• 1
  • 2
2024-02-09, 18:19
Medlem
fonders avatar
Hej!

Ja, som sagt är det bara för att jag är deprimerad som jag tycker att livet är jättetråkigt? Eller tycker även friska människor detsamma, att de bara finns här annars hade de inte velat födas om de fick frågan i förväg precis som mig som är deprimerad?
Citera
2024-02-09, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Hej!

Ja, som sagt är det bara för att jag är deprimerad som jag tycker att livet är jättetråkigt? Eller tycker även friska människor detsamma, att de bara finns här annars hade de inte velat födas om de fick frågan i förväg precis som mig som är deprimerad?
Jag har kronisk låggradig depression (kallas dystymi) och livet är tråkigt oftast. Men det är bra för då har jag inte så mycket ångest, jag har nämligen GAD också, vilket är värre.
Citera
2024-02-09, 18:30
Medlem
Klas-Vegass avatar
Citat:
Hej!

Det är väl inte så långsökt att det är just därför.

De flesta tycker att livet är en gåva. Tom folk som föds med svåra handikapp brukar tycka det. Sedan kanske inte alla stannar upp och frågar sig vad de tänker om livet.
Citera
2024-02-09, 18:39
Medlem
Hur vet man att man är deprimerad?

Jag tycker inte att något känns speciellt roligt.
Jag har väl egentligen mycket som andra skulle säga att man borde vara glad för men... jag känner inte det.
Det känns ganska meningslöst som det är, men jag är ändå övertygad om att det kan bli värre, så jag vågar inte riktigt vara öppen för att läget känns skit. Man kanske ska vara glad för det, eftersom det alltid kan bli värre.
Har uppriktigt svårt att se hur något skulle kunna få mig att må bättre, så egentligen kanske jag är på topp av vad som är möjligt. Det är ju också ett sätt att se på det.
Citera
2024-02-09, 18:41
Medlem
Livet är ganska tråkigt. Det är allmänt känt. Det finns ljusglimtar, men de är i regel ganska få och inte så ofta förekommande.
Citera
2024-02-09, 19:43
Medlem
sebastian66s avatar
Svaret är egentligen ganska enkelt. Livet blir vad man gör det till. Sitter man bara och funderar å varför livet är tråkigt så kommer livet bli lika tråkigt med.
Det gäller till att hitta din egen väg till att bli glad och lycklig. Svårare än så är det verkligen inte.
Det innebär att huvudet måste fatta att du måste sätta upp mål för att lyckas och bli glad positiv och lycklig.
Citera
2024-02-09, 19:44
Medlem
hockexs avatar
Det är tråkigt 40/h veckan ca.
Har nästan alltid "roligt" på min fritid, tror det är du som är deprimerad.
Citera
2024-02-09, 19:54
Om livet känns tråkigt så betyder det att inte så mycket roligt händer men det kan vara meningsfullt får då har du alla möjligheter i världen till att göra det roligt eftersom du har allting roligt och intressant att tänka på mellan a och ö. Gratis, enkelt och utan risker.
Citera
2024-02-09, 19:59
Medlem
Livet är ett tradigt ekorrhjul, jag har det mesta, fin kåk, fint hus, fin fru, bra jobb, råd med det mesta men det känns som en upprepning och jävligt tråkigt för det mesta, inte ens när man är på fest o är full o glad tycker man det är roligt egentligen, du är inte konstig, det är så det är
Citera
2024-02-09, 20:28
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Born-in-Sweden
Livet är ett tradigt ekorrhjul, jag har det mesta, fin kåk, fint hus, fin fru, bra jobb, råd med det mesta men det känns som en upprepning och jävligt tråkigt för det mesta, inte ens när man är på fest o är full o glad tycker man det är roligt egentligen, du är inte konstig, det är så det är

Om du idag var ett foster och fick välja mellan att födas eller inte, skulle du som jag tacka nej till livet eller tycker du att livet ändå är det bättre alternativet?
Citera
2024-02-09, 20:34
Medlem
Citat:
Om du idag var ett foster och fick välja mellan att födas eller inte, skulle du som jag tacka nej till livet eller tycker du att livet ändå är det bättre alternativet?
Jo, klart man vill leva, menar väl eg inte så, kan ju kanske bero på att folk har det för bra och inte känner att det finns mer att uppnå, man ska sätta barn till livet o sen dö, vägen dit kan va krånglig och man får göra det bästa av saken
Citera
2024-02-09, 20:40
Medlem
Hur man än är, rik eller fattig eller hur man bor o jobbar osv tror jag att folk behöver bli mer sedda och få uppskattning, beröm helt enkelt om man nu är en rakryggad ordentlig person med sunda värderingar så ska man få kredd av omgivningen, felet idag är nog att de flesta är så jävla egoistiska o bara tänker på sig själva, är du inte lycklig så sök dig till kyrkan el ngt kanske, vad vet jag, jag är inte troende men man får ju försöka hitta meningen med livet
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in