2024-02-20, 15:40
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Helt riktigt, tror inte heller SD funnits eller absolut inte varit ett 20% parti som idag om man nu lyssnat på den lilla grupp människor som faktiskt varnade för det Sverige vi har idag. Det är väl absolut det som gör S rädda att SD faktiskt haft rätt i mångt och mycket (Absolut inte allt) under väldigt lång tid och det gör också att S inte kan släppa sina ståndpunkter och själva krypa till korset och säga att SD faktiskt hade rätt.

Nu sitter man i skiten kan man lugnt säga och börjar nu inflationen gå ner och räntorna gå ner så kommer också S tappa röster i undersökningarna. Svenskarna tror fortfarande att hela pengapolitiken med inflationshöjning och högre arbetslöshet beror på M och SD även om det redan hade börjat när de tog över. Svenskarna tror att deras sämre ekonomi styrs av vad vår regering gör men tyvärr är det styrt av RB som i sin tur sitter i knät på EU och USA och resten av världen.

Exakt mycket bra analys!

Många svenskar tror att regeringen har sådan makt och påverkar allt som händer men i själva verket är de maktlösa vad gäller ekonomin i stort. Är det inflation tex i euro zonen och USA så har vi det också oavsett vår ekonomiska politik.
Citera
2024-02-20, 15:46
Medlem
Public service har inte alls tagit upp Magdas senaste skandal, vad jag har kunnat se.

De vill väl inte att det ska stänka mer på deras egen statsministerkandidat!
Citera
2024-02-20, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Ett annat hot, enligt Magdalena, är att bidragen till så kallad "fria kulturutövare" prövas eller dras in.

Något sossarna själva påbörjade redan för 10 år sen. Jävla typiskt sossar att påbörja en nedskärning och sen anklaga någon annan för det.
Citera
2024-02-20, 15:56
Medlem
Hegamons avatar
Möjligen hon vill få han avstängd från Youtube och det finns någon bakomliggande tanke med att ta upp frågeställningen "hur Jönsson finansieras". Annars så kanske Maggan genuint tror att Jönsson finansieras av SD? Därmed vill hon eventuell skapa en mindre affär, där SD ska pekas ut som ofördelaktigt på något vis.

Personligen tror jag inte på att Jönsson finansieras av någon annan, än sina intäkter som hans Youtubekanal ger, inklusive donationer från tittarna.

Det ligger annars i Magdalenas personliga natur att vara konspiratorisk mot omgivningen, hon ser hot och faror över allt. Mycket vanligt bland folk med psykopatiska drag. En sådan person tror att omgivningen är hotande och är misstänksam för att skydda sig själv. Hon säger själv att Jönsson hotar Socialdemokraterna, men inte Andersson själv, eftersom hon inte tittar på Jönsson. Däremot indirekt så måste hon anse sig utsatt för kritik, den lilla manipulativa bråkmakaren Magdalena Andersson. Typiskt beteende från hennes sida alltså.
Senast redigerad av Hegamon 2024-02-20 kl. 15:59.
Citera
2024-02-20, 16:04
Bannlyst
Vem finansierar honom, vilken normalinkomsttagare kan väl bygga upp en liten studio och starta en podd nu förtiden.
Kärringen är ju helt väck.
Hon kan gå ner till Ica och hänga med blatteungdomar som hon brukar när hon är ute och handlar mjölk på kvällarna 🤣🤣🤣
Citera
2024-02-20, 16:09
Medlem
SwampDoggs avatar
Jag förstår att Magdalena Andersson hanterar sina yrkesmässiga motgångar på det här sättet. Hon har aldrig framstått som särskilt sympatisk. Av partikamrater och kollegor har hon beskrivits som "hård, oresonlig, ocharmig". Hon uppträder uppenbarligen som en mobbare i debatter och i riksdag.

Det som förbryllar mig är hur Socialdemokraternas partiledning kan skriva under på den här strategin? Det före detta statsbärande partiet arbetar nu på högvarv med smutskastning och fulspel på bekostnad av vårt lands rykte och ställning.

Det är inte värdigt.
Senast redigerad av SwampDogg 2024-02-20 kl. 16:11.
Citera
2024-02-20, 16:09
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Möjligen hon vill få han avstängd från Youtube och det finns någon bakomliggande tanke med att ta upp frågeställningen "hur Jönsson finansieras". Annars så kanske Maggan genuint tror att Jönsson finansieras av SD? Därmed vill hon eventuell skapa en mindre affär, där SD ska pekas ut som ofördelaktigt på något vis.

Personligen tror jag inte på att Jönsson finansieras av någon annan, än sina intäkter som hans Youtubekanal ger, inklusive donationer från tittarna.

Det ligger annars i Magdalenas personliga natur att vara konspiratorisk mot omgivningen, hon ser hot och faror över allt. Mycket vanligt bland folk med psykopatiska drag. En sådan person tror att omgivningen är hotande och är misstänksam för att skydda sig själv. Hon säger själv att Jönsson hotar Socialdemokraterna, men inte Andersson själv, eftersom hon inte tittar på Jönsson. Däremot indirekt så måste hon anse sig utsatt för kritik, den lilla manipulativa bråkmakaren Magdalena Andersson. Typiskt beteende från hennes sida alltså.

Men Jönsson är inte ens SDare. Han är libertarian. Möjligen Moderat.

Intervjun är annars värre än väntat. Ett haveri. De står och blåljuger om att journalisten tog upp Jönsson. Det är tydligt att så är inte fallet.

En annan fråga man ställer sig. Om man inte lyssnar eller tittar på något som hotar en, utgör det då inget hot i verkligheten? Är det därför sosseriet har handskas med islamister så lättvindigt. Om man inte lyssnar eller tittar så behöver man inte känna sig hotad...?
Citera
2024-02-20, 16:11
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mods69
Vem finansierar honom, vilken normalinkomsttagare kan väl bygga upp en liten studio och starta en podd nu förtiden.
Kärringen är ju helt väck.
Hon kan gå ner till Ica och hänga med blatteungdomar som hon brukar när hon är ute och handlar mjölk på kvällarna 🤣🤣🤣

Ja hur svårt är det att starta en poddkanal idag. Löjligt. Hon lever inte i verkligheten. På Dekis är bara förnamnet.
Citera
2024-02-20, 16:11
Medlem
Jag visste inte att DN spelar in deras egna telefonsamtal. Det kan vara nyttigt.
Citera
2024-02-20, 16:15
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Men Jönsson är inte ens SDare. Han är libertarian. Möjligen Moderat.

Intervjun är annars värre än väntat. Ett haveri. De står och blåljuger om att journalisten tog upp Jönsson. Det är tydligt att så är inte fallet.

En annan fråga man ställer sig. Om man inte lyssnar eller tittar på något som hotar en, utgör det då inget hot i verkligheten? Är det därför sosseriet har handskas med islamister så lättvindigt. Om man inte lyssnar eller tittar så behöver man inte känna sig hotad...?

Maggan verkar vid närmare eftertanke, attackera den person eller organisation hon tror ligga bakom finansieringen av Jönsson. Hon verkar använda argumentet Follow the Mony. Magdalena verkar genuint tro på det hon säger, hon slåss mot väderkvarnar.

Jag vet ej vad Jönsson röstar på och jag vet han är libertarian. Jag spekulerar i vad Magdalena kan misstänka, dvs att Jönsson är finansierad av SD. Annars vet jag inte vem eller vilken organisation som i Magdalenas värld skulle kunna finansiera Jönssons Youtubekanal, i syfte att smutskasta Socialdemokraterna.
Citera
2024-02-20, 16:16
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astralhopp
Tror inte att hon har en politisk framtid.

Nej, men det är ändå lite svårt att förstå varför hon blivit så desperat att hon måste ljuga och överdriva. Hon skadar Sverige. Hon skadar Sverige långt mer än Åkesson & Co gör. Framförallt skämmer hon ut sig själv och sitt parti. Börjar bli mycket sånt nu!
Citera
2024-02-20, 16:16
Medlem
Klas-Vegass avatar
Många influencer "finansieras". jag tycker att de borde vara mer öppna och transparenta. Det har inget med Jönsson att göra. Ser så många "sälja" musikutrustning oärligt.

Timbro försökte ju med cp-barnet nyss. Gissar på liknande svenska i så fall.

Jag har ju varit helt öppen med att jag får en låda Beluga-kaviar av Putin varje jul.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in