Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-04-30, 13:23
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Vad märkligt egentligen, att heja på Pål för att han spelar spelet till max men tycka att Mark gör fel när han gör samma sak. Mark vill ha ut Pål och Pål vill ha alla immuniteter. Det är väl vinsten av Robinson som är målet och alla medel är tillåtna.

Om Rooble, som är värdelös på precis allting får komma tillbaka utan en duell i Gränslandet är det däremot ingenting annat än en ren kvotering från produktionen. Han är så fullständigt ointelligent och inkompetent att han inte ens borde ha fått vara med som deltagare.

Men det fanns väl ingen annan som klarade profilieringen bättre, han kanske var bäst i den urvalsgruppen?

Jag gillar att Pål spelar fullt ut och behandlar Robinson som det spel det är. Det jag inte gillar med Mark är att han reagerar så emotionellt. Om inte alla beter sig precis som han tycker är rätt börjar han hata personen och försöker sedan få resten av gruppen att hata personen lika mycket som honom.

Det gav mig lite avsmak när Mark var helt upphetsad efter att han sagt till Pål inför gruppen.
Såg ut som Marks första konflikt i livet, han förberedde sig hela natten och var sedan överlycklig över att Pål faktiskt hade underkastat sig honom.

Satt och hoppades på att Pål skulle svara att han tyckte alla borde rösta ut Mark för att Mark är det största hotet.
Senast redigerad av mendokse 2024-04-30 kl. 13:27.
2024-04-30, 13:34
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Jag gillar att Pål spelar fullt ut och behandlar Robinson som det spel det är. Det jag inte gillar med Mark är att han reagerar så emotionellt. Om inte alla beter sig precis som han tycker är rätt börjar han hata personen och försöker sedan få resten av gruppen att hata personen lika mycket som honom.

Det gav mig lite avsmak när Mark var helt upphetsad efter att han sagt till Pål inför gruppen.
Såg ut som Marks första konflikt i livet, han förberedde sig hela natten och var sedan överlycklig över att Pål faktiskt hade underkastat sig honom.

Satt och hoppades på att Pål skulle svara att han tyckte alla borde rösta ut Mark för att Mark är det största hotet.

Ja det blev en märklig situation faktiskt. Jag ogillar Pål's rofferi och ego MEN han spelar spelet = Ok. Mark hade nog mer i bakfickan som han ville ha sagt, troligtvis därför han legat sömnlös och funderat på HUR han skulle säga sin mening och inte gå överstyr fast det hedrar honom att han höll sig till just DEN saken (enbart) som gällde att Mark och de andra i laget (förutom Z) tyckte att de var överens om att inte leta efter immuniteten förrän dagen därpå för att Olivia var helt kass i kroppen. Fega som attan var de andra i laget som inte sa något mer än i synk. Jo Z sa vad hon tyckte - Ok. Märkligt som du skriver att inte Pål gick i svaromål direkt faktiskt - tror han skämdes lite av att vara påkommen med sitt rännande efter vatten och på dass fast han samtidigt letade efter immuniteten så nog hade han fattat vad laget ville allt. Nåja det är överspelat nu. Attans trist twist som Anders gav Pål att få bestämma över
2024-04-30, 14:26
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PreciousStones
Pål är även privat sannolikt samma patetiska människa som ingen står ut med att umgås med under någon längre tid!

Han har flyttat runt och bott hos andra pers 10 ggr under de senaste 10 åren. Han har nyligen flyttat in hos en äldre man som under senare tid har fler yngre boende hos sig än antalet tillgängliga rum i hyresrätten. (Källa: RatsIt)

Jag har inget emot HBTQ-personer, men Pål kämpar verkligen med att undvika tala de typiska feminina lätena som manliga sådana ofta tenderar att vilja överdriva när de talar!

Deltagare i både Farmen och Robinson tenderar gärna att ange en yrkestitel som låter finare än vad man i praktiken arbetar med.
Det skulle inte förvåna mig om "Spelutvecklaren" Pål Schakonat egentligen enbart översätter svenskt tal och text till något ovanligt udda språk ifrån det land som hans släkt kommer ifrån.

Tack för infon. Jag är inte alls förvånad. Han verkar ju ha en form av funktionshinder/diagnos.
Möjligtvis flera.
2024-04-30, 14:37
Medlem
Bakarettans avatar
Jag förstår inte ilskan emot Mark och hans utskällning av Pål här i tråden.
Hade jag varit i hans ställe hade jag gjort exakt likadant. Jag hade faen blivit vansinnig på den hysteriska stollen. Strongt av Mark att ensam markera Påls falskhet. Ingen annan sa nåt. Fega personer som hellre går bakom ryggen på folk och snackar skit istället för att vara ärliga och rättframma. Med andra ord..Typiskt PK-svenskar i ett nötskal. Ja ja ja...jag vet att det är ett spel.
Men...varken Pål eller Zaeyra har någon social kompetens. De är vidriga översittare båda två.
2024-04-30, 14:45
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Ok - Jösses. Nog påverkade Pål historien allt med sin vinst och Anders twist!
Det var inte Pål som påverkade. Det var väl uträknat av prod.teamet att han valde som han gjorde.
2024-04-30, 14:53
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ok - Jösses. Nog påverkade Pål historien allt med sin vinst och Anders twist!
Det var inte Pål som påverkade. Det var väl uträknat av prod.teamet att han valde som han gjorde.
2024-04-30, 14:56
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Har du någon källa, eller är det återigen bara konspiratoriskt dravel? Är det kanske uträknat på samma sätt som att produktionens favorit (enligt dig), Alex, fortfarande är kvar i Gränslandet, efter x-antal försök att ta sig in?
2024-04-30, 14:59
Medlem
JabbatheSkurt1312s avatar
Citat:
Ok. Har inte hört förkortningen tidigare.

Du fick ett ganska krast svar.
NPC betyder Non-Playable Character, vilket kommer från spelvärlden, främst mmorpg's som World of Warcraft.
NPC är karaktärer som du som spelare inte kan spela, utan NPC's är dom som ger en uppdrag, jobbar som smed, säljer mat eller lära sig nya yrken av.
Man använder NPC i ett nedsättande syfte för att beskriva en-dimensionella människor som sällan har egna åsikter.
2024-04-30, 15:01
Medlem
Citat:
Hade jag varit i hans ställe hade jag gjort exakt likadant. Jag hade faen blivit vansinnig på den hysteriska stollen. Strongt av Mark att ensam markera Påls falskhet. Ingen annan sa nåt. Fega personer som hellre går bakom ryggen på folk och snackar skit istället för att vara ärliga och rättframma. Med andra ord..Typiskt PK-svenskar i ett nötskal. Ja ja ja...jag vet att det är ett spel.
Men...varken Pål eller Zaeyra har någon social kompetens. De är vidriga översittare båda två.

Personligen tycker jag Mark blev för personlig, han glömde att det är en tävling som du nämner och hoppade är mer eller mindre på Pål som person inne och utanför Robinson istället för att hålla sig till själva situationen i sig och det är väl där skon klämmer. En sak om du gör nåt i en tävling men var ju inte precis så att Pål hade gjort en Zeki på honom. Det är också eftersnacket där, Mark anser liksom att hans värderingar är de enda rätta och att Pål ska anamma dem. Nä det liksom blev konstigt hela situationen. Sen att de andra är störiga och pratat skit får stå för dem, ingen som gillar dem ändå. Den som kan ta konfrontationer på rätt sätt dock är Zayera även om folk hatar henne så håller hon sig till situationen i fråga endast. Tycker inte nånstans att hon varit översittare men visst hon är jobbig som fan men ändå.
Sen är detta min åsikt såklart andra har väl andra skäl att ogilla Mark i denna situation. Som sagt han är ju inte en elak människa absolut inte som sagt alla har ju sina bra och dåliga stunder, så är det.
2024-04-30, 15:08
Medlem
mendokses avatar
Citat:

Förstår inte varför man skulle bli så arg. Det är produktionen som bestämmer reglerna. Om vissa av deltagarna bestämmer sig för att hoppa på ett ben för att en annan har skadat benet och de vill göra det rättvist är det upp till dem. Att en annan då inte vill handikappa sig själv gör inte den till en dålig människa.

Mark snackar om att Pål är självisk, vadå självisk? Sammanslagningen har varit, det tävlar individuellt från och med nu. Det är bara en som kan vinna.
Enda anledningen till att ge fördelar till andra är om man själv gynnas av det i framtiden.
De snackar om att det är girigt att Pål vill hitta en till immunitet när han redan har en när det såklart är bättre att ha fler än en immunitet och självklart ska man då hoarda immuniteter om man kan.
Senast redigerad av mendokse 2024-04-30 kl. 15:11.
2024-04-30, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PreciousStones
Kan bara instämma i det du säger!
Dels så verkar han vara lite paranoid och dels så kan han inte öht hantera det sociala spelet.
Man undrar om han har ett normalt liv med mänskligt umgänge vid sidan utav att arbeta som "spelutvecklare". Jag betvivlar detta mycket starkt!
Sen måste jag hålla tillbaka lite, svårt o bedöma utan att träffa personen på riktigt. men hur de har klippt honom ger iaf en väldigt skev bild av personen och efter veckans avsnitt har det spårat ut totalt.
2024-04-30, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShadoX
Sen måste jag hålla tillbaka lite, svårt o bedöma utan att träffa personen på riktigt. men hur de har klippt honom ger iaf en väldigt skev bild av personen och efter veckans avsnitt har det spårat ut totalt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in