2024-02-13, 19:39
Medlem
Dulces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
3400 kr ungefär. Baserat på inkomst, hyra och storlek på bostad.

Fast dom kan inte kräva att andra utomstående ska betala ju. Och dom utomstående vill ju egentligen inte hjälpa men gör det för att jag ska ha tak över huvudet

Internet också samt mat och hemförsäkring och Hyresgästföreningen. Så de är ju godkända utgifter. Sen lån och övrig konsumtion bryr dom sig inte om ju.

Nä tyvärr. Men fått svar nu och tydligen var de missförstånd från deras sida så de bör godkännas sa handläggaren. Dom undra mest hur jag kunnat betala räkningar utan pengar. Men fick förtydliga att de betalas av utomstående just nu. Bara varit arbetslös 1 månad.

Då får du faktiskt skylla dig lite själv om du inte är med i A-kassan...
Citera
2024-02-17, 00:07
Medlem
Citat:
3400 kr ungefär. Baserat på inkomst, hyra och storlek på bostad.

Fast dom kan inte kräva att andra utomstående ska betala ju. Och dom utomstående vill ju egentligen inte hjälpa men gör det för att jag ska ha tak över huvudet

Internet också samt mat och hemförsäkring och Hyresgästföreningen. Så de är ju godkända utgifter. Sen lån och övrig konsumtion bryr dom sig inte om ju.

Nä tyvärr. Men fått svar nu och tydligen var de missförstånd från deras sida så de bör godkännas sa handläggaren. Dom undra mest hur jag kunnat betala räkningar utan pengar. Men fick förtydliga att de betalas av utomstående just nu. Bara varit arbetslös 1 månad.

Det är exakt så dom gör. Minsta lilla hjälp från någon så får du avslag. Med hjälp av dina nära så överlever du och socialen ser dig då som att du klarar dig bra. Socialen är jävliga och till för de som står utan hjälp från någon annan.
Citera
2024-02-17, 00:56
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaut
Det är exakt så dom gör. Minsta lilla hjälp från någon så får du avslag. Med hjälp av dina nära så överlever du och socialen ser dig då som att du klarar dig bra. Socialen är jävliga och till för de som står utan hjälp från någon annan.

Fick beviljat av fk nu i alla fall.
Soc får jag se. Tydligen sökte jag för lite jobb, men har precis blivit arbetslös ju. Så har överklagat. Dom tyckte jag skulle börja söka innan jag blev arbetslös, men sånt vet man ju aldrig när man blir. Då kan man ju rekommendera ALLA som har jobb idag att söka jobb samtidigt mer ifall dom skulle bli av med jobbet.
Citera
2024-02-17, 08:25
Medlem
Citat:

Ja, de ska vara det yttersta skyddsnätet. Visste du inte det? Varför skulle Soc dela ut skattepengar till folk som redan får pengar från annat håll? Det är inte deras uppgift och det har inget med att de är ”för jävliga” att göra.

Det torde vara rätt lätt att kringgå deras bestämmelser om man tänker efter lite och ber sina anhöriga ge kontanter istället för att exempelvis svisha.
Citera
2024-02-17, 09:18
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dulce
Då får du faktiskt skylla dig lite själv om du inte är med i A-kassan...

Du vet ju inte ens hur länge han har jobbat? Har han inte varit med tillräckligt länge i A-kassan så får han ju inte något därifrån i alla fall.
Citera
2024-02-17, 12:02
Medlem
BackToHegels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glajarn
Du vet ju inte ens hur länge han har jobbat? Har han inte varit med tillräckligt länge i A-kassan så får han ju inte något därifrån i alla fall.
14k i räkningar bör man inte dra på sig om man just landat första kneget på Donken iofs.
Citera
2024-02-17, 12:39
Medlem
Nisse Gandhis avatar
Citat:

Om en person har fullt försörjningsstöd under lång tid och någon bjuder vederbörande på lunch en gång i månaden.

Skall värdet på denna lunch då dras av vid nästa utbetalning av försörjningsstödet?
Citera
2024-02-17, 12:54
Avstängd
MarcoStars avatar
Citat:
Soc får jag se. Tydligen sökte jag för lite jobb, men har precis blivit arbetslös ju. Så har överklagat. Dom tyckte jag skulle börja söka innan jag blev arbetslös, men sånt vet man ju aldrig när man blir. Då kan man ju rekommendera ALLA som har jobb idag att söka jobb samtidigt mer ifall dom skulle bli av med jobbet.

Jo, det kallas uppsägningstid.
Citera
2024-02-17, 17:38
Medlem
Dulces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glajarn

Så han skulle ha jobbar i mindre än 1 år av sitt liv? De tror jag inte.
Citera
2024-02-17, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse Gandhi
Om en person har fullt försörjningsstöd under lång tid och någon bjuder vederbörande på lunch en gång i månaden.

Skall värdet på denna lunch då dras av vid nästa utbetalning av försörjningsstödet?

Minsta lilla swish du drar på dig gör att ersättningen sänks oavsett om du sedan skulle swisha tillbaka
Citera
2024-02-17, 17:51
Medlem
Citat:

Folk som jobbar på socialen är ofta helt bakom flötet och kommer göra allt för att du inte ska få några pengar.
Citera
2024-02-17, 19:48
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BackToHegel
14k i räkningar bör man inte dra på sig om man just landat första kneget på Donken iofs.

Nu är de hyran som utgör största delen av den med cirka 10 lax. Och här har jag bott i 13 år med sambo tidigare och fast långvarigt jobb tidigare med. Nu har jag nyligen blivit ensam och även förlorat arbete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in