Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-05-06, 13:51
Medlem
Riddars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Pål är grymt sexig när han drar upp sina shorts till armhålorna och då är jag inte ens bög.

Hahaha 🤣
2024-05-06, 13:54
Citat:
Ursprungligen postat av Inkommer
Som jag sa i början av säsongen så skulle Pelle tillslut visa vilken elak och bitter bög han är. Fy vilken otäck människa.

Pelle, Marcus och Alma måste hamna på topp 10 listan över äckliga deltagare i Robinson.

Enda väldiga vinnaren är Pål. Rolig, klumpig, underhållande, smart och håller hög nivå i nästan alla tävlingar.
Det jag gillar med Pål är också att han inte talar om för andra hur de ska göra. Han gör som han vill och är ok med att andra också gör som de vill. Jag ser inte att han sätter sig till doms över andra som många andra gör. Det är jäkligt vilsamt med en person som har en sån avslappnad attityd.
2024-05-06, 14:04
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det jag gillar med Pål är också att han inte talar om för andra hur de ska göra. Han gör som han vill och är ok med att andra också gör som de vill. Jag ser inte att han sätter sig till doms över andra som många andra gör. Det är jäkligt vilsamt med en person som har en sån avslappnad attityd.

Visste inte att det heter "jäkligt vilsamt" och "avslappnad attityd" när man totalt vägrar att lyssna på andras önskemål och gör precis vad ingen annan vill fast de tydligt sagt till Pål: NEJ - vi vill inte ha kokosvatten och inte chili i maten och Pål "jäkligt vilsamt och med avslappnad attityd" lik förbaskat lägger i det i grytan och kokar vidare

Själv kallar jag sådant beteende både "egoistiskt" och att "slå dövörat till och strunta i alla andras vilja"!

Han kunde lagt i dessa saker EFTER att de andra fått tagit av maten och kokat ca 5 minuter till och fått sin smak ändå och de andra hade blivit nöjda och inget grums hade uppstått. Eller hur?

Om man nu kan kalla kokt/stekt och mosad kokos för mat ... ens
2024-05-06, 14:11
Medlem
funktioners avatar
Heja Pål

Sen börjar jag riktigt ruttna på att höra:
Hönni vi ha fått ett bleeeeev!!
2024-05-06, 14:27
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Visste inte att det heter "jäkligt vilsamt" och "avslappnad attityd" när man totalt vägrar att lyssna på andras önskemål och gör precis vad ingen annan vill fast de tydligt sagt till Pål: NEJ - vi vill inte ha kokosvatten och inte chili i maten och Pål "jäkligt vilsamt och med avslappnad attityd" lik förbaskat lägger i det i grytan och kokar vidare

Själv kallar jag sådant beteende både "egoistiskt" och att "slå dövörat till och strunta i alla andras vilja"!

Han kunde lagt i dessa saker EFTER att de andra fått tagit av maten och kokat ca 5 minuter till och fått sin smak ändå och de andra hade blivit nöjda och inget grums hade uppstått. Eller hur?

Om man nu kan kalla kokt/stekt och mosad kokos för mat ... ens
Åh nej! Han la chili i den kokta kokosen!!! Det där är bara svepskäl för att mobba Pål. Det spelar ingen roll vad han gör för att Pelle ska hetsa dom andra till att hata honom. Den falska bögpellen sa redan i början att han ville få ut Pål för att han var största hotet. Sedan dess har han manipulerat dom andra att se varje sak Pål gör som något dåligt. Bögpellen håller till och med på att bryta ihop för att Pål hämtar och hackar kokosnötter för det ville bögpellen att Olivia skulle göra. Den slappa bögpellen har knappt gjort något alls själv för att hjälpa till i lägret. Han ligger och ojar sig över han har ont eller är deprimerad hela dagarna och klagar på andra.
2024-05-06, 14:31
Medlem
funktioners avatar
Maureen har klättrat upp som reko det senaste men varje gång hon pratar engelska som en mupp sjunker hon som en sten igen..
2024-05-06, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av funktioner
Maureen har klättrat upp som reko det senaste men varje gång hon pratar engelska som en mupp sjunker hon som en sten igen..

Ja alltså hon är ju fortfarande väldigt anonym dock, hon och Simone, man glömmer att de ens är med haha.
2024-05-06, 14:35
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Åh nej! Han la chili i den kokta kokosen!!! Det där är bara svepskäl för att mobba Pål. Det spelar ingen roll vad han gör för att Pelle ska hetsa dom andra till att hata honom. Den falska bögpellen sa redan i början att han ville få ut Pål för att han var största hotet. Sedan dess har han manipulerat dom andra att se varje sak Pål gör som något dåligt. Bögpellen håller till och med på att bryta ihop för att Pål hämtar och hackar kokosnötter för det ville bögpellen att Olivia skulle göra. Den slappa bögpellen har knappt gjort något alls själv för att hjälpa till i lägret. Han ligger och ojar sig över han har ont eller är deprimerad hela dagarna och klagar på andra.

Mobbing hör inte hemma någonstans - självklart inte. MEN man kan faktiskt INTE beskylla de andra för att de INTE har sagt till Pål att sluta med matlagningen (att låta Olivia få göra den som de andra vill) och han har SJÄLV försatt sig flera gånger under veckan i dålig dager då han faktiskt INTE lyssnar på andra alls ...

Det KAN ju vara så olyckligt att han faktiskt har fått vaxproppar i öronen av utelivet i djungeln? Så att han inte hör vad de andra säger - så trist, men det går att avhjälpa med Robinsonläkarteamet som kommer så fort de gör illa sig. Fixar plåster, syr ihop fingrar så de har säkert Revaxör med sig i medicinväskan så de kan hjälpa Pål - tycker jag
2024-05-06, 14:38
Medlem
Citat:
Mobbing hör inte hemma någonstans - självklart inte. MEN man kan faktiskt INTE beskylla de andra för att de INTE har sagt till Pål att sluta med matlagningen (att låta Olivia få göra den som de andra vill) och han har SJÄLV försatt sig flera gånger under veckan i dålig dager då han faktiskt INTE lyssnar på andra alls ...

Det KAN ju vara så olyckligt att han faktiskt har fått vaxproppar i öronen av utelivet i djungeln? Så att han inte hör vad de andra säger - så trist, men det går att avhjälpa med Robinsonläkarteamet som kommer så fort de gör illa sig. Fixar plåster, syr ihop fingrar så de har säkert Revaxör med sig i medicinväskan så de kan hjälpa Pål - tycker jag
Men olivia som lagar maten bryr sig inte. Varför gör dom det till en sån stor grej? Det är bara lag syd som stör sig på det
2024-05-06, 14:40
Medlem
Citat:

Tycker dock du överreagerar, du gör liksom en struts av en fjäder. De gnäller just för att de inte kan tänka klart, sen har tv4 förstorat upp hela situationen. Jag skulle vara mer förbannad på Lag Syd som gått och bajsat överallt på ön och inte gjort en bajsgrop eller liknande... Det är värre än vem som lagar mat. Även mer egoistiskt att inte tänka på var man skiter och att andra sen kommer och trampar i det (barfota dessutom).
2024-05-06, 14:47
Medlem
fonders avatar
Citat:

Precis så, uppfriskande att fler än jag förstått vad det hela kring Pål mer eller mindre handlar om. Syd tjänar på det som Pelle håller på med, Nord är för dumma för att förstå. Värst är häxan Alma som slickar Pelle mellan skinkorna jämt och ständigt.
2024-05-06, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Precis så, uppfriskande att fler än jag förstått vad det hela kring Pål mer eller mindre handlar om. Syd tjänar på det som Pelle håller på med, Nord är för dumma för att förstå. Värst är häxan Alma som slickar Pelle mellan skinkorna jämt och ständigt.
Alma fattar inte att hon kommer vara next på tur.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in