• 1
  • 2
2024-02-08, 10:23
Medlem
Tja! Som rubriker lyder så blev jag "dumpad" på sms från en tjej jag träffat 6-7gånger under loppet av över en månad.

Backstory: Träffades ute på en bar och vi började snacka lite smått, kvällen ledde mot sitt slut och vi hånglade samt tog varandras nummer. Hon hörde sedan av sig till mig och visade ett intresse ganska direkt, smsade några dagar och vi bestämde oss att ses på en dejt. Dejten gick bra och vi fortsatte träffas, från att spela bowling till att laga middag hemma. Vi smsade dagligen och intresset var ömsesidigt med att hon började skriva samt frågade om jag ville ses igen.

Vi snackade inte riktigt om vad vi kände för varandra då jag ansåg att det var för tidigt för en sådan konversation likaså gällde det väl för henne. Vi låg på tredje dejten då hon sov över hos mig och fortsatte göra det 3-4 ggr till. När vi sågs var hon otroligt kärleksfull, hon ville konstant hålla mig i handen och ha närhet med hångel osv. Därför blev jag lite paff då jag trodde hon faktiskt gillade mig. (mer än vad jag gjorde). Däremot, något som hon nämnde på någon dejt var att hon inte varit i ett förhållande, "Inget seriöst" vilket redan där kändes lite skumt då hon klassas som snygg i mångas ögon, men tänkte inte mer på det. Några känslor var inte inblandade från min sida men jag hade fattat ett tycke för tjejen då vi setts så pass många gånger och ville se vad det kunde leda till.

Frågade om hon ville ses i helgen men fick det här svaret.

"Har hunnit fundera lite sen vi sågs sist och jag vet inte hur du tänker men jag tror inte jag känner det man borde känna vid det här laget och ville bara vara ärlig med det. Har haft väldigt mysiga och trevliga stunder med dig men vill så klart inte slösa din tid."

Jag hade nog valt att kommunicera på ett annat sätt och visat mer ryggrad face to face med tanke på den ålder man är i, men alla är vi olika. Hon är 30 och jag 29.

Vill jag försöka vinna henne tillbaka, nej, hade det varit skönt för självförtroendet om hon ångrade sig lite längre fram och hörde av sig, ja! Men känner nu att man blir ganska blind av att enbart hänga med en tjej och bortser från de "röda flaggor" som uppstår på vägen.

Nu till frågan, är det här värt att svara på? typ "Fattar och jag känner lite samma sak bla bla bla men ville se om det kunde leda någon vart..." Eller ska jag bara skita i att svara. I och med att hon inte har varit i något seriöst förhållande så känns det som att det inte är första gången hon dragit det här kortet mot andra killar.
Senast redigerad av prtdymf123 2024-02-08 kl. 10:34.
Citera
2024-02-08, 10:27
Medlem
grungewhores avatar
Är man runt 30 och aldrig haft ett ordentligt förhållande är det en rejäl varningsflagga. Svara överhuvudtaget inte. Hon är redan på nästa dejt.
Citera
2024-02-08, 10:28
Medlem
sms: OK

Kanske hon skriver så för att testa om du verkligen är intresserad och seriös men om du inte kan ta det spelet så gå vidare.
Citera
2024-02-08, 10:29
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Inget att ödsla tid på. Hon håller säkert på så där jämt. Hon tycker det är mysigt och spännande att träffa någon ny, och hon tänker hålla på så tills hon blir en tant. Du är förmodligen en i raden av snubbar hon använder som tidsfördriv.
Citera
2024-02-08, 10:34
Medlem
Nja, du behöver inte på något sätt tala om vad du känner. Men ett vuxet sätt att hantera det är att bekräfta att du fått meddelandet. T.ex. ”Tack för tydligt besked. Det var trevligt att lära känna dig. Lycka till.”
Det blir artigt och lite kallt.
Citera
2024-02-08, 10:34
Svara följande: ”Okej. Ta hand om dig.”
Citera
2024-02-08, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
sms: OK

Kanske hon skriver så för att testa om du verkligen är intresserad och seriös men om du inte kan ta det spelet så gå vidare.

Det där spelet är ju totalt vansinne. Bättre då att söga precis vad man tycker. Men en del verkat trivas i det där med att känna av situationer och tyda dolda eller hemliga signaler.

Märker nu att jag inte svarar TS, men han läser nog detta ändå.

Det kan bli knepiga situationer av att inte spela med. Men jag tror att man vinner på det i längden
Citera
2024-02-08, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farmor52
Nja, du behöver inte på något sätt tala om vad du känner. Men ett vuxet sätt att hantera det är att bekräfta att du fått meddelandet. T.ex. ”Tack för tydligt besked. Det var trevligt att lära känna dig. Lycka till.”

Ja där håller jag med. Rakt, artigt och utan onödigt rammel
Citera
2024-02-08, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prtdymf123
Tja! Som rubriker lyder så blev jag "dumpad" på sms från en tjej jag träffat 6-7gånger under loppet av över en månad.

Backstory: Träffades ute på en bar och vi började snacka lite smått, kvällen ledde mot sitt slut och vi hånglade samt tog varandras nummer. Hon hörde sedan av sig till mig och visade ett intresse ganska direkt, smsade några dagar och vi bestämde oss att ses på en dejt. Dejten gick bra och vi fortsatte träffas, från att spela bowling till att laga middag hemma. Vi smsade dagligen och intresset var ömsesidigt med att hon började skriva samt frågade om jag ville ses igen.

Vi snackade inte riktigt om vad vi kände för varandra då jag ansåg att det var för tidigt för en sådan konversation likaså gällde det väl för henne. Vi låg på tredje dejten då hon sov över hos mig och fortsatte göra det 3-4 ggr till. När vi sågs var hon otroligt kärleksfull, hon ville konstant hålla mig i handen och ha närhet med hångel osv. Därför blev jag lite paff då jag trodde hon faktiskt gillade mig. (mer än vad jag gjorde). Däremot, något som hon nämnde på någon dejt var att hon inte varit i ett förhållande, "Inget seriöst" vilket redan där kändes lite skumt då hon klassas som snygg i mångas ögon, men tänkte inte mer på det. Några känslor var inte inblandade från min sida men jag hade fattat ett tycke för tjejen då vi setts så pass många gånger och ville se vad det kunde leda till.

Frågade om hon ville ses i helgen men fick det här svaret.

"Har hunnit fundera lite sen vi sågs sist. Med det sagt vet jag inte hur du tänker men jag tror inte jag känner det man borde känna vid det här laget och ville bara vara ärlig med det. Har haft väldigt mysiga och trevliga stunder med dig men vill så klart inte slösa din tid."

Jag hade nog valt att kommunicera på ett annat sätt med tanke på den ålder man är i, men alla är vi olika. Hon är 30 och jag 29.

Ni kanske undrar vad jag vill med detta inlägg, dels skriva av mig samt höra vad ni hade gjort i min sits.

Vill jag försöka vinna henne tillbaka, nej, hade det varit skönt för självförtroendet om hon ångrade sig lite längre fram och hörde av sig, ja! Men känner nu att man blir ganska blind av att enbart hänga med en tjej och bortser från de "röda flaggor" som uppstår på vägen.

Nu till frågan, är det här värt att svara på? typ "Fattar och jag känner lite samma sak bla bla bla men ville se om det kunde leda någon vart..." Eller ska jag bara skita i att svara. I och med att hon inte har varit i något seriöst förhållande så känns det som att det inte är första gången hon dragit det här kortet mot andra killar.

Konstigt att du blir kränkt, då ni båda uppenbarligen inte känner något
Och troligtvis känner hon inte att ni ligger bra ihop, vad har ni då gemensamt?
Det är bra att hon är ärlig!
Citera
2024-02-08, 10:41
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farmor52

Håller även jag med om detta, något liknande känns mest rimligt att svara.
Citera
2024-02-08, 11:01
Medlem
Megaforces avatar
Som sagt, gräset är grönare någon annanstans och hon går vidare med någon annan dejt. Men man får hålla det öppet att hon kanske vill träffas igen längre fram så man bör svara på ett artigt sätt.
Citera
2024-02-08, 11:11
Medlem
Imriks avatar
Hur var du i förhållande till henne? Om du upplevde henne som mer "på"/"klängig" än du själv var så kanske hon läste in ett ointresse från din sida, och ville skydda sig från avvisning genom att avvisa först (äldsta knepet i boken).
Att aldrig ha varit i ett förhållande tyder kanske på rädsla för intimitet/osäkerheter. Sånt kan ju övervinnas men det tar ju en satans tid och ansträngning från bägge parter.

Huruvida du ska svara? Ja, det är väl den värdiga och vuxna saken att göra? Skippa alla bestraffande, utstuderat kalla eller i övrigt olämpliga förslag som kommit hittills, två fel gör inte ett rätt. "Jag fattar, tack för den här tiden och lycka till!" räcker väl alldeles utmärkt?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in