2024-02-15, 12:03
Bannlyst
Trevlig granne som vill skada ens hund

Grannens hund skällde för mycket. Därför skulle hyresgästen göra köttbullar med spikar i. Hot och störningar fick hyresvärden att säga upp kvinnan – men efter en överenskommelse får hon nu en andra chans.

I ett mejl skriver hyresgästen också att hon ska göra små köttbullar med små spikar i och ge till grannens hund, om hyresvärden inte gör något åt hundens skällande.

https://www.hemhyra.se/nyheter/kottb...-kvar-pa-prov/
Citera
2024-02-15, 12:08
Medlem
991ESSs avatar
Verkar vara någon kvinnlig metod, det där med att förgifta och mata med spik/skruv, här är en som matade sin pojkväns 18månader gamla dotter med batterier och skruvar till hon dog.

https://x.com/unlimited_ls/status/17...282524380?s=20
https://www.mirror.co.uk/news/us-new...ghter-31866463
Senast redigerad av 991ESS 2024-02-15 kl. 12:10.
Citera
2024-02-15, 12:13
Medlem
Det där är något hon sa i en desperat situation så att hyresvärden skulle få tummen ur arslet. Hade hon velat göra det skulle hon hållit käften och utfört sitt hot utan att yppa ett ord till någon. Att ta tag i hundproblemet gjordes ej men när kvinnan kom med hot så blev de skakis och anmälde. Där ser man.

Har det kontrollerats varför hunden skällde oavbrutet? Slår vad om att hunden inte har fått tillräckligt med motion utan sitter fast i en lägenhet och uttråkad av bara helvete. Hundägaren kom väl undan.
Citera
2024-02-15, 12:19
Bannlyst
Låter som tomma hot, oavsett vad det är för typ sv fysiskt våld man ska utföra, så är det väldigt sällan man annonserar det innan

-Nu ska jag slå dig på käften!

-Jag ska döda din hund med spikköttbullar!

Något man säger och som sedan ser tusen gånger värre ut i text, ouppfostrade hundar som skäller från morgon till kväll kan få en att vilja mörda, alla hundar är inte gulliga och fogliga, finns många fitthundar där ute som förtjänar en envägstripp till veterinären
Citera
2024-02-15, 12:43
Om hon inte vill flytta får man hjälpa henne på traven. Surströmmingsspad i brevinkastet, äckligt klet på hennes dörrhandtag, krossade rutor, allmänt jävla jobbigt, skrik på henne, kalla henne okvädesord, finns oändliga möjligheter. Det är ju inte olagligt att vara en idiot och man kan göra mycket jobbiga grejer utan att åka fast.

Som hundägare anser jag att hon har förbrukat sin rätt att leva men tyvärr är mord olagligt.
Citera
2024-02-15, 12:45
Citat:
Ursprungligen postat av TreRaggmunkar
Låter som tomma hot, oavsett vad det är för typ sv fysiskt våld man ska utföra, så är det väldigt sällan man annonserar det innan

-Nu ska jag slå dig på käften!

-Jag ska döda din hund med spikköttbullar!

Något man säger och som sedan ser tusen gånger värre ut i text, ouppfostrade hundar som skäller från morgon till kväll kan få en att vilja mörda, alla hundar är inte gulliga och fogliga, finns många fitthundar där ute som förtjänar en envägstripp till veterinären

Tillsammans med sina ägare*. Det är alltid ägarens ansvar att uppfostra hunden
Citera
2024-02-15, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Har det kontrollerats varför hunden skällde oavbrutet? Slår vad om att hunden inte har fått tillräckligt med motion utan sitter fast i en lägenhet och uttråkad av bara helvete. Hundägaren kom väl undan.

Kanske redan hade glufsat i sig en panna spikbullar som var tänkt till hundens ägare?
Citera
2024-02-15, 18:03
Medlem
zombie-nations avatar
Jag har utsatts av brott två gånger från grannar. Det brukar vara så att när det går till polisanmälan så drar sig hyresvärden tillbaka och säger att det ligger hos polisen nu. Vi kan inget göra. Så slipper de att ens tänka på det.

Det är inte en anledning till uppsägning att vara brottslig.

Det låter bisarrt att ju värre man blir desto mer säkert sitter man, men det är precis så det är.
Citera
2024-03-13, 22:27
Medlem
Public Enemys avatar
Fick jag tag på kärringen skulle hon få smaka på samma bullar.
Senast redigerad av Public Enemy 2024-03-13 kl. 22:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in