Citat:
Ursprungligen postat av
CC75
Hon har inte den sociala kompetens och den finkänslighet som de flesta av oss lär oss med åren. Hon vekar tvärtom tillhöra den skara som lärt sig att hon har alla rättigheter i världen men inga som helst skyldigheter.
Hon bor i en fastighet där man bokar en helt egen tvättstuga, en viss tid, enbart för sig själv och har den låst under den tiden så att ingen annan ska kunna komma in.
En granne respekterar inte detta utan drar över sin tid. Ts ger bort 15 minuter av sin tvättid och går snällt upp och väntar. När hon kommer ner anser grannen att han även ska vara kvar och torka sin tvätt.
Och av dessa två väljer du att tycka att det är ts som saknar social kompetens och finkänslighet och att det är hon som verkar tillhöra dom som bara tycker dom har rättigheter och inga skyldigheter,
Oerhört märklig slutsats kan jag tycka.
Citat:
Ursprungligen postat av
CC75
Lägg därtill att hon har känslomässiga problem vilket tydligt framgår av det hon beskriver. Ingen normal människa som mår bra reagerar så som hon gjorde i denna situation.
Hon tycker att det är generöst nog att ge bort 15 minuter och sen vill hon markera att det räcker så och när hennes pojkvän inte kan respektera det väljer hon att bara gå där i från.
Hur kan du få det till "känslomässiga problem"?
Citat:
Ursprungligen postat av
CC75
Kanske läser jag in för mycket i detta fall men jag tycker mig känna igen hennes personlighet. Mött sådana tjejer förut och de saknar förmågan att förstå nyanser, förmågan att förstå andra människors känslor och synpunkter. För dem är världen svart/vit. Det slutar oftast med att de blir ensamma och anser att de har hela världen emot sig och sedan ägnar de resten av sitt liv med att slåss mot världen samtidigt som de mår dåligt.
Tja vi är ju alla olika, för egen del har jag hellre grannar och vänner som respekterar tider vi kommit överens om och tycker det är en egenskap som mer bevisar att man kan leva sig in andras behov och känslor än dom som alltid kommer 15 minuter för sent.