Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-04-01, 21:01
Medlem
xcoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DagobertDagobert
Marcus förhandlade med ett barn Charlotta måste ju skämmas när hon ser hur lurad hon blev.

Vet inte om Charlotte egentligen är blond under det svart färgade håret, annars hade det funnits en bild av henne i varje uppslagsverk på hur en dum blondin ser ut.
2024-04-01, 21:02
Medlem
DoktorNos avatar
Har följt den här tråden och det var inte förrän häromdagen det började låta åtminstone lite intressant i kommentarerna här så jag hoppade in i tittandet med att börja med avsnitt 11. Alltså då man gick från dam- och herrlag till två mixade lag.

Marcus gjorde bra i från sig i förhandlingen. Riktigt bra gjort att lyckas byta bort den irriterande trion: negern, skägget och den gamla fikusen som hade gaddat ihop sig mot honom.

Det nya lag Syd verkar vara starkast och mest harmoniska som grupp medan lag Nord mest framstår som dysfunktionella utan någon större sammanhållning.

Syd har dessutom minst andel personer som man irriterar sig på. I Nord är allihopa mer eller mindre idioter.

Om jag måste heja på någon säger jag Mark. Han verkar vettig och så bor han i ungefär samma trakter som jag gör. Han har vinstchans.
Senast redigerad av DoktorNo 2024-04-01 kl. 21:05.
2024-04-01, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinlo89
Du menar alltså att det är svårt att definiera att en väska är en väska bara för att den råkar ligga på en liten yta? Du är fan dum i huvudet, alternativt letar bara patetiska ursäkter för att rättfärdiga tjejernas omogna beteende.

Om en väska ligger stängd och inte är din egen, öppna inte den och rota inte i den.

Oavsett om den ligger på en liten eller stor yta (lol).

Alla verkar fatta detta. Utom du och de pantade tjejerna Charlotta, Simone och Olivia.
Att komma med förolämpningar gör inte dina argument bättre utan du ser bara korkad ut.

En väska kan vara halvöppen och en immunitetsidol ramlar ur när någon rör på den eller sparkar till den, eller så kanske du bara går förbi den och ser att det är en idol gömd i den, har man begått ett regelbrott och ska skickas hem då? Vad händer om någon har lagt sina kläder i en hög med en idol gömd mellan dem och någon flyttar på allt för att de ligger i vägen och upptäcker en immunitetsidol, är det också ett regelbrott? Det skulle bli så många gråzoner och regelbrott om man inte ens fick röra vid varandras privata tillhörigheter utan att skickas hem.

Det mest rimliga är att man får upptäcka att andra har immunitetsidoler, att hålla dem hemliga och gömma dem efter att man hittat dem är också en del av spelet, men att man absolut inte får stjäla dem. Detta gäller som sagt för nästan alla internationella versioner av Survivor-franchiset.
2024-04-01, 21:06
Medlem
imrichbitchs avatar
Bra säsong. Länge sedan det var så många vidriga och ryggradslösa lallare.
2024-04-01, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DagobertDagobert
Marcus förhandlade med ett barn Charlotta måste ju skämmas när hon ser hur lurad hon blev.

Löfven-klass på honom när det kommer till förhandling.
2024-04-01, 21:12
Medlem
Först är Charlotta och Simone fräcka nog att ifrågasätta att de verkligen är de som gjort det här, trots att det finns bevis och de har kastats under bussen av deras kompis Olivia. Sedan gräver de sin grop ännu djupare genom att fortsätta att ljuga om att Ci hade tjuvstartat sökandet efter den och därmed var ovärdig att hitta den. De framstår inte som speciellt sympatiska i alla fall.
Citat:
Charlotta står fast vid att hon inte visste att de inte fick ta den hemliga immuniteten – och menar även att Ci fuskade till sig den.

”När vi kommer tillbaka från tävlingen så skulle vi stå och prata massa om tävlingen för att dem skulle filma allt. Då går hon iväg och plockar immuniteten när alla andra var kvar i lägret och vi inte hade börjat leta ännu”, skriver hon till Aftonbladet.

Även Simone menar att Ci tjuvstartade letandet och att det var anledningen till att flera inte tyckte att Ci förtjänade immuniteten.

– Det är inte sant. Alla startade samtidigt, säger Ci och fortsätter:

– Charlotta försöker väl med alla medel för att försvara sig just nu.
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...a-borde-diskas
2024-04-01, 21:19
Medlem
imrichbitchs avatar
Episk förhandling!
Alla fittor i ett och samma lag
2024-04-01, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Har följt den här tråden och det var inte förrän häromdagen det började låta åtminstone lite intressant i kommentarerna här så jag hoppade in i tittandet med att börja med avsnitt 11. Alltså då man gick från dam- och herrlag till två mixade lag.

Marcus gjorde bra i från sig i förhandlingen. Riktigt bra gjort att lyckas byta bort den irriterande trion: negern, skägget och den gamla fikusen som hade gaddat ihop sig mot honom.

Det nya lag Syd verkar vara starkast och mest harmoniska som grupp medan lag Nord mest framstår som dysfunktionella utan någon större sammanhållning.

Syd har dessutom minst andel personer som man irriterar sig på. I Nord är allihopa mer eller mindre idioter.

Om jag måste heja på någon säger jag Mark. Han verkar vettig och så bor han i ungefär samma trakter som jag gör. Han har vinstchans.

2024-04-01, 21:43
Medlem
De måste skippa de här synkarna under tävlingarna. Den första synk-kommentaren i Robinson-tävlingen hintade ganska tydligt vilka som skulle vinna.
2024-04-01, 21:44
Citat:
Ursprungligen postat av tylenol
Att komma med förolämpningar gör inte dina argument bättre utan du ser bara korkad ut.

En väska kan vara halvöppen och en immunitetsidol ramlar ur när någon rör på den eller sparkar till den, eller så kanske du bara går förbi den och ser att det är en idol gömd i den, har man begått ett regelbrott och ska skickas hem då? Vad händer om någon har lagt sina kläder i en hög med en idol gömd mellan dem och någon flyttar på allt för att de ligger i vägen och upptäcker en immunitetsidol, är det också ett regelbrott? Det skulle bli så många gråzoner och regelbrott om man inte ens fick röra vid varandras privata tillhörigheter utan att skickas hem.

Det mest rimliga är att man får upptäcka att andra har immunitetsidoler, att hålla dem hemliga och gömma dem efter att man hittat dem är också en del av spelet, men att man absolut inte får stjäla dem. Detta gäller som sagt för nästan alla internationella versioner av Survivor-franchiset.

Den enda som ser korkad ut här är du. Förolämpningarna har inget med mina argument att göra, utan de följde med för att det är svårt att förstå hur någon kan argumenta för så något urbota dumt att en ytas storlek avgör om det är OK att rota i andras väskor

Det är en jävla skillnad på en öppen väska och en stängd väska, vilket det är solklart att Ci hade. Vem som nyligen hittat en immunitet förvarar den i en öppen väska när man inte är där?

Nästan så att jag vill förolämpa dig igen när jag på nytt tvingas påpeka väldigt enkla saker att förhålla sig till och förstå sig på.
2024-04-01, 22:03
Medlem
Attityds avatar
zayera Kahn , släkt med ökända klanen Ali Kahn?
2024-04-01, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo

Ha, ha, ha! "....den gamla fikusen", Ja, jag undrar vad han tror att han ger för bild? Han liksom bara hänger på som en spak, dement gubbe. Han tror säkert att han är skitcool, blir nya "förra årets Pelle", men ter sig som en skyltdocka eller något, de andra släpar med sig. För att han kan bli bra att ha på omröstningen... Ja, på sätt och vis synd om honom. Han tror säkert att de andra vill ha kvar honom för hans "vishet och livserfarenhet". Men han är som att han bara sitter och väntar. Tragiskt.

Tillägg, senare: Ja, uch. Det kan nog vara så att han blir först utröstad nu, om DET laget går till ö-råd och faktiskt så tycker jag synd om honom. Fast han mest tett sig som ett feg, usel gubbe.
Senast redigerad av Vildesvinn 2024-04-01 kl. 22:12.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in