• 3
  • 4
2025-03-27, 23:05
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snopphanen
Håller med. Väl rätt ovanligt? Även nyhetsartiklarna om det här kriget brukar vara proppfulla med fördömanden. Moralism. OK OK, vi fattar att du är emot kriget och vill fördöma Ryssland men kan man inte spara sånt till opinionssidor? Låta läsarna ta del även av den andra sidan, är det så jävla farligt? Gillade båda intervjuerna, kanske särskilt den med ryssarna för att det är så sällan det släpps fram ocensurerat.
Annars, längesen man läste reportage från Ryssland i svenska tidningar?
Vet inte riktigt om nyhetsartiklarna är proppfulla med fördömanden? De rena nyhetsnotiserna brukar bara vara korta fakta, och de längre artiklarna tycker jag varierar kraftigt från reporter till reporter, från tidning till tidning och från land till land.

Håller med dig om att det är ont om reportage från ryssland. Man vet egentligen rätt litet om hur mannen på gatan har det.
Citera
2025-03-28, 12:39
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Vet inte riktigt om nyhetsartiklarna är proppfulla med fördömanden? De rena nyhetsnotiserna brukar bara vara korta fakta, och de längre artiklarna tycker jag varierar kraftigt från reporter till reporter, från tidning till tidning och från land till land.

Håller med dig om att det är ont om reportage från ryssland. Man vet egentligen rätt litet om hur mannen på gatan har det.

Från land till land, läser bara svenska tidningar. Det som inte är bakom betalvägg, eller om jag tecknar gratisprenumeration... Medger villigt att jag inte har en sån koll som det kanske kunde låta som DN:s korrespondent öste på med indignation och "snart kommer Putin avgå" och sånt som hon har 100 % rätt att tycka, bara det att det är trist när det är så vinklat och man knappt får en chans att bilda en egen uppfattning. Intressantare att läsa artiklar när reportern tonar ner sina egna åsikter och känslor och släpper fram flera sidor.
Citera
2025-05-16, 07:56
Medlem
Är det någon som vet mer om Gunilla von Halls bakgrund. Var kommer namnet von Hall in i bilden? Hon är tydligen född Samuelsson men står som ogift med namnet von Hall 1985.
Citera
2025-07-13, 17:56
Medlem
Doktordonkas avatar
Ny artikel av Gunilla von Hall i Svd idag.
Rubrik "Drömstaden – för dem med ”rätt” värderingar"

(Notera det språkligt felaktiga dem här, bör vara "de").

Ingress:
"Tatjana kände sig inte längre välkommen i Europa. Nu har hon flyttat till ryska landsbygden och ”lyckliga staden”. Den marknadsförs som ett hbtqi-fritt paradis med kristna värderingar – och vill locka svenskar."

Alltså. 100% ren kreml-propaganda. På förstasidan hos Svd.
Vad i allsin dar är detta? Hur kan man släppa igenom nått så sjukt i en svensk dagstidning?
Får hon betalt i rubel eller i ett hemligt konto på Cayman-öarna för sån här propaganda?
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in