Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-05-23, 17:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tanon
Nej, några deltagares tyckande är inte ett bevis över någonting. En grupp kan gå åt det extrema hållet väldigt enkelt.

Ex så hade ingen i tjejgruppen några problem att rota i en medlems saker och sno en immunitet. Detta motiverades felaktigt att Ci hade ljugit och på något sätt förtjänade det.
Man ser det man väljer att se, du väljer att se ”tjejgruppen” som en enhet. Det stämmer inte att ingen i tjejgruppen hade några problem med att rota i en medlems saker. Det var inte ett gemensamt handlande.

Det var aldrig några ”grupper” på Gränslandet, de var aldrig fler än tre och de vittnesmål som framkommit har varit individuella.
2024-05-23, 17:39
Medlem
sirsia0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
"Vi har gått på det" Det är väl bara svagsinta fruntimmer som inte hört "jag jag jag" från Alex. Han verkar ju själv tröttna på att säga "jag" i varje mening eftersom han då och då pratar om sig själv i tredje person "nu ska Alexander kriga, liksom"

Ja vi är alla olika. Och tur är väl det. Han pratar tydligen barnspråk ibland Jag är fine med det, tänk om vi alla vore likadana, så trist.

Du kanske känner honom personligen eftersom du verkar veta att han pratar jag, jag, jag även när tv-teamet inte är med? Ja, isåfall gör han precis som 98% av befolkningen. Säkert även ni.

Lyssna på hur folk pratar ute i verkligheten och hur ofta människor säger jag i samtal med andra. Du kanske blir förvånad? Du kanske aldrig har tänkt på det?

Svagsint och svagsint, kändes det skönt att skriva det? Kändes det skönt att skriva lite så du kände dig bättre än dessa fruntimmer? Det tycker då jag är svagsint.
Senast redigerad av sirsia0 2024-05-23 kl. 18:16.
2024-05-23, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Man ser det man väljer att se, du väljer att se ”tjejgruppen” som en enhet. Det stämmer inte att ingen i tjejgruppen hade några problem med att rota i en medlems saker. Det var inte ett gemensamt handlande.

Det var aldrig några ”grupper” på Gränslandet, de var aldrig fler än tre och de vittnesmål som framkommit har varit individuella.

3st delaktiga varav 2 är i final. Vi krävde svar och ingen i gruppen sa något, varken till henne eller teamet. Samma personer som i slutet har åsikter om andra deltagares handlande och pratar om att förtjäna Robinson osv.

Absolut, jag tror Alex har ett sätt som tilltalar många människor. Och jag tror också han är medveten över att besitta den förmågan. Jag tror han har en baktanke att ge bort sina platser vid matpriset, trots att han motiverar både i synk och till deltagarna att det bara handlar om goodwill. Vid förra Robinson så ställde väl Andreas frågor om manipulation vid sista örådet där Alex åkte ut?
2024-05-23, 17:55
Medlem
sirsia0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är skönt med balanserade och sunda inlägg. Det viktiga är givetvis vad övriga deltagare uttrycker om övriga deltagare. Det är överlag positiva vittnesmål om hur Alex har stöttat och motiverat övriga när de har haft det jobbigt. Jag gissar att trådens hatare främst drivs av avundsjuka och egna kroppskomplex.

Flashback består också av sunda och balanserade människor, nåt hatarna inte förstår då de gärna tror att alla är som dom, och söker sig till trådar där de kan hata, på bekostnad av dom övriga som är på Flashback för att få info om saker och ting till exempel eller bara utbyta tankar kring nåt som händer.

Det borde finnas egna trådar för bara hatare så dom får utlopp för sina negativa böjelser.

Det är nackdelen med Flashback, att dessa hatare finns och som förstör så många fina trådar som kunde blivit ett inspirerande utbyte. Jag tycker det har blivit värre de senaste åren, kanske för att ångesten ökat? Och alla diagnoser? Sen finns säkert avundsjuka med också. Man tål inte att andra mår bra utan måste anmärka på och trycka ner andra.

Hoppas de är annorlunda IRL, och har lite vänliga människor omkring sig, men dessa lär nog försvinna för vem orkar med dessa negativa människor i längden.
2024-05-23, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
[b]Alex har alltså varit drogfri sen 2013, i snart 10 år alltså

Sedan 2019 enligt han själv i podcasten en beroendepodd avsnitt 113 del 2 19:30 in
2024-05-23, 18:01
Medlem
sirsia0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGhostLord
Bra skrivet!
Det bästa är att bara ignorera hatare och troll. De förstår inte så mycket och är lågintelligenta.
Alexander har gjort en stor resa och även om man inte gillar honom borde han inte kallas för knarkare, då han inte knarkat på över 10 år.

Ja precis, vi har alla våra livsresor som vi ska möta och gå igenom. Vissa gör det bättre och andra sämre. Vissa blir bara bittra energisugare och andra har nåt att ge utifrån vad de gått igenom.

En del troll kan vara riktigt roliga då de har rikligt med fantasi, och sen har vi dom som bara drar ner en tråd så den inte blir läsbar genom att ständigt upprepa samma sak hundratals gånger. Verkligen lågintelligent. Tvångsmässiga människor är inte kul att ha att göra med.
2024-05-23, 18:04
Medlem
sirsia0s avatar
Citat:
Sedan 2019 enligt han själv i podcasten en beroendepodd avsnitt 113 del 2 19:30 in

Ok, missbrukargenen kan vara en seg en att övervinna. Då är det 5 år som fri då kanske.

Tack för tipset, alltid intressant att lyssna på vad andra har mött och gått igenom.
2024-05-23, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Ok, missbrukargenen kan vara en seg en att övervinna. Då är det 5 år som fri då kanske.

Tack för tipset, alltid intressant att lyssna på vad andra har mött och gått igenom.

Verkligen! Och jag har respekt för hans resa och det han gör nu. Viktigt arbete och verkar vara vinnande koncept att tidigare missbrukare hjälper aktiva.
2024-05-23, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGhostLord
Bra skrivet!
Det bästa är att bara ignorera hatare och troll. De förstår inte så mycket och är lågintelligenta.
Alexander har gjort en stor resa och även om man inte gillar honom borde han inte kallas för knarkare, då han inte knarkat på över 10 år.
En spade är en spade.
2024-05-23, 18:55
Medlem
Marcus,Alex och tjejerna..Alla börjar bli som Pål när dom får vittring på sedelbunten..
2024-05-23, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 191213
Att berätta sina knarkarhistorier för skolungdomar är inget riktigt jobb.
Han är ett varnande exemplar. Vem vill prata släpigt med heroinstämma? Nån nytta gör därför herr Jesus. Om nu någon orkar hålla sig vaken under hela föredraget.?
2024-05-23, 19:07
Medlem
Citat:
Exakt. Idioter tror att knarkjesus kommer hålla sig ifrån droger. Han drog ju även med sin kärring ner i träsket. Vem fan gömmer knarksprutor bland grönsakerna när man har barn. Svar: Alex, alias herr Jesus himself.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in