Flashback bygger pepparkakshus!
Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-05-21, 00:53
Medlem
Otroligt kul att min favorit Simone är kvar. Hoppas hon kan vinna finalen nu genom att halka på ett bananskal med sitt godmodiga sätt.

Det vore så roligt ja låt det ske
2024-05-21, 02:15
Medlem
Synd at Pål rök, hade varit sjukt underhållande om han vann, han & Rooble var de enda som inte var grova hycklare av de männen som var kvar på slutet. Som andra säger är Marckus helt sjukt i huvudet, han har den där typen av grimaserande med som kan se på psykopater. Han var faktiskt överlag stark i tävlingar dock det ska han ha, trots sin personlighet tycker jag han var rätt värdig om han hade vunnit överlag, han lyckades hålla sig kvar länge trots alla motgångar. Skönt att Alex rök iaf, som sagt med en läskig typ.

Sen att brudarna blir sura för att Rooble inte väljer att stötta tjejpakten trots att han har kuk är ju rätt sjukt, överlag kan man säga att alla som pratar om "heder", spela "rakryggat" osv till mer eller mindre 100% är grova hycklare. När det väl kommer till kritan gör de alltid vad som gynnar de själva. Det är som om man hade spelat texas hold em & någon lågbegåvad person ska börja grina för att folk inte spelar med öppna kort, man trodde fler personer hade fattat efter typ 25 säsonger hade hajjat hur spelet funkar.

Alex var lite korkad på slutet med i hur han skulle stödja tjejpakten, det är mer eller mindre så att i varenda dokusåpa i svensk historia så blir det alltid en tjejpakt på slutet, det är rätt naturligt. Man kan då köra diverse "girl power" argument för att rättfärdiga hur man spelar för egen vinning. Markus & Alex borde fattat tidigare att det bara fanns 2 sätt för någon av dem att komma vidare till final, antingen att bli immun eller att de båda är kvar till ö-rådet så att endast 1 person kunde röstas ut. Visst, man vill ha så många Simone kvar som möjligt till final för enkelt motstånd men man måste hela tiden hålla koll på maktbalansen pga ö-råd.
2024-05-21, 03:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Jag såg en Instagram-story hos Pelle tror jag det var på flygplan, där han hade skrivit "På väg till sista Örådet.".
Okidock. Jag trodde att det var dom som åkte ut senast. Jaha, då blir det spännande att se vilka som dyker upp.
2024-05-21, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Jag såg en Instagram-story hos Pelle tror jag det var på flygplan, där han hade skrivit "På väg till sista Örådet.".

Tidigare år har det varit alla som kommit till sammanslagningen.
2024-05-21, 06:36
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Pål valde så att Robble fick komma tillbaka när Robble hade åkt ut.

Jo men var det för att vara snäll mot Rooble eller för att få ut Mark? Vad vägde tyngst?
2024-05-21, 06:55
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Förklara varför det ska vara på tiden med en kvinnlig vinnare!? Och vem är Kooble?

Idag så är det upplagt för att en man ska vinna Robinson i Sverige, om det hade varit upplagt så som i Aus så hade en kvinna haft en chans i och med att vinnaren ska röstas fram av sammanslagningslaget. Står valet mellan en man och en kvinna där så har kvinnan en helt annan chans beroende på hur hon spelat spelet socialt. Och det är det som blir det avgörande mellan de två som är kvar.

Så du förstod inte att det var Rooble jag menade när jag kom ihåg hans namn fel? Intressant...
2024-05-21, 06:59
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Jo men de skulle jag säga att han gjorde. Han tog ju tillbaka Rooble. Visst de fanns nog lite taktik i det. Men sedan så berättade han ju att dom har varit nära sen dag 1 och spelat. Vilket faktiskt stämmer. Sedan så gav ju Pål upp sin mat till Rooble en gång (vilket ändå säger en hel del ifrån Påls sida lol) och sedan så valde ju inte Pål rooble under duellen. Trots att rooble snacka om att gå över lik i slutändan så tror jag bara inte att han kunde svika pål under örådet. Han var verkligen Påls riktiga vän där. Säg vad man vill om Rooble, men han var ändå en god vän.

Många bra argument där

Jag kommer inte ihåg att Pål gav upp sin mat till Rooble, ja det måste verkligen ha varit en uppoffring från Pål
2024-05-21, 07:17
Medlem
golgedudes avatar
Någon som har läst Plusartikeln med rubriken ”Värsta övertrampet i Robinson sedan 1997”

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/zAG2gO/hen-fortjanar-att-vinna-robinson-2024

Undrar vad det kan syfta på?
2024-05-21, 08:45
Medlem
jutsulegendens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av golgedude
Någon som har läst Plusartikeln med rubriken ”Värsta övertrampet i Robinson sedan 1997”

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/zAG2gO/hen-fortjanar-att-vinna-robinson-2024

Undrar vad det kan syfta på?
Så här står det i artikeln:

"Det kanske låter hårt att säga, men Simone borde ha kastats ut för längesen efter att hon, tillsammans med Charlotta Hedlund, stal Ci Lindströms hemliga immunitet.
Det är ett av de värsta övertrampen jag har sett sedan programmets premiär 1997 och jag fattar inte hur produktionen kunde se genom fingrarna med det."
2024-05-21, 09:33
Medlem
Svidmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jutsulegenden
Så här står det i artikeln:

"Det kanske låter hårt att säga, men Simone borde ha kastats ut för längesen efter att hon, tillsammans med Charlotta Hedlund, stal Ci Lindströms hemliga immunitet.
Det är ett av de värsta övertrampen jag har sett sedan programmets premiär 1997 och jag fattar inte hur produktionen kunde se genom fingrarna med det."

Är det samma produktionsbolag som gör Farmen? Där fanns ju också två tjuvar, de slapp undan trots att de smet iväg till produktionens läger och snodde godis och chips mm. Stöld är tydligen ok i de här programmen, tjuvarna får vara kvar utan några straff. Naturligtvis ska de skickas hem omgående och därmed visa vad som är rätt och fel för ungar och retards som ser programmen.
2024-05-21, 10:28
Medlem
Ingen brud har vunnit på ungefär 12 år. Fårse om det om det blir i år. Lite tröttsamt är det att varje år så blir det "goaste bästa underbara tjejgänget som ska se till att det blir en tjej som vinner".
2024-05-21, 10:34
Medlem
peterZiipens avatar
Hur tänker du när du spoilar veckans utfall? Över 400 inlägg i tråden och du har fortfarande inte fattat vad som gäller?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in