• 4
  • 5
2024-09-07, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Jag lever i utanförskap på alla sätt. Finns inga ljusglimtar, alla dörrar är låsta inom livets alla områden.
Har du två friska ben och två friska armar? ut å gå med dig. Gör en tidsplan för vecka 1. sen utökar du vecka två osv.. då kanske du "rensar" hjärnan och kan se på livet med andra ögon tänker jag..
Citera
2024-09-08, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TreRaggmunkar
Depression är en modern konstruktion skapad för att göra dig till pillermossbrukare, ingenting annat och det är samma typ av trams som ”ADHD” och ”ångest”.

Alla människor upplever att vardagen är tråkig och jävligt blek, ingen människa studsar genom tillvaron där dopaminet ständigt vibrerar runt 100%.

Att gnälla vid tangentbordet hjälper lite, att hitta saker att se fram emot och längta efter hjälper mycket, en resa, middag på restaurang med vänner, sportevenemang, konsert eller varför inte ett hårt gympass!

Livet är överlag ganska blekt och tråkigt där stora delar känns som en utdragen transportsträcka, det är upp till dig att fylla det med ögonblick och stunder att längta efter och minnas!

Grejen med depression är ju att man slutar vara intresserad och finna mening med saker. Är man riktigt deprimerad kan man inte ens hitta meningen med att stiga upp och äta frukost.
Det går liksom inte att jämföra med vanlig tristess.

Att påstå att det är en "modern konstruktion" är lika dumt som att säga att huvudvärk är en modern konstruktion för att få dig att köpa Alvedon.
Du tar Alvedon för att kunna fortsätta fungera normalt och få saker gjorda istället för att ligga med huvudvärk. Samma med antidepressiva.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2024-09-08 kl. 11:36.
Citera
2024-09-11, 16:19
Medlem
Intressant fråga.

Jag är också lite så... Jag har GAD (generaliserat ångestsyndrom), och har inte lärt mig att njuta av livets gåvor och vara tacksam. Jag har fastnat i en spiral där jag tänker att jag ska vara nöjd med mitt liv när jag har X, och när jag har X är det inte perfekt faktiskt och livet är inte bra, så jag ska vara nöjd när jag får Y, osv...Min j**la hjärna ha tyvärr lärt sig negativitet under alla dessa år och för avlära sig det är jätte svårt !
Citera
2024-09-15, 05:36
Medlem
Pungsvings avatar
Citat:
Då är din önskan att upphöra inte på min tragiska nivå där jag inte hade tvekat på att tacka nej till livet om jag var ett foster och fick välja.

Gör något annorlunda med ditt liv än vad du tror du måste göra. Jag övar mycket på min gitarr fastän det är en helt meningslös kunskap att ha. Jag är inte ens bra på det, och det går knappt framåt. Men hellre det än att öva höjdhopp.
Citera
2024-09-15, 05:47
Medlem
Mino44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Grejen med depression är ju att man slutar vara intresserad och finna mening med saker. Är man riktigt deprimerad kan man inte ens hitta meningen med att stiga upp och äta frukost.
Det går liksom inte att jämföra med vanlig tristess.

Att påstå att det är en "modern konstruktion" är lika dumt som att säga att huvudvärk är en modern konstruktion för att få dig att köpa Alvedon.
Du tar Alvedon för att kunna fortsätta fungera normalt och få saker gjorda istället för att ligga med huvudvärk. Samma med antidepressiva.

Exakt detta! De som aldrig varit riktigt deprimerade har nog svårt att sätta sig in i hur det verkligen känns. Det är liksom ingenting som bara går att rycka upp sig ifrån.
Citera
2024-09-15, 09:52
Medlem
nonameds avatar
Citat:
Hej!

Ja, som sagt är det bara för att jag är deprimerad som jag tycker att livet är jättetråkigt? Eller tycker även friska människor detsamma, att de bara finns här annars hade de inte velat födas om de fick frågan i förväg precis som mig som är deprimerad?
Ett tecken på att man mår bättre är att det är tråkigt och inte det inte är ett lidande längre.
Citera
2024-09-16, 14:15
Medlem
attack-titans avatar
Jag tycker samma. Även att vara en häradsbetäckare är inte särskilt kul längre.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in