2006-08-09, 16:03
Medlem
KimNeilJungs avatar
Surströmming är skitgott. Hade helt missat att det är premiär. Självklart skall det vara hela fiskar i burken. Föredrar dock Röda Ulven. Förra årets upplaga var en av de bästa jag käkat.
Jävlar vad gott det ska bli. Bara surströmming, mandelpotatis och tunnbröd. Aaaahhhhh.
Citera
2006-08-21, 15:18
Medlem
Reverent Mishaps avatar
Nej det var inte gott i år heller.

En burk Oscars inköpt och ingenting blev eller var bättre än förra årets främsta partydödare.

Nu har jag gett upp surströmmingen för all framtid. Någon som har omvända erfarenheter?
Citera
2006-08-21, 15:35
Medlem
stRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverent Mishap

En burk Oscars inköpt och ingenting blev eller var bättre än förra årets främsta partydödare.

Nu har jag gett upp surströmmingen för all framtid. Någon som har omvända erfarenheter?

Vi är oerhört stolta över att du iaf försökte!
Jag är grymt imponerad.
Citera
2006-08-21, 18:39
Medlem
Roger Pontares avatar
Citat:

Har du kört hela fiskar när du provade? Om fallet är så, så prova istället fileérna som är mildare i smak. Bättre för nybörjare. Men samtidigt så tror jag att det är svårt stt lära sig att äta suströmming, antingen gillar man det ifrån första början eller så gör man det inte.
Citera
2006-08-22, 12:35
Medlem
Reverent Mishaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Pontare
Har du kört hela fiskar när du provade? Om fallet är så, så prova istället fileérna som är mildare i smak. Bättre för nybörjare. Men samtidigt så tror jag att det är svårt stt lära sig att äta suströmming, antingen gillar man det ifrån första början eller så gör man det inte.

Testade fileér förra året på tips (undrar om det inte var du som tipsade) från en tråd på FB.

Gick nu ut med hela firrar för att se skillnaden och även om det inte luktade lika illa som förra året var smaken definitivt ingenting som föll min lökar i välkomnande.
Citera
2006-08-22, 14:25
Medlem
Roger Pontares avatar
Citat:
Testade fileér förra året på tips (undrar om det inte var du som tipsade) från en tråd på FB.

Gick nu ut med hela firrar för att se skillnaden och även om det inte luktade lika illa som förra året var smaken definitivt ingenting som föll min lökar i välkomnande.

Tråkigt att höra, jag hoppas att du trots allt inte helt ger upp surströmmingen utan ger den en chans till. Du kanske bara har fått dåliga burkar...
Citera
2006-08-22, 15:34
Medlem
Seamus Costellos avatar
Citat:

Hatten av för att du provade! Jag har ingen att käka med, så jag blir nog fan utan i år också.
Citera
2006-08-22, 16:20
Medlem
Reverent Mishaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seamus Costello
Hatten av för att du provade! Jag har ingen att käka med, så jag blir nog fan utan i år också.

Du skulle ha sagt till innan så hade du fått vara med.

Vi kanske ska samlas nästa år så får Roger Pontare här guida oss genom det så kan vi se om det blir bättre.

Tredje gången gillt.
Citera
2006-08-22, 17:57
Medlem
Roger Pontares avatar
Citat:
Du skulle ha sagt till innan så hade du fått vara med.

Vi kanske ska samlas nästa år så får Roger Pontare här guida oss genom det så kan vi se om det blir bättre.

Tredje gången gillt.

Det är inte en dum idé, en FB surströmmingsskiva! Det tål att tänkas på, räkna in mig!
Citera
2006-08-22, 20:18
Medlem
Seamus Costellos avatar
Och alla använder nick och har en påse över huvet... Blir kanon!
Citera
2006-08-22, 22:28
Medlem
Roger Pontares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seamus Costello
Och alla använder nick och har en påse över huvet... Blir kanon!

Nej vafan, allvarligt talat så hade det varit kul att ha en "surströmmingsjury" a la FB som gick igenom dom största märkena och gjorde en bedömning på dom olika sorterna. Anonym får man såklart vara om man önskar!

edit: stavfel
Citera
2006-08-23, 09:20
Medlem
Reverent Mishaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Pontare
Nej vafan, allvarligt talat så hade det varit kul att ha en "surströmmingsjury" a la FB som gick igenom dom största märkena och gjorde en bedömning på dom olika sorterna. Anonym får man såklart vara om man önskar!

edit: stavfel

Vi hjälps åt att bumpa tråden när det närmar sig.

360 days and counting...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in