Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-05-15, 19:32
Medlem
Bazze1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Vem fan är Anders.
Lundin är det nog som menas.
2024-05-15, 19:44
Medlem
PreciousStoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Jag tror att Pål ryker i kommande öråd. Sedan så är de öppet vem som åker i utslagstävlingen.
Jag tror också att Pål ryker! 😊
Nästa på tur att åka är den IQ-befriade Rooble som produktionen med sin helt nya överraskningseffekt lät komma tillbaka in i Robinson.
Han kan leda en tävling i ett kraftmoment, men förlorar direkt när ett kommande moment t.ex. handlar om fokus el. "hjärngympa"!
2024-05-15, 20:36
Medlem
Flax75s avatar
Jag hoppas det någon gång blir robinson utan lag nord och syd, och de får börja tävla direkt för hålla sig kvar.
Då kanske det blir slut på allt paktande.

Heja Alex 😃
2024-05-15, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr0ll3
Vad tror du om någon som skriver flera inlägg om dagen i en tråd om Robinson?

On topic så tror jag Pål åker ut i örådet.
Mycket möjligt att han åker. Kul när vi spekulerar om tv-leken, mindre kul när nån ger utlopp för personliga vendettor och galenskaper.
2024-05-15, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Du har snart gjort fler inlägg på 3 min än va du gjort på 13 år.. troll.
Vad jag gjort sedan 13 år skall du ge sjutton i. Kallamig gärna troll . Vad jag anser om dig håller jag för mig själv
Ica möchte mitt direkt nichts zu haben Bin ganz mude von leute wie Sie!
2024-05-15, 21:14
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Jag tror inte att Helene hade åkt till ön om hon visste vilket monster som fanns där. Tv4 är vidriga som lät det ske och det måste vara dioter som kom på detta. Fy fan. Dom tyckte det var en bra sak att återförena en ung duktig tjej med Robinsons största mobbare. Hade knappt lust själv att följa såpan när jag såg det rödhåriga stora äcklet. Och samma släpiga heroinröst. Usch!

Jag såg aldrig de två första veckorna, brukar ju ändå inte hända något intressant så tidigt i säsongen, så jag missade när Helene försvann från Gränslandet men hur gick det egentligen till?

Antar att hon kom sist i någon utslagstävling men förlorade hon på riktigt eller valde hon att "förlora" för att hon inte ville vara kvar och tvingas umgås med Alex?

Jag har full förståelse om hon valde att lämna självmant, jag gillade hennes sätt 2022 att försöka tävla sig fram till en vinst och inte fulspela sig fram. Men det blev å andra sidan hennes fall då hon inte "öppnade sig" eller vad det nu var de andra hade för ursäkt att mobba henne. Och att då få möta en av mobbarna, gentlemannapundaren, igen var nog inte så kul.
Senast redigerad av DoktorNo 2024-05-15 kl. 21:17.
2024-05-15, 21:30
Medlem
Vipans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Jag såg aldrig de två första veckorna, brukar ju ändå inte hända något intressant så tidigt i säsongen, så jag missade när Helene försvann från Gränslandet men hur gick det egentligen till?

Antar att hon kom sist i någon utslagstävling men förlorade hon på riktigt eller valde hon att "förlora" för att hon inte ville vara kvar och tvingas umgås med Alex?

Jag har full förståelse om hon valde att lämna självmant, jag gillade hennes sätt 2022 att försöka tävla sig fram till en vinst och inte fulspela sig fram. Men det blev å andra sidan hennes fall då hon inte "öppnade sig" eller vad det nu var de andra hade för ursäkt att mobba henne. Och att då få möta en av mobbarna, gentlemannapundaren, igen var nog inte så kul.
Det måste varit nån sjuk medarbetare på TV4 som kom på iden att låta dessa 2 mötas på Gränslandet. Jesus fattade att han måste låtsas vara ångerfull och falskheten börjare redan där. Hade knappt lust att se såpan när dom tagit in knarkaren igen. Inte nu heller egentligen då det är outhärdligt att lyssna på den jäveln. En mening och halva programmet har gått.
Senast redigerad av Vipan 2024-05-15 kl. 21:33.
2024-05-15, 21:37
Medlem
PreciousStoness avatar
Citat:

"Vipan" har som bekant noll koll på saker och ting! Alex och Helene blev väldigt tighta med varandra på Gränslandet. Han bad om ursäkt för händelser i deras tidigare äventyr, vilket hon godtog.
Helene blev utslagen "fair and square" ifrån en tävling i Gränslandet med 3 el. 4 deltagare!
2024-05-15, 21:42
Medlem
Vipans avatar
Citat:

Glömde svara på frågan. Ja, hon förlorade I nån tävling mot mobbaren och tyckte säker det var skönt att lämna. Hans närvaro förstörde allt och säkert för många normala tittare som mindes hur vidrig han var mot Helen.
Senast redigerad av Vipan 2024-05-15 kl. 22:03.
2024-05-15, 21:42
Medlem
KillenMedSkillen94s avatar
Baserat på förhandsvisningen av nästa avsnitt:

1. Väldigt uppenbart att Marcus inte kommer nappa på tjejernas förslag (varför skulle han? Han tjänar inget på det alls, det är ju bara en fördel för dem)
2. Alex ger immuniteten till Zayera (om hon klarar sig) och är med på tjejerna initiala pakt att rösta ut Pål och får antagligen med sig Marcus och Zayera. Sen spelar han ett annat spel mot Pål och försöker få så att Pål ska duellera mot Alex (och tvärtom även om det aldrig sker) för att skydda tjejerna och ta på sig hjälterollen för andra gången sen han kom in.

Jag hejar på Alex men väldigt uppenbart att han inte spelar med hjärtat utan att allt är genomtänkt. Väljer Olivia och Maureen som är Almas kompis för att komma närmare tjejpakten som är 4 pers och automatiskt innebär att han inte kommer bli utröstad.

Jag tror däremot att Pål kommer skita i han och Alex snack och välja att duellera mot Simone eller Zayera i ö-rådet (om Zayera är kvar)
2024-05-15, 21:46
Medlem
CS128s avatar
Citat:

Tips: Om du vill bilda dig en egen och seriös uppfattning om hur det var mellan Alex och Helen de första 2-3 veckorna på Gränslandet- skulle jag råda dig att streama dessa avsnitt!

Vissa saker kan man behöva se själv ... Utan andras uppfattningar.
2024-05-15, 21:49
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillenMedSkillen94
Baserat på förhandsvisningen av nästa avsnitt:

1. Väldigt uppenbart att Marcus inte kommer nappa på tjejernas förslag (varför skulle han? Han tjänar inget på det alls, det är ju bara en fördel för dem)
2. Alex ger immuniteten till Zayera (om hon klarar sig) och är med på tjejerna initiala pakt att rösta ut Pål och får antagligen med sig Marcus och Zayera. Sen spelar han ett annat spel mot Pål och försöker få så att Pål ska duellera mot Alex (och tvärtom även om det aldrig sker) för att skydda tjejerna och ta på sig hjälterollen för andra gången sen han kom in.

Jag hejar på Alex men väldigt uppenbart att han inte spelar med hjärtat utan att allt är genomtänkt. Väljer Olivia och Maureen som är Almas kompis för att komma närmare tjejpakten som är 4 pers och automatiskt innebär att han inte kommer bli utröstad.

Jag tror däremot att Pål kommer skita i han och Alex snack och välja att duellera mot Simone eller Zayera i ö-rådet (om Zayera är kvar)
Ja, det vore faktiskt riktigt kul om det blir som du spekulerar enlig ovan och Pål väljer Zayra i en duell och vinner den. Inte för att jag vill att Pål ska vinna hela skiten utan för att jag vill ha bort Z så fort som möjligt.

Sen hoppas jag att det blir mer pussel framöver så kan Alex stå och brottas med både pussel och hjälteroll medan de andra kutar i mål
Senast redigerad av DoktorNo 2024-05-15 kl. 21:55.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in