
Medlem
Astralhopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Nej, men det är ändå lite svårt att förstå varför hon blivit så desperat att hon måste ljuga och överdriva. Hon skadar Sverige. Hon skadar Sverige långt mer än Åkesson & Co gör. Framförallt skämmer hon ut sig själv och sitt parti. Börjar bli mycket sånt nu!

Jag håller med dig. Rösttappet lär bli mycket kännbart tror jag.
Citera
2024-02-22, 13:54
Medlem
Bones1337s avatar
Är det inte kutym och otroligt normbrytande att snacka skit om sitt land som man företräder? Speciellt som politiker?
Citera
2024-02-22, 15:02
Medlem
HerrGickhans avatar
S har ett konto på YT där de ägnar sig åt att "berätta" om vad andra partier enligt dem gör. Kanske dags att de börjar fokusera på vad de själva tänker göra?

Inläggen i kommentarsfältet vittnar om att det inte är någon högre nivå på tyckandet.

https://www.youtube.com/watch?v=rSDRUex_qTs
Citera
2024-02-22, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aklagarmyndigheten
Ingen har valt henne. Stefan Löfven avgick

Riksdagen valde henne
Citera
2024-02-22, 20:20
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Nej detta har inget med individers religions- eller yttrandefrihet att göra.
Vilken patetisk comeback efter att du duckat för frågan jag ställde dig:
"Har du exempel på att politiker blivit belagda med lögn eller överdrifter och blivit straffade för det i Sverige, eller är det bara så att du vill att vi går i fascistoid riktning för att tysta opposition?"
Citera
2024-02-22, 20:33
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bones1337
Är det inte kutym och otroligt normbrytande att snacka skit om sitt land som man företräder? Speciellt som politiker?

Lars Vilks fick islamanhängarna se rött pga lite satirteckningar.

Lite behövs för dra igång religiösa dårar.

Därför bör inte Baginboxmaggan peka ut Sverige som islamfientligt. Eller personer i landet som är fientliga till islam.

Obegåvat, ovärdigt och farligt.
Citera
2024-02-22, 20:48
Bannlyst
Inte helt ovanligt, och ännu mer ovanligt att någon svensk ser det.
Citera
2024-02-22, 20:50
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bones1337
Om du är orolig för Sverigebilden bör du fundera på vad Jimpa o' Co' sysslar med efter att Sverige valt att importera en enorm massa muslimer.
Citera
2024-02-22, 20:57
Medlem
Nu har jag läst den tyska artikeln, som nu korrigerats angående moskeer.

Jag ser inte något fruktansvärt i det hon skriver, annat än att det är tråkigt observera hur feminismen tydligen även förstört tyskan, så att varje mening blir en vederstyggelse med ord som "Muslim*innen" , för att markera att man inkluderar såväl muslimer som "musliminnor".

Jag ser det som positivt att MA vill driva opinion utomlands. Det hon skriver är inte annorlunda än de debattartiklar om hur Sverige kollapsar till följd av invandring, jag tror JÅ låg bakom en sådan i internationell press.
Allt det MA skriver är sant också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in