Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-05-11, 09:56
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
I jämförelse med hur de andra har haft det är Gränslandet en räkmacka. Långtråkigt men en ganska behaglig tillvaro.
Kanske lite mera mat men samtidigt en tristess som lär tära mera. Hur som så har Alex inte haft någon räkmacka.
2024-05-11, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
En sanning med modifikation. Mastiff kan rigga förhållandena vad gäller vilka tävlingar som ska göras, när de ska göras och hur de ska göras samt välja vilka tävlingar som passar bäst vid ett givet ögonblick för bästa drama. Men de kan inte rigga själva händelseförloppet i tävlingarna eller rigga vem som vinner de olika tävlingarna.

Sant men dom vet nog vad deltagarna har för svagheter och styrkor och kan därför välja en tävling som gynnar en annan gissar jag...
2024-05-11, 12:56
Medlem
Gillar att Marcus ser så självgod ut när han tror att han kommer se bra ut på tv. Han ser otroligt dålig ut på tv, särskilt när han ältar situationer med Pål som redan ligger bakom gruppen, från en tid då Marcus inte ens var med. Otroligt märkligt beteende. Marcus måste ju ha viss begränsning i sin egen självuppfattning. Jag tycker han är den minst sympatiska deltagaren det här året.

Rooble har stigit i mina ögon när han rakryggat står upp för vad han anser är rätt. Han var en störig pjäs i början men har verkligen vuxit under säsongen.

Pål är säsongens stjärna. Jag har många vänner som är lite som Pål verkar vara och de kan vara väldigt knepiga innan man lär känna dem men är väldigt intressanta och sympatiska när man väl vet hur de fungerar. Jag tycker Pål verkar vara trevlig, fattar dock att han retar folk.

Gillar Pelle med då jag verkligen uppskattar intelligent spel och man ser alldeles för lite av det i Robinson. Gillar även Gustav som verkar så snäll, lite som en labrador.

De jag hoppas vinna:

1. Pål
2. Gustav
3. Pelle
4. Rooble

De enda jag hade blivit besviken om de vann är Marcus och Alex
2024-05-11, 13:03
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rawjudge
Sant men dom vet nog vad deltagarna har för svagheter och styrkor och kan därför välja en tävling som gynnar en annan gissar jag...
Naturligtvis, det var liksom det jag menade med att de kan välja vilka tävlingar som passar bäst vid ett givet ögonblick. Men de kan naturligtvis inte styra exakt vem som ska vinna tävlingen eller ens vem ska komma sist. Räcker ju med att nån lägger sig eller är magsjuk för att en sån "konspiration" ska gå fel.
2024-05-11, 13:06
Medlem
Rinaldo-Montalbanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wihnei14
Kollade också eftersom så många har prisat den. Och den var riktigt jävla tråkig, alla känns typ medietränade och knappt som riktiga människor mer som skådespelare

Just så! Medieträning var ordet! Kan ge mig fan på att de går på kurs före tävlingen. Alla verkar nästan vara stöpta i en form. Betänk bara de utslätade reaktionerna vid utröstningen. Det är knappt de visar nån besvikelse över att ha missat chansen att få bli 3 1/2 mille rikare. "Nej, ni får inte bli arga på era medtävlare!" Skulle någon vid det svenska örådet däremot stampa med fötterna efter utröstningen och anklaga resten för förräderi skulle det svenska filmteamet bara gnugga händerna. "Detta blir bra teve uti röda stugor."

Australiska Robinson - jävla känguru-TV! Aldrig att vi skulle få se barnsligheter där som att Zayera är sur på Pelle för att hon inte fått skjuta med pilbåge. Det skulle Pelle förstås ha vetat, även om Zayera i stort sett i varje avsnitt förklarat, att hon inte är nån tävlingsmänniska.
2024-05-11, 13:09
Medlem
Rinaldo-Montalbanos avatar
För övrigt anser jag, att Valeria ska ha ett wild card till nästa svenska säsong. Hon kan få med sig en bajamaja också med egen nyckel.
2024-05-11, 13:19
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pype
Han drog inte raskortet mot Marcus!
Rooble förklarade att han redan visste vilka kommentarer han skulle få pga sin hudfärg. Vilket han ju redan fått här på flashback. Så att han skulle få kommentarer som Marcus påstår, bekymrade inte honom.
Rasismen i Sverige är tyvärr utbredd hos ignoranta, obildade människor.

Det var ett klassiskt rasistkort.
Rooble utmärkte sig tidigt som direkt osympatisk tillsammans med Fredrik. Samtidigt försöker han balansera upp den bilden hos tittarna genom att i synkarna framstå som en "skön kille" och någon som går emot blattenormen genom att (inkvoterad) jobba för socialkontoret osv.
Bilden rämnar dock varje gång något går honom emot eftersom han då får svårt att kontrollera sin inre blatte som på blattars vis totalt saknar impulskontroll.
När han inser detta så drar han rasistkortet, som en gardering.
Det är väldigt transparent och det finns inget rasistiskt med att påpeka faktum.
Bildad är jag dessutom
2024-05-11, 13:47
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yrla
Gillar att Marcus ser så självgod ut när han tror att han kommer se bra ut på tv. Han ser otroligt dålig ut på tv, särskilt när han ältar situationer med Pål som redan ligger bakom gruppen, från en tid då Marcus inte ens var med. Otroligt märkligt beteende. Marcus måste ju ha viss begränsning i sin egen självuppfattning. Jag tycker han är den minst sympatiska deltagaren det här året.

Rooble har stigit i mina ögon när han rakryggat står upp för vad han anser är rätt. Han var en störig pjäs i början men har verkligen vuxit under säsongen.

Pål är säsongens stjärna. Jag har många vänner som är lite som Pål verkar vara och de kan vara väldigt knepiga innan man lär känna dem men är väldigt intressanta och sympatiska när man väl vet hur de fungerar. Jag tycker Pål verkar vara trevlig, fattar dock att han retar folk.

Gillar Pelle med då jag verkligen uppskattar intelligent spel och man ser alldeles för lite av det i Robinson. Gillar även Gustav som verkar så snäll, lite som en labrador.

De jag hoppas vinna:

1. Pål
2. Gustav
3. Pelle
4. Rooble

De enda jag hade blivit besviken om de vann är Marcus och Alex

Den här personen kan inte vinna, för att han har redan åkt ut:
2024-05-11, 13:54
Medlem
526s avatar
Fisken som Alex låtsades fånga i sista gränslandsvsnittet - det är ju för fan samma röda fisk kuken som i i vinstlådan
2024-05-11, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonder

Intressant, hur vet du detta?
2024-05-11, 13:58
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MalcolmVanhorn
Intressant, hur vet du detta?

För att TV4 hade av misstag lagt ut slutet av den tävlingen på hemsidan, men de såg förmodligen att vi länkade den i tråden och raderade videon igår.
2024-05-11, 14:03
Medlem
Epicwebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Orkar inte med the last airbenders tuuuuur! Hur galet att hon klarar sig varje gång?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in