• 2
  • 3
2024-02-17, 19:51
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dulce
S han skulle ha jobbar i mindre n 1 r av sitt liv? De tror jag inte.

Nu var a kassan i sig inte ett problem. S de behver man inte ens diskutera. Jag har jobbat mer n 1 r p samma arbetsplats tidigare men bytt arbete oftare senare ren. Har haft a kassa tidigare fr nt r sen. Fretagen konkar och man tvingas ska nytt.
Citera
2024-02-18, 00:57
Medlem
Dulces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Nu var a kassan i sig inte ett problem. S de behver man inte ens diskutera. Jag har jobbat mer n 1 r p samma arbetsplats tidigare men bytt arbete oftare senare ren. Har haft a kassa tidigare fr nt r sen. Fretagen konkar och man tvingas ska nytt.

Konkar fretaget kan du ju g p A-kassa. Fattar inte vad du snackar om
Citera
2024-02-18, 01:07
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Konkar fretaget kan du ju g p A-kassa. Fattar inte vad du snackar om

De beror p hur lnge man varit medlem dr. Sen r inte alla med i a kassan heller. Sen finns de ju mnga egenfretagare med som inte gr med dr. Kan finnas 1000 anledningar
Citera
2024-02-18, 01:19
Medlem
Dulces avatar
Citat:
De beror p hur lnge man varit medlem dr. Sen r inte alla med i a kassan heller. Sen finns de ju mnga egenfretagare med som inte gr med dr. Kan finnas 1000 anledningar

Om man r lntagare som inte r med i A-kassan d har man inte alla hstar hemma
Citera
2024-02-18, 15:32
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Om man r lntagare som inte r med i A-kassan d har man inte alla hstar hemma

Du fr fortfarande inte A-kassa om du bara jobbat dr en kort tid. Beroende p A-kassa mjligtvis. Har tidigare jobbat p ett stlle i 6 mnader sen konka dom, under tiden jag jobba dr betala jag A-kassa, men fick ingen hjlp nr jag blev arbetsls. Hade jobbat fr kort tid dr var anledningen.
Citera
2024-02-18, 15:42
Medlem
BackToHegels avatar
Citat:
Du fr fortfarande inte A-kassa om du bara jobbat dr en kort tid. Beroende p A-kassa mjligtvis. Har tidigare jobbat p ett stlle i 6 mnader sen konka dom, under tiden jag jobba dr betala jag A-kassa, men fick ingen hjlp nr jag blev arbetsls. Hade jobbat fr kort tid dr var anledningen.
A-kassan gick jag med i nr jag landade mitt frsta jobb. Sen har jag varit med sen dess. Tror de flesta gr s, utan att kliva ur varje gng man byter jobb. Vuxenansvar det dr att ansvara fr ekonomin.

Men du har ju pronen som prjsar s det fixar vl sig nd?
Citera
2024-02-18, 16:05
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BackToHegel
A-kassan gick jag med i nr jag landade mitt frsta jobb. Sen har jag varit med sen dess. Tror de flesta gr s, utan att kliva ur varje gng man byter jobb. Vuxenansvar det dr att ansvara fr ekonomin.

Men du har ju pronen som prjsar s det fixar vl sig nd?

Nu r inte A-kassan problemet, s hll dig vnligen till mnet.
Citera
2024-02-18, 17:39
Medlem
Dulces avatar
Citat:

Du ska ha varit medlem i totalt 1 r. Oavsett hur mycket du jobbat under tiden.
Citera
2024-02-19, 08:29
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Du ska ha varit medlem i totalt 1 r. Oavsett hur mycket du jobbat under tiden.

Precis
Citera
2024-02-19, 11:41
Medlem
Dimaks avatar
Frlt om jag rnar din trd en liten stund, kan jag f bostadsbidrag om jag gr p a kassa? Jag gr bak 3,4 tusen p a kassan.
Citera
2024-02-19, 12:10
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
Frlt om jag rnar din trd en liten stund, kan jag f bostadsbidrag om jag gr p a kassa? Jag gr bak 3,4 tusen p a kassan.

De tror jag man ska kunna f, beror lite p hur mycket du fr. Kolla bostadsbidragskollen p deras sida
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in