2024-02-13, 19:39
Medlem
Dulces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
3400 kr ungefr. Baserat p inkomst, hyra och storlek p bostad.

Fast dom kan inte krva att andra utomstende ska betala ju. Och dom utomstende vill ju egentligen inte hjlpa men gr det fr att jag ska ha tak ver huvudet

Internet ocks samt mat och hemfrskring och Hyresgstfreningen. S de r ju godknda utgifter. Sen ln och vrig konsumtion bryr dom sig inte om ju.

N tyvrr. Men ftt svar nu och tydligen var de missfrstnd frn deras sida s de br godknnas sa handlggaren. Dom undra mest hur jag kunnat betala rkningar utan pengar. Men fick frtydliga att de betalas av utomstende just nu. Bara varit arbetsls 1 mnad.

D fr du faktiskt skylla dig lite sjlv om du inte r med i A-kassan...
Citera
2024-02-17, 00:07
Medlem
Citat:
3400 kr ungefr. Baserat p inkomst, hyra och storlek p bostad.

Fast dom kan inte krva att andra utomstende ska betala ju. Och dom utomstende vill ju egentligen inte hjlpa men gr det fr att jag ska ha tak ver huvudet

Internet ocks samt mat och hemfrskring och Hyresgstfreningen. S de r ju godknda utgifter. Sen ln och vrig konsumtion bryr dom sig inte om ju.

N tyvrr. Men ftt svar nu och tydligen var de missfrstnd frn deras sida s de br godknnas sa handlggaren. Dom undra mest hur jag kunnat betala rkningar utan pengar. Men fick frtydliga att de betalas av utomstende just nu. Bara varit arbetsls 1 mnad.

Det r exakt s dom gr. Minsta lilla hjlp frn ngon s fr du avslag. Med hjlp av dina nra s verlever du och socialen ser dig d som att du klarar dig bra. Socialen r jvliga och till fr de som str utan hjlp frn ngon annan.
Citera
2024-02-17, 00:56
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaut
Det r exakt s dom gr. Minsta lilla hjlp frn ngon s fr du avslag. Med hjlp av dina nra s verlever du och socialen ser dig d som att du klarar dig bra. Socialen r jvliga och till fr de som str utan hjlp frn ngon annan.

Fick beviljat av fk nu i alla fall.
Soc fr jag se. Tydligen skte jag fr lite jobb, men har precis blivit arbetsls ju. S har verklagat. Dom tyckte jag skulle brja ska innan jag blev arbetsls, men snt vet man ju aldrig nr man blir. D kan man ju rekommendera ALLA som har jobb idag att ska jobb samtidigt mer ifall dom skulle bli av med jobbet.
Citera
2024-02-17, 08:25
Medlem
Citat:

Ja, de ska vara det yttersta skyddsntet. Visste du inte det? Varfr skulle Soc dela ut skattepengar till folk som redan fr pengar frn annat hll? Det r inte deras uppgift och det har inget med att de r fr jvliga att gra.

Det torde vara rtt ltt att kringg deras bestmmelser om man tnker efter lite och ber sina anhriga ge kontanter istllet fr att exempelvis svisha.
Citera
2024-02-17, 09:18
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dulce
D fr du faktiskt skylla dig lite sjlv om du inte r med i A-kassan...

Du vet ju inte ens hur lnge han har jobbat? Har han inte varit med tillrckligt lnge i A-kassan s fr han ju inte ngot drifrn i alla fall.
Citera
2024-02-17, 12:02
Medlem
BackToHegels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glajarn
Du vet ju inte ens hur lnge han har jobbat? Har han inte varit med tillrckligt lnge i A-kassan s fr han ju inte ngot drifrn i alla fall.
14k i rkningar br man inte dra p sig om man just landat frsta kneget p Donken iofs.
Citera
2024-02-17, 12:39
Medlem
Nisse Gandhis avatar
Citat:

Om en person har fullt frsrjningsstd under lng tid och ngon bjuder vederbrande p lunch en gng i mnaden.

Skall vrdet p denna lunch d dras av vid nsta utbetalning av frsrjningsstdet?
Citera
2024-02-17, 12:54
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Soc fr jag se. Tydligen skte jag fr lite jobb, men har precis blivit arbetsls ju. S har verklagat. Dom tyckte jag skulle brja ska innan jag blev arbetsls, men snt vet man ju aldrig nr man blir. D kan man ju rekommendera ALLA som har jobb idag att ska jobb samtidigt mer ifall dom skulle bli av med jobbet.

Jo, det kallas uppsgningstid.
Citera
2024-02-17, 17:38
Medlem
Dulces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glajarn

S han skulle ha jobbar i mindre n 1 r av sitt liv? De tror jag inte.
Citera
2024-02-17, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse Gandhi
Om en person har fullt frsrjningsstd under lng tid och ngon bjuder vederbrande p lunch en gng i mnaden.

Skall vrdet p denna lunch d dras av vid nsta utbetalning av frsrjningsstdet?

Minsta lilla swish du drar p dig gr att ersttningen snks oavsett om du sedan skulle swisha tillbaka
Citera
2024-02-17, 17:51
Medlem
Citat:

Folk som jobbar p socialen r ofta helt bakom fltet och kommer gra allt fr att du inte ska f ngra pengar.
Citera
2024-02-17, 19:48
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BackToHegel
14k i rkningar br man inte dra p sig om man just landat frsta kneget p Donken iofs.

Nu r de hyran som utgr strsta delen av den med cirka 10 lax. Och hr har jag bott i 13 r med sambo tidigare och fast lngvarigt jobb tidigare med. Nu har jag nyligen blivit ensam och ven frlorat arbete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in